Topic: [BGE] Gravity  (gelezen 2566 keer)


superjamie

« Gepost op: 03 juni 2016, 10:51:23 am »
Hoi medeblenders...

Ik ben momenteel aan het oefenen in de BGE, ik ben van plan om de komende tijd
veel te gaan oefenen met voornamelijk game logics, maar ik weet niet hoe je de
gravity kan instellen... ik wil o.a. een game charackter of camera kunnen maken die
op de collision van een object (triangle mesh) blijft, springt en/of bijvoorbeeld op een
triangle mesh gebaseerde heuvel of terrein loopt...

Weet iemand hoe je zoiets kunt maken in de BGE ?... Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2016, 11:04:22 am »
Ik denk dat je daarover op YouTube wat tutorials moet gaan bekijken dan zie je gelijk hoe het allemaal werkt.
En natuurlijk kun je hier je vragen kwijt. ;) 
Succes.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2016, 11:17:11 am »
Ik denk dat je daarover op YouTube wat tutorials moet gaan bekijken dan zie je gelijk hoe het allemaal werkt.
En natuurlijk kun je hier je vragen kwijt. ;) 
Succes.

Dat ben ik ook van plan... gisteren avond had ik ook een tutorial bekeken over hoe je
een object kan laten bewegen met een pijl-toets... ik moet mijn kamer vandaag nog
doen, als ik dat vanmiddag, gelijk als ik thuis kom ga doen, hoop ik dat ik de avond tijd
heb om weer verder te gaan kijken naar tutorial(s), van het weekend wil ik (als ik tijd heb)
ook nog veel gaan kijken naar tutorials over de basis van de BGE (Over hoe je in de
Game Logic kan werken om de basis-interactie in een Blender Game te kunnen krijgen)...