Topic: make a piece a day  (gelezen 547301 keer)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1035 Gepost op: 03 februari 2017, 20:40:55 pm »
even een vluggertje gemaakt.
In 15 minuten gebouwd met de eerder geposte displacementmap



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1036 Gepost op: 04 februari 2017, 12:12:53 pm »
Een PD waardig.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1037 Gepost op: 04 februari 2017, 15:14:17 pm »
Vandaag gemodelleerd en nu aan het voorbereiden om een animatie te maken met shape keys.
In plaats van een partikel systeem met haar dynamics, dus handmatig de beweging van een twijg in de wind maken.
Als deze af is moet een tak die wat steviger is als een twijg ook geanimeerd worden met dezelfde handeling ook shapekey geanimeerd.
Een twijg met 6 bladeren en een spruit aan de top alles een benaming gegeven in vertexgroups, elk blad een aparte group de twijg en de spruit.
Toen in shapekey alle groepen nog een keer gemaakt, het voordeel van dit is dat je particels niets meer meer haar physics te maken heeft op deze manier en je kunt het natuurlijker animeren. Tot zover de groepen gemaakt. Het partikel systeem kan de animatie afspelen , nu animeren door met proponial editing te werken is animatie een makkie heb ik gemerkt . een shape key is nu in te stellen voor elk onderdeel van de plant in object modus kun je na het instellen van de beweging alles animeren met de animatie player aan. Leuk speelgoed mijn piece van vandaag om te onderzoeken.
Ik probeer deze methode met het particlesystem en het instellen er van is een trage bedoelen in realtime en dit is denk ik lekkerder om mee te werken , ik ga het testen :)

« Laatst bewerkt op: 04 februari 2017, 15:18:33 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1038 Gepost op: 04 februari 2017, 16:10:16 pm »
Het resultaat van een eerste test alles is makkelijk te besturen
https://www.youtube.com/watch?v=qBwqIhC9bDQ&feature=youtu.be

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1039 Gepost op: 05 februari 2017, 12:15:00 pm »
Vandaag nog even aan mijn spaceship gewerkt.


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1040 Gepost op: 05 februari 2017, 12:40:57 pm »
Eerste test op een particle systeem de tak van de vorige video is gebruikt met  iets andere shape key instellingen, https://www.youtube.com/watch?v=lwmB3P6ZhZ4&feature=youtu.be

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1041 Gepost op: 05 februari 2017, 12:48:07 pm »
Ruud , knap werk. Nog nooit geprobeerd om zelf bladeren met een particlesysteem te maken.
Wel een stel sterren zitten renderen.... En nu de titel die erbij hoort....
Eindelijk eens voordeel van mijn r9 380X van AMD , die de frames in 29 seconden rendert over OpenCL...
Mijn Nvidia GTX660 doet er 2 minuten en 29 seconden over.... Met CUDA.....

Jammer dat OpenCL nog niet voor alles ondersteunt word... :) Ik post het zodra het klaar is.
Een combinatie van twee Pieces a Day...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1042 Gepost op: 05 februari 2017, 18:38:18 pm »
Dat ziet er super uit Ruud.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1043 Gepost op: 05 februari 2017, 18:41:08 pm »
P D  ik heb vandaag jou displacement gebruikt en dit is het geworden.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1044 Gepost op: 05 februari 2017, 19:12:32 pm »
P D  ik heb vandaag jou displacement gebruikt en dit is het geworden.

Ziet er indrukwekkend uit. Mijn displacement is nauwelijks te herkennen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1045 Gepost op: 05 februari 2017, 20:29:18 pm »
@Ruud: Goed bezig en vriendelijk dat je ook nog eens verteld hoe je het maakt.
@ij en PD: Mooie afbeelding mannen. Ik heb dit nog nooit gedaan, maar voor zover ik wel eens een displacement modifier gebruik heb ik de indruk dat een dergelijke vorm een heel hoge vertex count heeft en een topologie waar we het maar helemaal niet over moeten hebben. Klopt dat of heb ik nu een foutieve voorstelling van zaken?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1046 Gepost op: 05 februari 2017, 20:53:57 pm »
@koos2; zo ziet dat eruit. ;)



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1047 Gepost op: 05 februari 2017, 21:14:25 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=r7c8J73kKv4&feature=youtu.be

Weet iemand hoe dat nou komt , dat ik vette glare en sunbeam effecten gebruik , en dat die dan verdwijnen als ik de achtergrond op transparency zet ?
Met een zwarte achtergrond is er geen vuiltje aan de lucht.... :)

Ik plaats zodadelijk ook die met een zwarte achtergrond....

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1048 Gepost op: 05 februari 2017, 21:16:44 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=MemU4iLFxq4

Kijk , zo waren de effecten , die totaal verdwijnen als ik in Cycles "transparency" aanvink in het rendermenu.... Hoe ken dat nou ??  :o

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1049 Gepost op: 05 februari 2017, 22:06:45 pm »
Heb je de transparantie nodig dan? ziet er gaaf uit je animatie.
Misschien dat het gaat als je een kopie van je letters als een plane er achter zet, geen idee of het werkt.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2017, 22:16:23 pm door Ruud »