Topic: Spawn  (gelezen 31365 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 13 maart 2016, 14:16:26 pm »
Ik ben weer redelijk op stoom op Blendergebied (naast diverse Photoshop projectjes) dus ben ik met een model begonnen dat ik al een tijdje wilde maken.
Vroeger was ik nogal gek van de comic Spawn (en nog steeds eigenlijk  ;D) maar dat was een beetje op de achtergrond geraakt tot ik vorig jaar op Comicon wat andere vormen van het originele character tegen kwam en ik op het idee kwam dat ik daar in Blender wat mee wilde doen.

Dit is wat ik vandaag gemaakt heb aan de hand van verschillende aanzichten en het character dat op mijn bureau staat als referentie. Ik wil hem ook riggen zodat ik hem in verschillende poses kan gebruiken.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2016, 16:31:57 pm »
het ziet er prachtig uit, maar lijkt niet op de Spawn zoals ik het in mijn gedachten heb. maar goed je vertelt ook dat het een nieuwe Spawn is.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2016, 16:59:40 pm »
Ziet er bijzonder cool uit maar ook ik had een andere spawn in gedachten...wat menselijker qua figuur en een cape als ik me goed herinner... Hoe dan ook geweldig model..

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2016, 17:00:33 pm »
Er zijn aardig wat spin offs geweest van Spawn en op het gebied van collectables is er nog heel wat meer keuze. Deze sprak mij wel aan om te modelleren.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2016, 17:31:51 pm »
Hard surface modeling lijkt mij dit hoewel het wel erg dichtbij organic modeling staat. Gisteren vond ik iets heel aardigs wat volgens mij bij hard surface modeling van pas komt. Dit is wat ik vond. In de edit mode op "w"drukken en dan heb je ondermeer de keus om flat of smooth render te doen. op deze manier kun je in een mesh zowel een deel smooth gerenderd hebben als flat. Maar waarschijnlijk trap ik nu een open deur in. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2016, 18:14:22 pm »
Dit valt inderdaad onder hard surface modeling. Daarom vond ik deze leuk want ik ben meestal organic bezig en dit is een leuke afwisseling.
Het Specials menu ken ik zeker al. Daar zitten wel wat handige dingen tussen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2016, 18:16:10 pm »



Dit is de spawn die ik in gedachten had.. ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2016, 18:32:56 pm »
Klopt rozz, met deze is het voor mij allemaal begonnen. Toendertijd deel 1 van de eerste serie gekocht en ik was direct verkocht.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2016, 18:51:45 pm »
Het ziet er super uit, hard surface modellen is leuk om the doen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2016, 21:40:49 pm »
Mooie uitdaging JvL.
Succes.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2016, 22:39:32 pm »
Vandaag weer even verder geknutseld dus even een voor en achteraanzicht. Alle onderdelen zijn nog basisvormen die verder gedetailleerd moeten worden en ze zijn nu nog voorzien van een Matcap materiaal.




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2016, 22:40:34 pm »
Nice...very nice....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2016, 22:43:19 pm »
Thnx!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2016, 19:48:50 pm »
Ziet er strak uit.  8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2016, 23:18:29 pm »
Met tussenpauzes aan het hoofd en de rug gewerkt. Deze keer zonder Matcap.