Topic: point density  (gelezen 8946 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 maart 2016, 20:11:13 pm »
Nu weet ik weer waarom ik een dikkere videokaart gekocht heb.....begon eraan te twijfelen na een eerder topic...

Ben aan het experimenteren met point density onder cycles, blender 2.77
Getracht iets wolkerigs te maken...moet nog veel oefenen.. ;D
Maar plaatje 1 met CPU rendering en plaatje 2 GPU rendering...zoek de verschillen en dan vooral links bovenin.. ::)

1)

2)


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2016, 20:19:19 pm »
Jakkes, dat scheelt flink!  :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2016, 20:19:50 pm »
En nu ik hiermee aan het experimenteren ben is blender er al 3 keer, waarschijnlijk op te lossen met een bug fix maar kan nog niet kunnen pinpointen waar, uitgeklapt... >:(

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2016, 20:48:22 pm »
2de poging tot een wolkje....


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2016, 20:58:49 pm »
en 3...en nu kap ik.....maar dat point density en wolken...werkt verslavend..omdat de render tijd zo gering is natuurlijk...what you see is what you get..now en niet een uur later... ;)

Ga nu ff AA Gent het beste toewensen...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2016, 00:20:19 am »
Volgens mij adviseren dat je bij point density alleen CPU rendering moet gebruiken GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.
Heb je voor wolken al eens Blender render halo gebruikt.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2016, 01:01:08 am »
...GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.

In 2.77 juist wel,  daar gaat het net om - even scherp blijven, ouwe!  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2016, 07:25:45 am »
Volgens mij adviseren dat je bij point density alleen CPU rendering moet gebruiken GPU wordt op dit moment nog niet goed ondersteund.
Heb je voor wolken al eens Blender render halo gebruikt.
https://youtu.be/wJietAeINTc

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2016, 10:18:47 am »
Ik ben al een tijdje bezig met halo in Blender render en dit heb ik tot nu toe voor elkaar gekregen.



Maar heren ik ben overtuigt ik ga nu en aan de gang met point density in cycles.  ;)
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2016, 16:32:59 pm door ijp »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 maart 2016, 11:05:53 am »
Mooi gedaan IJP.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 maart 2016, 11:08:01 am »
Het scheelt echt veel tijd Rozz, succes met experimenteren.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2016, 17:56:42 pm »
kom net uit mijn werk, ff half uurtje klooien met point density en voila....point density texture ondersteuning voor cycles is echt inspirerend... heeft zoveel potentie...





het mooie is dat je impulsief kunt zijn en je creativiteit binnen no time kunt visualiseren...
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2016, 18:00:03 pm door rozz »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2016, 18:05:21 pm »
nog een.....nondeju...moet nog koken, aandacht aan de vrouw en kids geven,.....ik wil niet...ik wil stoeien met blender...aaaaahhhh


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2016, 22:28:46 pm »
Je kent dit lied toch wel Rozz:
Een man weet niet wat hij mist weet niet wat hij mist weet niet wat hij mist een man weet niet wat hij mist maar als ze er niet is als ze er niet is weet hij wat hij mist.

Dus laat Blender maar heel even links liggen.  ;)
Maar daarna Snel weer aan de gang. :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2016, 19:09:52 pm »
Lekker aan het spelen met de point density.....