Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 03 mei 2018, 10:07:05 am »
hallo
ik heb een probleem :
ik zie 30%
ik kan het menu syteem van blender
daarom niet gebruiken
tnt werk ik in pov ray
dat is ook n raytracer maar dan met script's
in pov ray kan geen natuurkunde sim of
finite state machine
dat heb ik echter nodig
vraag :
kun je de libray van blender ook
aansturen vanuit python 2.7 ?

bmp is gemaakt met pov ray 3.6



Sorry... ik werk niet in POV Ray..., dus ik kan je dus niet helpen...
Ik heb wel een klein beetje verstand van python, maar niet veel van python in blender...

Wil je python leren, kun je misschien naar deze link gaan: https://www.sololearn.com/
Met SoloLearn kun je verschillende programeertalen leren, hoewel... alleen de basis dacht ik!...

Succes, Jamie.



32
Over Blender / [Blender 2.8] 2.8 GUI Widget en Toolbar
« Gepost op: 02 mei 2018, 11:09:38 am »
Hey leden...

Ik had begrepen dat ze vanaf blender 2.8 een nieuwe GUI Widget willen ontwikellen....
Hier is de link: https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/

Ik weet niet precies waarom ze dit willen, maar je kunt de link openen om er meer over
te lezen...




Edit:

Ik denk dat ze dit willen, omdat het de gebruiker gemakkelijker zal moeten maken om
bijvoorbeeld tools te gebruiken en omdat het minder ruimte in neemt op wat betreft je
werk veld... ik dacht ook om minder hot-keys te hoeven gebruiken voor bepaalde tools
zoals bijvoorbeeld de rip tool (Ctrl + V dacht ik)...

Jamie.


33
Door ze te parenten (ik dacht 'Ctrl + P > Keep Transform'), misschien bedoel je dat...
Ik ben momenteel met hele andere dingen bezig dan blender,... met o.a. natuurkunde...

Als je wat anders bedoelt dan "Ctrl + P > Keep Transform" kan ik je echter niet helpen!...,
Succes, Jamie.

34
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 27 april 2018, 17:26:20 pm »
Iemand toevallig nog wat goede fake SSS instellingen? Het echte spul rendert altijd zo traag...  ::)

Bij mij werkt eevee ook niet altijd jofel. ..
Ik had een keer een demo file of zo
geprobeerd in eevee, volgens mij moesten
bij mij de texturen gewoon laden!...

Dus weet niet of het in eevee perse uitmaakt
of je real SSS doet of fake...


35
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen: ik ben Henkus
« Gepost op: 24 april 2018, 11:27:15 am »
Veel Succes met blenderen...., maar ik heb het druk met mijn eigen projecten. Dus kan geen
blendermaatje worden!..., maar ik help soms wel mensen op dit forum, wanneer ze vragen hebben.

Ik ben Jamie van Cadsand. Ben officieel begonnen met blender vanaf mijn 22e ergens vlak
voor de zomer voordat ik ging verhuizen naar een andere woning van stichting arduin, van
het breugelplantsoen naar de branderijstraat.... ik heb echter een verstandelijke beperking
en woon nog steeds in een groep.... ik ben rond 26 oktober 2015, precies op mijn verjaardag
officieel gaan wonen op de branderijstraat, in een groep.... ik heb me voor het eerst geregistreerd
voor de dbc-3d forum rond dacht ik 4 april 2016 als superjamie en had mijn account later
opgegeven..., maar later heb ik me weer opnieuw geregistreerd als JamieVanCadsand. Dat was
ongeveer een half jaar geleden inmiddels, voor mijn 25e verjaardag in 2017....


Maar goed, dat doet er niet veel toe...

Ik ben nu 25 en moet echter nog steeds bijleren over blender.... ik zal je vertellen, dat ze
bezig zijn met een nieuwe blender, namelijk blender 2.8...

In welke blender's render engine werk jij graag?, ben wel benieuwd!...

Ik zal je zeggen dat blender's internal engine in 2.8 echter word vervangen door Eevee...
Eevee is nog in ontwikelling... ik zelf gebruik de 2.8 testbuild van blender, maar alleen om
Eevee te testen.... niet voor productie.

