Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Laatste bericht door ijp Gepost op 21 januari 2018, 12:09:53 pm »
Ezra,
Het is nu aan de Albert heijn en PostNL
Het pakket zal een deze dagen bij je binnenkomen.
2
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 20 januari 2018, 21:36:17 pm »
Als je niets van IK weet dan moet je je daar in verdiepen. Dat is de manier op een voet op zijn plaats te houden.
3
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Laatste bericht door ijp Gepost op 20 januari 2018, 10:13:17 am »
Gefeliciteerd Ezra hij is voor jou.

Ik stuur je een PM.
4
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 19 januari 2018, 22:48:55 pm »
@koos, erzijn geen domme reacties.

Er wordt idd veel over die inverse kinematics gesproken, dat is allemaal nogal vaag, vooral als je maar net begint.

@ijp, bedankt voor de nederlandse versies, ik ga die morgen zeker eens bekijken.

Ik heb al enkele voorbeelden bekeken en geprobeerd, maar nog niet veel succes mee gehad. Doe waarschijnlijk nog wat fout...
5
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 19 januari 2018, 19:24:23 pm »
Ik heb maar half gelezen dus mijn advies is waarschijnlijk dom, maar heb je je al eens verdiept in inverse kinematics "IK"?
6
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door ijp Gepost op 19 januari 2018, 18:38:59 pm »
7
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 19 januari 2018, 18:07:12 pm »
Bedankt, het is een zeer leerijke video maar ik snap het nog niet helemaal, de video gaat nog snel over alles heen.

Ik zag wel dat er verschillende videootjes hierover gaan. Ik ga ze eens volgen. Zijn er ook van die nederlandstalige videos??
8
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door ijp Gepost op 19 januari 2018, 16:26:16 pm »
Kijk deze even door over de helft van de tutorial heeft hij het over wegdraaien van het been.
Misschien heb er wat aan.

9
Animatie en Rigging / rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 19 januari 2018, 15:06:53 pm »
Hallo,

We vorderen telkens stap per stap en bots ik tegen een ander probleem aan. Ik heb een figuurtje dat bewegingen maakt.
(zie foto).

Wat ik wil verkrijgen is dat het figuur op zijn (rood omcirkelde) rechterbeen blijft staan en dat ik de rest van het lichaam (groen omcirkeld) naar boven en voren kan verplaatsen


Als ik nu een rotatie doe op het blauw omcirkelde been, dan draait of mijn been omhoog of weg en dit moet op juist die plaats blijven staan, en modifieer ik later met kleine correcties. Als ik het lichaam selecteer dan draait daar alles om de middelste as.

Je moet je de beweging voorstellen als iemand die op zijn rechtervoorbeen steun en zijn linker achterbeen tot naast zijn rechter enkel brengt. Dit houdt in dat het hele lichaam iets naar boven komt, de benen eindigen naast elkaar en zijn geplooid in de knieen.

Ik heb me al gek gegoogled naar motion en rotation, maar vind niet wat ik nodig heb.

Het poppetje staat op een vloer en moet dus ook op die hoogte blijven anders gaat hij tijdens de beweging in de lucht of IN de grond zweven, wat niet kan. Vandaar dat het rechterbeen (voet) moet blijven staan en enkel de knie en linkerbeen mag bewegen, het lichaam verhogt dus een beetje om de beenlengte te respecteren.

Wie weet hier raad??

Thanks alvast
10
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 19 januari 2018, 12:22:20 pm »
Volgens mij kunnen we Ezra feliciteren. :)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10