Topic: Hair  (gelezen 35841 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #75 Gepost op: 18 maart 2016, 13:45:57 pm »
Je hebt er een neus voor.
Blenderen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 18 maart 2016, 14:57:01 pm »
Aan tijd genomen een 2 weken denk ik en een 2 weken zeer weinig gedaan de koala is 12 februari gestart, de pest met haar is je moet zoveel proef renders maken om je resultaat te zien :P
Vandaag de texture (een lap leer)van de neus meer roze gemaakt in gimp, voelharen aangebracht en de kop gekamd en bewerkt nu nog 2 poten kammen en het is klaar.

Dan de juiste instelling zien te vinden voor het glans gedeelte van het haar met de hair node bij overdaad zie je een soort diamantjes terug in beeld en dit moet worden terug gebracht.
Ik wil een witte bef maken en dan is die klaar morgen denk ik dat de proef render klaar is voor het eind resultaat, de PC begint sloom te worden ik red de eindstreep net met deze capaciteit het vergt toch veel Mb"s.

Al met al was haar een studie object van de 2de ronde de eerste sneakpeak met haar was 1,5 jaar terug en veel geleerd over weight paint en materiaal toewijzen, nog 1 ronde te gaan volgend jaar of zo:P
Nu ben ik een 2 maanden bezig geweest met haar, tevens ook wel gemodelleerd natuurlijk.

Het gebruik van de Hair BSDF shader.




« Laatst bewerkt op: 18 maart 2016, 16:10:30 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 18 maart 2016, 15:15:34 pm »
Het volgende project wordt een eucalyptus boom om er een paar Koala's in te hangen :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #78 Gepost op: 18 maart 2016, 16:57:54 pm »
Ruud kun je de haren niet met een blend textuur maken dit wordt ook toegepast bij het maken van gras.
Dan kun je de glans verwijderen van je Koala dat ziet er een beetje raar uit en het zit ook nog onder het haar?
Misschien kun je de glans nabootsen met de Blend textuur.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 18 maart 2016, 19:20:37 pm »
Dat zou kunnen IJp maar ik had de glans node nog niet juist ingesteld ik moet er een tutorial voor kijken ze hebben deze node juist gemaakt voor deze eigenschap, alles is nu zonder tutorial gedaan of tenminste het meeste :)
De rode Koala is een texture zonder haar afgedrukt om het effect te laten zien.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2016, 19:23:48 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 18 maart 2016, 20:27:06 pm »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 19 maart 2016, 14:30:25 pm »
Even een tegenslag mijn particle systeem was een zooitje geworden , het lijkt af en toe of het een eigen leven lijd .
De Koala met armature in een nieuwe file geplaatst met append, en totaal alles opnieuw aan het opzetten.
De haren van diverse toewijzingen met weight paint zaten plots overal ik weet niet wat er gebeurd is, herstellen ging zeer moeizaam, uithuilen en opnieuw beginnen met een schone grond de info van hoe en wat heb ik gelukkig zelf.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #82 Gepost op: 19 maart 2016, 19:10:54 pm »
Dat is knap balen maar je hebt gelijk gewoon een lekker nieuw begin dan komt het zeker goed.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 20 maart 2016, 09:40:06 am »
Waar is de niet leuk knop... :-\

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 30 maart 2016, 23:09:34 pm »
Vandaag bezig geweest met rek en strek oefeningen hoe de body zich beweegt :P
Let niet op de oren die hebben een permanentje gehad.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 30 maart 2016, 23:13:32 pm »
Yes, he's still allive... :D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 01 april 2016, 13:55:18 pm »
Een klein loophouding testje nog veel te gebeuren net gestart om de eerste indrukken te krijgen.
Het filmpje is gerenderd met slechts 11 samples dat renderd vlot en gunstig voor de vele testen die er aan komen , met het haar is het nu gelukt om alles weer op zijn plaats te krijgen haar kost ook veel tijd met foto's tot een uur render tijd.

Nu dit een beetje is ingesteld kun je een add on plaatsen die de looplengte automatisch berekend met gebruik van een bezier van een stap of je doet het handmatig  door het armature te verplaatsen en te keyframen, een mooie uitdaging om het goed te krijgen en beidde technieken weer eens op te pakken .
Een tijd geleden voor me animatie.

Deze 11 sample animatie testen gaan sneller :p.
https://www.youtube.com/watch?v=ztIJs3dvXQc&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 01 april 2016, 14:03:39 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 01 april 2016, 15:13:17 pm »
Tot zover het haar na alles weer op zijn plaats te hebben met totaal een nieuwe start op weight paint na, En vacht is niet zoveel kam werk.
Nog wat werk aan de oren en de snorharen wenkbrauwen kammen en het haar is klaar op de texture na , nu eerst animatie.

2 foto's van het zelfde frame nummer 1 met vacht en zonder, als je de texture ziet of de vacht (het resultaat) een wereld van verschil.
Nu is deze texture express zo extreem neer gezet om dit te testen, in mijn zoek tocht ben ik toch tegen gekomen dat je een grillige rare texture uitstekend kun gebruiken voor  de vacht te mĂȘleren op een leuke manier.






Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #88 Gepost op: 01 april 2016, 19:25:21 pm »
Geinig hoor.
De donkere vacht vindt ik tot nu toe het mooist.

Aan de animatie moet nog veel gebeuren het is net een robot   :o
Maar het is al een heel mooi begin.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #89 Gepost op: 01 april 2016, 21:17:22 pm »
Ik vind ook de donkere vacht het mooist. Ziet er ook overtuigend uit.