Voor productie gebruik ik nog steeds blender 2.79... maar zit mezelf wel al te verheugen
op de final release van 2.8.....

Ik dacht dat rozz had gezegt, dat blender 2.8 op zijn vroegst ergens in augustus uit komt...
maar 2.8 is nu nog in ontwikelling....

Als jij vragen hebt, over bepaalde tools, modifiers en/of materials, kan ik jouw misschien
toch soms wel helpen..... Ik werk voor productie voornamelijk in cycles. Later zal ik misschien
in Eevee willen werken voor animaties....,

Jamie.



36
Over Blender / Re: Bye bye blender render
« Gepost op: 22 april 2018, 10:22:54 am »
Met bijscholen bedoelde ik in eevee, omdat dat ook best realistisch
Kan lijken...

Maar ik denk dat cycles nog steeds blijft bestaan!. Ik had begrepen
dat ze die ook in de viewport willen doen, net als eevee.


37
Over Blender / [Blender 2.8] Cycles VS Eevee, voor wat ga jij ?!
« Gepost op: 21 april 2018, 22:12:17 pm »
Hey leden...

Natuurlijk zijn ze bezig om blenders internal engine te
verbeteren en heb gehoord dat cycles als eevee materialen
in de viewport zichtbaar worden, dus ik denk dat cycles
ook nog blijft bestaan, naast eevee...

Waar ga jij voor, als blender 2.8 officieel uit is ?....

Ik zal hier de twee verschillen uitleggen:
Cycles (ray tracé engine) is meer voor photoreslistic renders,
maar trager op wat betreft renderen.... en heeft true graphics
zoals shadows en reflecties.

Eevee (real time engine) is meer voor het creëren van game assets
en voor visualiseren van dingen... het heeft slechts false graphics
zoals shadows en reflecties en dus minder realistisch vergeleken
met cycles... en andere ray tracé engines... maar sneller op wat
betreft renderen dacht ik....




38
Over Blender / Re: Bye bye blender render
« Gepost op: 21 april 2018, 12:30:15 pm »
Ik werk uitsluitend met de internal. Dat wordt weer bijscholen dan. Hoewel ik denk/hoop dat het toch wel blijft bestaan,

Eevee lijkt best wel op internal, maar dan net iets beter....

Ik hoop alleen wel dat cycles blijft bestaan, omdat ik van
fotorealisme hou.... anders zal ik voor fotorealisme moeten bijscholen...,
hoewel EEVEE ook best realistisch lijkt....

Ik werkte meestal in cycles en ik zal deze misschien toch ook willen blijven
gebruiken voor fotorealisme en het ontwerpen van assets.... (hoewel eevee
daar ook mooi voor geschikt is).

Maar EEVEE zal ik dan willen gebruiken om te kunnen animeren, vanwege zijn
korte render times... ik dacht dat die vrij snel renderde...

Dus nog even flink doorbijten met blender en als ik later wat verder ben in
blender, hoop ik (tegen die tijd zal 2.8 of hoger al officieel uit zijn) in cycles
als in eevee te kunnen werken... ik dacht dat je vanaf
2.8 makkelijk zal moeten kunnen switchen van eevee naar cycles en terug...
cycles hoop ik voor assets en images te kunnen gebruiken en eevee
meer voor animaties...

Eevee zal dan de nieuwe versie van internal worden eigenlijk... en dat lijkt mij
ook wel een top engine.



39
Over Blender / Re: Bye bye blender render
« Gepost op: 20 april 2018, 11:19:01 am »
2.8 is nog lang niet officieel uitgebracht, 2.9(B zelfs)wel/Blender 2.8 - These builds are from the Blender 2.8 project. Do not use in production nor save important files with it.

Ja, dat weet ik ook wel.... er is momenteel alleen nog een testbuild van 2.8...., maar ik had net
gegoogled naar de totkomst van de BGE en begreep dat UPBGE ervoor in de plaats komt...

