Topic: Fout melding bij generate Rigify.  (gelezen 4625 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 31 oktober 2012, 19:35:10 pm »
Ik ben wat bezig met animeren,  in pose mode verplaats ik hier en daar wat bones maar dat is een heel werk.
In een tutorial geven ze aan een RIGIFY te maken dat zou een stuk handiger zijn :(
Dus ik aan de slag maar als ik een RIG invoer dan krijg ik deze melding  :?:

Info: RIGIFY ERROR: Bone 'thigh.L': incorrect bone conficuration for rig type --
Leg bones !=2
Incorrect armature for type 'deform'


leuk zo'n melding maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen :?:  :?:  wie weet er een oplosing :idea:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:11:41 pm »
Hallo ijp
Ik heb geen oplossing voor jouw probleem,maar kwam wel iets leuks tegen,wat heel dicht bij jouw vraag ligt.

In de nieuwste Blender (dus 2.64) is een nieuwe modifier toegevoegd.  Skin modifier
Met de Skin modifier kun je heel gemakkelijk een poppetje tekenen,en dan zit de armature er al meteen in.
zie deze tutorial          http://blenderdiplom.com/index.php/en/t ... n-modifier

DE tweede tut komt dichter bij jouw vraag. Hier beginnen ze met de armature (Rigify) ,bouwen daar het lichaam omheen,verbinden lichaam en skelet met elkaar,maar dan met een enkele muisklik maakt hij allelei handige "ḧandvaten"  waarmee je jouw model veel makkelijker in de juiste houding kunt zetten

http://blenderartists.org/forum/showthr ... and-Rigify

geen antwoord op jouw vraag,maar je vindt het vast leuk
herry

die animatie van Zus is erg goed geworden
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 01 november 2012, 16:41:24 pm »
Herry,
Ik heb ze al bekeken en daar zit zeker wat info bij die ik weer kan gebruiken.
Maar ik denk dat er iets niet goed is met het opject mangazus, ik heb op haar rug tussen blouse en lijf faces ondekt die er niet horen te zitten.
Dus ik denk dat ik het maar zonder de rigify handels doe dan gaat het animeren wel ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 19:52:12 pm »
Misschien moet je ff alle vertexes selecteren met A of 2xA en dan "remove doubles" klikken...
Dat is zowieso een goed idee na het modelleren van een ingewikkelde Mesh omdat bij extruden en Shift-D-en soms als je Ctrl-Z gebruikt om iets ongedaan te maken, je een stap terug gaat, terwijl je copie er nog gewoon staat,daar had je twee stappen terug voor meten gaan... ik vergeet dat weleens en dat zit ik met dubbele Faces.

Remove Doubles is de oplossing in zon geval...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »