Topic: Update Windows 10  (gelezen 10048 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 03 juni 2015, 14:40:57 pm »
Gratis Update Windows 10
http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-upgrade

Gedurende beperkte tijd stellen we een gratis upgrade naar Windows 10 beschikbaar voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 SP1, Windows 8.1 Update en Windows Phone 8.1. Profiteer van dit gratis aanbod en geniet direct van Windows 10 zodra het op de markt komt. Meld je nu aan voor je gratis upgrade in de app Get Windows 10.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2015, 15:15:24 pm »
Het aanbod blijft gelukkig een jaar geldig - ik ga eerst een half jaartje afwachten wat de ervaringen zijn voordat ik overstap...  ;)

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2015, 15:42:49 pm »
Update - het vervangen van ontdekte achterdeurtjes met nieuwe
Upgrade = een geheel vernieuwde en verbeterde gatenkaas
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2015, 01:00:58 am »
ik heb de windows 10 enterpise edition getest ....nu verwijderd
had wat teveel crashes ....
zal opnieuw testen als ik m'n nieuw mobo heb

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2015, 13:17:38 pm »
Zijn er inmiddels al mensen die windows 10 gratis op hun pc hebben geïnstalleerd? Ik heb het gedownload, maar durf het nog niet te installeren , ben bang dat de adobe suite vreemd gaat doen of dat Blender kuren krijgt e.d..
Alles dtaait bij mij op windows 7 en hety gaat goed dus waarom zou ik het vervange? Never change a winning team.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2015, 13:39:17 pm »
Hey,

ik heb al windows 10 op mijn pc geïnstalleerd (vanuit windows 7). Bijna al mijn programma's (inclusief photoshop) zijn blijven werken.

Maar als je het nu aan mij vraagt raad ik toch aan om nog eventjes te wachten. Op zich werkt Windows 10 best gelijkaardig aan windows 7 en ik ben nog niets tegen gekomen dat het echt niet doet of dat ontbreekt (al moet ik toegeven dat mijn anti-virus, Norton, niet helemaal vanzelf loopt, maar dat zal Norton binnenkort wel oplossen).

Ik heb wel het gevoel dat mijn 6 jaar oude laptop weer een beetje vlotter loopt en persoonlijk bevalt de w10 stijl me wel. Netjes en met veel kleinere randjes. De nieuwe apps (mail, photo's, ...) bevallen me niet, maar dan gebruik ik gewoon mijn oude programma's.

Kortom: W10 werkt, maar heeft in mijn ogen nog wat liefde en een paar maanden updates nodig.
Pas ook op met de voorwaarden. Lees dit: http://www.9lives.be/news/detecteert-windows-10-illegale-software-op-je-pc en http://www.clickx.be/nieuws/162708/windows-10-home-verplicht-tot-updaten/

Helpt dit?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:01:40 pm »
Windows 10 update werkt super en alles draait goed met uitzondering van de Smileys (emotions) die werken alleen nog maar in de Forum Chat?
Ik ben overgestapt van Win 7en ben zeer tevreden over Windows 10 dit komt omdat het start menu weer terug is.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:21:31 pm »
Ik heb zoals menig 3D-liefhebber wel wat op mijn PC staan dat ik niet graag zou willen missen maar waar ik zeker niet voor wil betalen. Het gaat erom een breed inzicht te krijgen in de bestaande 3D-software. Hiervoor betalen is (bijna) onmogelijk. Gelukkig is er Blender dan kunnen we legaal 3d producten maken voor derden. Het risico dat Microsoft blokkeert dat ik software evalueer wil ik niet lopen. Dus ik wacht nog even af. De producenten moeten blij zijn dat ik af en toe de tijd neem om naar hun software te kijken. Tot nu toe levert het 3D gebeuren me weinig op.

Conclusie ik wacht nog even. kan misschien beter mijn machine eens helemaal opschonen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:56:20 pm »
Ik begin er niet aan W10 haalt de opstart van Unbuntu weg,en geeft problemen met renderen naar film in plaats van png en film gebruik ik veel als test,de afgelopen maand heeft dit bedrijf me al zat ellende gebracht.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2015, 00:15:06 am »
Hier draait WIndows 8.1. Adobe Suite, Blender. Liever zo houden..Begin daarom niet aan W10. Zie de voordelen t.o.v. huidige situatie niet.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2015, 17:51:57 pm »
Nu maar hopen dat ontwikkelaars games voor Linux gaan maken.
Ik word helemaal niet vrolijk meer van de Microsoft luitjes , alles is doorgestoken kaart ,
en zij horen helaas bij de foute bedrijven , je privacy was zoiezo al niets meer waard dankzij de Neo-Fascisten met hun
eindeloze reeks nep-aanslagen , en hun belachelijke oorlog tegen nep-terrorisme ,maar Windows gaat daar nog een schepje bovenop doen ?

Lekker bedankt !
Zodra genoeg geinige spelletjes voor Linux geschikt zijn stap ik over..... Wellicht maak ik ze zelf ? :)

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2015, 15:58:11 pm »
windows 10 pro ...;draait soepel en goed hier


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 oktober 2015, 11:32:55 am »
ben ook aan het stoeien met 10...loopt lekker but.....photoshop wil nie starten....missch. ligt het aan de versie dus daar moet ik nog ff mee stoeien(heb de 64 bit CS 5.1 op een 64 bit systeem...;) maar voor de rest...top.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 oktober 2015, 09:51:24 am »
Bij mijn dochter doet Photoshop het ook nioet meer na de windows 10 update. Toeval? Ik heb nog geen tijd gehad er naar te kijken. :o

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #14 Gepost op: 04 oktober 2015, 10:54:22 am »
Denk eraan, als je de update naar w10 gedaan hebt kan je binnen 30 dagen zonder veel problemen terug naar je oude versie. Ergens staat een map windows.old die daarvoor dient. Doe je die weg, dan verdwijnt de optie. W10 doet die na 30 dagen automatisch weg.
Ik weet niet of je die kan kopiëren om ze toch bij te houden en zo na 30 dagen toch nog terug te keren.
Trouwens die optie staat ergens in het configuratiescherm.

Oja, ik had ook problemen met adobe producten. De oplossing staat duidelijk online op de help van adobe. Ergens via de cmd een scriptje zijn werk laten doen. Je moet zelfs niets downloaden, het is een standaard script van windows.

Groetjes nick