Sorry dat ik het verkeerd begreep.... maar ik wist al lang dat blender 2.8 op het moment nog in
ontwikelling is....., zo slim ben ik dan ook wel.... maar ik begreep het nieuws van de BGE gewoon
iets verkeerd...

40
Over Blender / Re: Bye bye blender render
« Gepost op: 20 april 2018, 10:30:00 am »
Niet vanaf 2,8 alleen in 2,8! Lezen. 2.8 leuk als je een high end system hebt.

OK dan.... dan had ik dat verkeerd begrepen misschinen....
Mijn excusus.....

41
Over Blender / Re: Bye bye blender render
« Gepost op: 20 april 2018, 10:02:57 am »
Alleen in de 2.8 in 2.9 wordt internal zelfs verder ontwikkeld. zoals ik begreep is dit weer nodig voor de cellfracture en andere opties.

Ik had begrepen dat ze EEVEE in de plaats van blender render / internal render willen doen...
En ik heb dus ook nog slecht nieuws, voor de gene die graag in de BGE werken...

Ik zag net een filmpje op youtube langs komen over dat ze de BGE vanaf blender 2.8
willen verwijderen..., hier is deze youtube filmpje met een klinkende titel:






Dit zal dus betekenen, dat mensen die graag in de BGE werken, over zouden moeten stappen
naar unity, unreal of godot engine, tenzei ze een EEVEE Game Engine gaan bouwen... maar dat
weet ik dus niet...



42
Hoeveel pagina's ga je deze week starten?
O = proportional edit met G dan scrollen
, organic tools=modelleer!

Bedankt voor je antwoord Ruud...
Heb het net uitgeprobeerd en het
werkte....

En sorry voor het vele posten van
deze week... ik zal het proberen
om het wat te minderen....

Jamie.

43
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.

44
Onderhanden werk / Re: [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 18 april 2018, 10:39:09 am »
Zo dit ziet er beter uit dan al die lappen tekst ;)
Het gaat goed met het modelleren maar het kan alleen wat strakker ;)
Je kunt daarvoor in Edit mode Looptools /Relax, Gstretch en Flatten gebruiken.

En in Mesh Tools: Smooth Vertex.

Succes.

Goede Tip....., zonder jouw had ik daar nog niet aan gedacht... nouw ja,
niet om het strakker bij te werken.... van loop tools wist ik al wat vanaf natuurlijk.

Kun jij me dan ook vertellen wat er dan strakker kan en met welke loop tool?....,

ik denk dat je misschien best gelijk heb i.v.m. de knieën, de ellebogen en in elk geval
tussen de buik en de benen en misschien de heupen...... ik zal als ik vanavond tijd heb wel
proberen bij te werken.....

In elk geval op de knieën en de ellebogen een loop tool gebruiken (circle) en die dan ook
nog extruden, zodat het op echte knieën lijkt.... daar heb je ook absoluut gelijk in.




Edit:

Oh ja...., en de gehele body wat ronder maken met "loop tools / relax", zodat hij nog iets
vrouwlijker word..... vanmorgen heb ik ook al wat aan de borsten gedaan. vanavond wil
ik als ik tijd heb de knieën en ellebogen nog bijwerken, en daarnaast ook het geheel wat
vrouwlijker maken met zoals ik je al zeg: loop tools / relax...

Maar bedankt voor je advies..... ik hoop dat ik daar van leer!,

Jamie.


45
Onderhanden werk / Re: [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 18 april 2018, 09:32:54 am »
Heel goed dat je de uitdaging aandurft. Tot nu toe lijkt het je heel aardig af te gaan.

Jaha..... het lukt tot nu toe best aardig ja......, zeker...

Ik ben van plan om mezelf de komende avonden alleen te richten op mensen...,
hoewel ik op dinsdag avond meestal zwemmen heb, en op zaterdag avond soos...

Eerst wil ik een beetje de modelling van mensen doorkrijgen en dan pas texturen,
sculpten, riggen, etc...

Ik ben van plan om die mens modellen (in T-Pose) dan te bewaren op mijn externe schijf,
zodat ik em later nog kan riggen enzo... maar dat komt later pas...

Jamie.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9