Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Laatste bericht door jopus Gepost op 22 juli 2018, 23:00:20 pm »



Even iets van me laten horen en zien:mijn fiets schiet al op,heb al heel wat onderdelen gespaard,ben zowat bij tut 23, van de 30 of zo.zou dat geen idee zijn voor albert heijn of jumbo zo; bij elke aankoop twv een x bedrag een .stl bestand van een onderdeel om zelf uit te printen.
2
Belichting en Rendering / Re: Branched Path Tracing
« Laatste bericht door JvL Gepost op 22 juli 2018, 21:41:18 pm »
Nee, het zijn render instellingen die standaard in Blender zitten.
3
Belichting en Rendering / Re: Branched Path Tracing
« Laatste bericht door rozz Gepost op 22 juli 2018, 19:50:58 pm »
Klinkt interessant, is het een add on?
4
Onderhanden werk / Re: Pand Beverwijk.
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 22 juli 2018, 17:35:01 pm »
Je hebt vast een timmermans-oog.
5
Onderhanden werk / Re: Pand Beverwijk.
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 22 juli 2018, 11:44:57 am »
Na wat aanpassingen in schalen.

6
Onderhanden werk / Re: Pand Beverwijk.
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 21 juli 2018, 14:30:04 pm »
Het wat lastiger inderdaad en hulplijn en tellen van stenen 20x 5 cm dan kom je toch een eind, ik zit even te tobben met de trapgevel en de verhouding,ach komt wel goed :P
7
Belichting en Rendering / Re: Branched Path Tracing
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 21 juli 2018, 14:28:46 pm »
Ik had er nog nooit van gehoord, ga er binnenkort naar kijken. Bedankt!
8
Belichting en Rendering / Re: Branched Path Tracing
« Laatste bericht door ijp Gepost op 20 juli 2018, 20:48:03 pm »
Ik ben ook geen Blender expert  :'( dus blijf gewoon lekker delen.

Ik kom er nu wel achter dat ik Path Tracing al eens heb gebruikt maar dan alleen de sampling presets ik zal het eens meer gaan toepassen.
9
Belichting en Rendering / Re: Branched Path Tracing
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 20 juli 2018, 17:32:26 pm »
BPT heeft niet te maken met stills of animaties, maar met sampling.

Het komt erop neer dat je met de standaard Path Tracing-methode de samples moet blijven opvoeren om een mooi, scherp eindresultaat te krijgen. Hiermee worden automatisch de samples voor ALLE SAMPLING-GEBIEDEN (Glossy, Diffuse, Transmission, AO, Mesh Light, Subsurface, Volume, Lamps en HDRI) opgevoerd.

Maar wat nou als je bijvoorbeeld een render hebt waarbij alleen het Glossy-material er lelijk uitziet, terwijl de andere typen Materials (Diffuse, Glossy, etc.) er al prima uitzien? Dan zit er niks anders op dan nog meer samples toe te blijven voegen, totdat je render eindelijk op alle gebieden mooi scherp is. Met Branched Path Tracing oftewel 'BPT' kun je in zo'n geval ALLEEN de Glossy-samples verhogen, wat enorm scheelt in de rendertijd.

Het kost wel wat tijd om goed in te stellen (met de bijbehorende testjes), maar daarna heb je een veel snellere (en net zo mooie!) render  8)

(Ik deel alleen mijn ervaringen, maar ik ben ook geen expert hoor)
10
Onderhanden werk / Re: Pand Beverwijk.
« Laatste bericht door ijp Gepost op 20 juli 2018, 16:57:20 pm »
Alles op het oog schatten dat is tricky.
Misschien kun je een er een hulp middeltje bij gebruiken, plaats er een persoon op ware grote bij.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10