Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 74728 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #180 Gepost op: 31 december 2015, 15:53:57 pm »
Als het goed is heb je gedaan wat JvL heeft gezegd. Een modifier op de driver van BrowDown en de aangegeven 1 in een -1 verandert.

ja maar dat lukte maar niet....  maar ik snapte die Graph editor niet helemaal... althans  snapte niet hoe ik een frame moest selecteren... drukte ik op frame 1, zat ik opeens weer in brauw_up, ipv brauw_down...  maar als je dan nog een keer klik komt je weer in down... hehe... en dan kan je de value van 1 naar min 1 veranderen....

en als ik gewoon bij key frame 1 in vulde, met value -1, wordt het geen lijn van 45 graden... dan is die bij frame 0,value 0, en dan bij frame 1 springt hij opeens naar -1   , daar zat ik dus maar mee te k#tten...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #181 Gepost op: 31 december 2015, 15:57:32 pm »
Je moet juist niet met die frames rommelen zoals in de tutorial. De modifier toevoegen aan je driver werkt makkelijker en sneller.
Ik heb het gedaan bij de smurf en toen werkte het gewoon.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #182 Gepost op: 31 december 2015, 17:04:51 pm »
Je moet juist niet met die frames rommelen zoals in de tutorial. De modifier toevoegen aan je driver werkt makkelijker en sneller.
Ik heb het gedaan bij de smurf en toen werkte het gewoon.

en dan daar  x-1 invullen?

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #183 Gepost op: 01 januari 2016, 02:30:27 am »


ff 1 plaatje....  vinnum wel geinig...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: 01 januari 2016, 12:14:44 pm »
Een Feijenoord smurfigan....hij is leuk... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #185 Gepost op: 01 januari 2016, 12:58:31 pm »
Gelukkig Nieuwjaar hooligan smurf.
Ik kan dit niet dus ik vindt het zowiezo mooi gemaakt.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #186 Gepost op: 02 januari 2016, 00:02:10 am »
In principe wel. Tijdens het animeren doet het shirt niets natuurlijk maar na het animeren bake je de sim waarbij alle bewegingen van het shirt berekend worden.
Daarna kun je renderen en krijg je het eindresultaat dat je wilde.

Maar houd er wel rekening mee dat de clothsim nu misschien goed werkt omdat de smurf met gespreide armen staat maar dat het reultaat tijdens het lopen niet goed is.
Dit gebeurt bv. als de armemn te dicht langs het lichaam bewegen en/of de smurfmesh misschien wel kleine doorkruisingen heeft. Dan raakt de sim in de war en gaat het helemaal mis.

Hoe kan ik dat shirt anders doen dan?
want ik geloof niet dat dit echt een succes word....
want bij een heel klein stukje deden de mouwen als raar....
hoe doe jij het dan met bijvoorbeeld haar rok?


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #187 Gepost op: 02 januari 2016, 11:10:01 am »
Bij Miko maken zowel het haar en de rok gebruik van een clothsim maar daar heb ik heel veel voor moeten experimenteren met instellingen. Ik moet tijdens het animeren ook constant testen om te zien hoe het bij alle stukjes animatie reageert en eventueel correcties toepassen.

De correcties (kunnen) worden uitgevoerd met behulp van shapekeys om te zorgen dat het haar/rok een andere (start)positie hebben aan het begin van de sim maar dit is gewoon heel erg veel werk en dat raad ik alleen aan als het echt nodig is voor je eindresultaat of als studie naar dit soort dingen.

Voor je smurf zou ik gewoon weight paint gebruiken zoals in de meeste gevallen gedaan wordt. Je kunt gewoon de weight paint van het lichaam naar het shirt kopieren om het in grote lijnen overeen te laten komen.
Je kunt dan ook een deel van de onderliggende mesh verbergen/verwijderen om te voorkomen dat het lichaam tijdens bewegingen door het shirt heen steekt. Hierdoor blijft je polycount ook lager waardoor er ook geen of minder vertraging optreed tijdens het animeren.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2016, 12:14:48 pm door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: 02 januari 2016, 12:43:35 pm »
@JvL:Dan bedoel je zeker zonder clothsim. Een T-shirt zit strak om het lichaam en kun je gewoon als mesh behandelen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #189 Gepost op: 02 januari 2016, 13:45:41 pm »
@Koos: Klopt, Ik zie nu dat mijn antwoord niet helemaal volledig was. Inderdaad weight paint i.p.v. de clothsim. Maar omdat hij nu het shirt als losse mesh heeft kun je het beste de weight paint van het lichaam kopieren naar het shirt om het werk wat sneller te laten verlopen.

Het probleem hiermee is is dat het shirt waarschijnlijk meer of minder vertices heeft waardoor de weightpaint niet 1 op 1 overgenomen wordt maar meer een benadering is. Hierdoor is de kans op doorkruisingen van de 2 meshes groter en dan kan het handig zijn om de onderliggende mesh te verbergen of te verwijderen.
Dit werkt natuurlijk niet als hij zijn shirt aan en uit moet trekken.  ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #190 Gepost op: 02 januari 2016, 15:34:47 pm »
bedankt heren....  ik ga het weer bekijken.....


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #191 Gepost op: 10 januari 2016, 23:49:25 pm »
buurmeisje (18) kwam kijken naar de smurf... die dacht dat hij echt over tafel liep....  ;D 

proberen uit te leggen....  maar ik geloof niet of ze het al echt begrijp.... :-)
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 23:49:16 pm door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #192 Gepost op: 29 mei 2017, 23:17:13 pm »
This video has been removed for violating YouTube's Terms of Service.

smurf is van you tube verwijderd?  snap alleen niet waarom?

zag ook dat alle plaatjes weg zijn uit dit topic.... maar dat komt omdat dropbox veranderd is...   lullig is dat....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: 31 mei 2017, 09:18:16 am »
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het feit dat de smurfen beschermd zijn?!

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #194 Gepost op: 31 mei 2017, 14:22:31 pm »
ja maar die smurf in feyenoord shirt staat er nog wel?   of zullen ze die nog niet ontdekt hebben/?