Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 2 [3]
31
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 18 oktober 2017, 10:30:52 am »
De koelkast is er uit gefeliciteerd lol.
Ik moet zeggen het 2de model gaat me makkelijker af tot nog toe.
En minder haar :P




Wel knap bezig Ruud... ik probeer nu ook meer mijn best te doen op wat betreft modelling. Maar het zal
nog wel even duren voordat ik net zulke complexe modellen kan creƫren als jij. Ik zit nu in mijn derde
leer jaar met blender, maar ik heb ook niet elke dag geoefend met modelling... en jij ben toch al in
je vierde leer jaar ?...



32
Onderhanden werk / Re: [Modelling] Chasterfield Bank...
« Gepost op: 18 oktober 2017, 09:31:09 am »
Dit ziet er goed uit ga zo door en veel succes met de knoopjes.

Dankje... ik heb nu de knoopjes al gemodelleerd en ze een ander material gegeven.
Zover ben ik nu...

Mijn werk tot nu toe, knoopjes gemodelleerd:




Als ik morgen tijd heb, wil ik de onderkant (de plank en de zit gedeelte) modelleren.



EDIT:

Ik ben van plan om vanmiddag, als ik tijd heb te proberen de zit gedeelte en de plank
te modelleren. Maar dan wil ik ook nog die onderrand nog wat naar ondere modelleren.

Ik heb dus gisteren een heel avond tot een uur of half negen/kwart voor negen gedaan
over het modelleren van die knoopjes. Dat is geloof ik het meeste werk van heel het
model... Dit is dus de eerste keer dat een model bij mij echt goed lukt... nouw bijna dan.

Als ik het red vanmiddag de zit gedeelte en de onderplank te modelleren, daarnaast ook
de onderkant iets naar ondere te doen... dan hoop ik vanavond de laatste gedeelte te
modelleren, de vier onderpoten...




33
Eindresultaten / Re: [Cycles] Houten Beeld
« Gepost op: 18 oktober 2017, 09:28:20 am »
Kijk er nog eens goed  :o
Het lijkt totaal niet op hout dus even opnieuw een textuur geven. ;)

Tja... je hebt eigenlijk wel gelijk. Echt hout ziet er inderdaat netter uit... maar goed...
Zoals je hebt gezien ben ik nu met een bank bezig en ik ben nog in de leer fase.

Sorry voor de onnette textuur.


34
Onderhanden werk / [Modelling] Chasterfield Bank...
« Gepost op: 16 oktober 2017, 21:52:26 pm »
Hoi luistes...

Ik ben een nieuwe uitdaging aan het aangaan. Het modelleren van een chasterfield Bank.

Modelleren in Blender:


Ik was al verder, maar er zaten wat fouten in. Ik ben daarom even opnieuw begonnen door
ook goed te kijken naar wat ik doe... het zal nog een werkje worden. Dit is de eerste keer dat
ik echt iets complex probeer te gaan modelleren. Ik zit nu in mijn derde jaar met blender,
tijd dat ik dus beter mijn best ga doen...

Er zaten gister avond wat fouten in die bank, dus begin daarom even opnieuw.





Edit:

Ik heb nu de viewport colors en een paar materials alvast toegevoegd...
Ik heb vanavond geen tijd, want ik moet dan zwemmen. Ik heb er nu nog even
aan gewerkt en ik hoop dat deze uitdaging zal slagen.

Ik denk dat ik morgen avond ga beginnen aan de knoopjes van deze bank.
Dat zal ik niet in een avond af krijgen. Ik heb dus nog een hoop werk aan de
boeg. Ik moet dus goed kijken wat ik doe en er bij nadenken.

Mijn werk tot nu toe, alvast wat materials toegevoegd, incl. viewport colors:




35
Eindresultaten / [Cycles] Houten Beeld
« Gepost op: 13 oktober 2017, 21:42:06 pm »
Hey medeblenders...

Ik heb weer iets af... dit was dus ook een oefening...

Het was anders dan hoe ik het in mijn hoofd hebt, maar goed...
Ik heb een houten beeld gerenderd...



Wat vinden jullie hiervan ?... laat het graag weten.
Jamie.

36
Eindresultaten / Re: [Cycles] Goud Kroon
« Gepost op: 13 oktober 2017, 11:45:32 am »
Fresnel toepassen is altijd goed maar layer of fresnel worden gebruikt voor om materiaal transparantie te geven.
Een voorbeeld kaas is doorschijnend en metaal niet  , in het echte leven heeft goud geen zwarte reflectie :)
Je materiaal iets aanpassen dan.

OK... dat snap ik wel... maar het aanpassen van mijn materials is dan een tip voor de volgende keer.
Ik moet vanmiddag mijn kamer nog schoonmaken... ik hoop dat ik vanavond (en van het weekend)
nog tijd heb om iets nieuws te beginnen, als ik zin heb... maar dan moet wel mijn kamer af zijn.

Daarnaast wil ik nog extra mijn best doen met wat betreft modelleren. Maargoed... ik snap wat je
bedoelt... misschien heb je best gelijk.

Dus bedankt voor je tip voor materials... ik wil het natuurlijk zoveel op een foto laten lijken..., dus
bij mijn volgende cycles render zal ik er proberen aan te denken...

Goede Tip... dankje



37
Eindresultaten / Re: [Cycles] Goud Kroon
« Gepost op: 13 oktober 2017, 09:37:39 am »
Citaat
Je bent aan het groeien met Blender en het ziet er leuk uit.

Ja zeker wel... ik vind het modelleren soms nog moeilijk, maar ik leer steeds meer dingen
op dat gebied bij... met een beetje moeite lukt het soms wel...

Maar bedankt voor je compliment...



Mooi man, ik neem aan dat je de colorramp hebt gebruikt het zwart ietsje lichter instellen.
Kijk je kan het wel :)

Tja... wat ik dus gedaan heb is een 'Layer Weight Node' gebruikt, om de randen wat donkerder
te maken, zodat het echt wat realistischer lijkt. Maar ik heb geen color ramp gebruikt...

38
Eindresultaten / [Cycles] Goud Kroon
« Gepost op: 12 oktober 2017, 20:04:00 pm »
Hoi Medeblenders...

Dit heb ik gerendert in blender's cycles render.
Ik had er eigenlijk een environment map bij moeten doen, maar goed...
voor de volgende keer...




Wat vinden jullie hiervan... laat het graag weten.

Jamie.

39
Modelleren / [Modelling] Boolean via Edit Mode (zonder Modifier), hoe ?...
« Gepost op: 11 oktober 2017, 11:30:09 am »
Hoi mensen... ik ben weer op het forum.

Heeft iemand enig idee hoe je in blender een boolean operatie kan doen voor modellen,
zonder de modifier te hoeven gebruiken ?... dus gewoon via de standart boolean tool,
zonder add-on ?...

Heeft iemand enig idee... Zo ja: dan zal ik em graag willen weten.

Alvast bedankt voor jullie hulp, Jamie,

Pagina's: 1 2 [3]