Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6
31
Over Blender / Re: Het gaat goed met Blender.
« Gepost op: 09 april 2018, 10:07:16 am »
Wees blij toe!....

Ik hoop dat de ontwikellingen van blender sneller en groter zullen worden
door dat ze in een grotere studio gaan werken....

Ik denk ook dat ik deze week weer eens een blender projectje zal draaien...
Ik ben dus van plan om een poging te wagen, een huis te modelleren, texturen,
sculpten en te renderen in cycles render.

Ik wacht ook nog totdat blender 2.80 officieel uit is, dan hoop ik ook in eevee te
kunnen werken!... aangezien ik die ook al geprobeerd heb.




32
Blender Interface / Re: Beginner Blender. Cntrl+J veranderd mijn Mesh
« Gepost op: 07 april 2018, 15:58:30 pm »
Ik zal inderdaad de mirror modifier gebruiken voor
symmetrische modellen zoals inderdaad een bril
of een stoel of dergelijke....

Mirror modifier gebruiken is inderdaad denk ik de
beste optie voor symmetrische modellen zoals die van
jouw....

Succes,  Jamie.

33
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 29 maart 2018, 10:10:18 am »
En hier de download: https://sobotka.github.io/filmic-blender/

Volgens mij zit Filmic vanaf versie 2.79 standaard ingebouwd bij Blender ;)

Ja... dat dacht ik ook al!... ik had er zelfs al een keer een "diffrence between" plaatje van gezien
in de "whats new in 2.79" pagina in blender.org...

Dus ik hoop dat je gelijk hebt, dat het dus al is ingebouwd...

Succes, Jamie.

34
Traditionele artwork / [LibreCAD] Mens van 4 Kanten
« Gepost op: 28 maart 2018, 20:36:37 pm »
Hey medeblenders en eventurweile CAD Ontwerpers....

Ik ben momenteel bezig met het technisch tekenen van een
raster, maar dat zal later moeten leiden naar een technische
tekening van een mens figuur, met technisch gezien vier kanten...

Hier ben ik mee bezig..., getekend in LibreCAD...



Als dit slaagt, ben ik van plan om em later te willen gebruiken
voor blender... om deze in 3d om te modelleren en misschien zelfs
te renderen in cycles render.

Je ziet nu nog geen mens, maar ik ben bezig om alvast de afmetingen
te tekenen in LibreCAD...

De technische mens figuur zal dan ook in libreCAD moeten worden
opgeboud (of anders gezegd.... getekend)...

Ik hoop dat dit een succes word, maar ik ben verlopig nog niet klaar.
Ik wil er misschien op paasen nog aan werken...

Jamie.

35
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 28 maart 2018, 18:29:32 pm »
Ziet er goed uit, Wesley...

Dat zal ik ook voortaan moeten gebruiken voor mijn
cycles renders!...

36
Materialen en Texturing / Re: animeren met textures?
« Gepost op: 19 maart 2018, 10:42:20 am »
Hoi Swets...

Geen idee hoe ik jouw kan helpen,

maar ik weet wel, dat als je met procedural textures werkt... je je muis op de instellingen van je
procedural settings (je texture node) van zo'n texture moet doen, in de material editor,
en dan op "I" moet drukken (maar je current frame dan wel op de bijhorende frames in je
time lime zetten)...

Als je dan op "I" drukt, word je settings dus Geel of Groen en zo kun je als het goed is een animatie
maken met procedural textures...

Maar met verschillende textures, heb ik eigenlijk geen idee...

Maar met "I" kun je zowel modellen animeren, maar ook lampen, shader nodes, procedural textures
en zelfs "post processing nodes".

Maar om terug te komen op jouw vraag, geen idee...

Succes, Jamie.

37
Modelleren / Re: Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 15 maart 2018, 11:07:29 am »
Subdive helpt al,boolean in niet een geweldige oplossing om effe snel te zijn.
Met onjuiste hoeveelheden polygons gaat je topology er aan als je niet oppast.
W dan bridge edge is makkelijker mits je evenredig veel polygons hebt.

Zoals Ruud zegt, ik vind de boolean modifier (of tool) dus ook geen geweldige oplossing...

Ik ken deze modifier en krijg dus ook vaak geen mooie topology erdoor....., daar heeft Ruud
dus wel gelijk in, Leon...

Ik zou de boolean modifier dus niet gebruiken, het verwaarloost je topology...
Als je bijvoorbeeld een gat in een model wilt maken, kun je dat beter op een andere
manier doen, bijvoorbeld met de "Knife Tool", of op een andere manier!...

Succes met Modelling...

Jamie.

38
Ik heb er nog niet mee gewerkt. Ik wacht op de officiële versie. heb nog genoeg andere dingen die ik moet leren. Wel fijn dat jij er al mee bezig bent. Als ik dan problemen hebt weet jij wellicht de oplossing.

Ik raad je blender's eevee engine mogelijk wel aan!... maar goed, ik snap dat jij liever wacht,
totdat de nieuwe blender ( dus 2.8 ) officieel uit is... dus veel plezier met je andere leer projecten....

Ik moet de komende tijd ook nog veel leren, althans... dat wil ik.... met voornamen natuurkunde!...
en wetenschap...

Ik denk dat ik blender voorlopig laat rusten!... mits ik misschien toch zin heb om er nog even aan
te oefenen (dan bedoel ik ook met eevee, natuurlijk)... misschien vanavond nog even!...

Ik zal je zeggen... het renderen in eevee kost tot nu toe een enorm stuk minder tijd, zoals ik al zei!.

Jamie.



39
Over Blender / [Blender 2.8] Wat vinden jullie van blender's eevee engine?...
« Gepost op: 07 maart 2018, 13:49:19 pm »
Hey blender testers....

Ik weet niet hoe hij zal zijn als blender 2.8 officieel uit is, maar ik vind voor zover de ontwikelling
tot nu toe, "eevee" best een top engine om in te kunnen animeren... vergeleken met "cycles" is
hij tot nu toe toch wel veel sneller met renderen en dat kost veel, maar dan ook veel minder tijd,
voordat je animatie af is... of het nouw 250 frames is of misschien 1000... het is nog steeds veel
werk en tijd, maar ik vind "eevee" op mijn computer toch veel sneller renderen, vergelijken met
de andere blender's render engines zoals internal en cycles...

Als blender 2.8 officieel uit is, ben ik van plan om "eevee" gelijk voor het echy uit te willen proberen,
om te kijken of ie nog steeds net zo snel rendert als in de blender 2.8 testbuild...

Wat vinden jullie van "blender's real time render engine, eevee" ?.... ik vind hem niet alleen mooi,
omdat hij snel rendert, maar ook omdat er ingebouwde viewport effecten zoals Motion Blure, Volume,
DOF en Bloom mogelijk zijn, die je kunt instellen om je animatie net op een video opnamen te laten
lijken, zonder gedoe met post processing en compositie nodes...

I Love Photo-Realism!.....

Hebben jullie er al mee gewerkt ?, ik wel en vind hem tot nu toe best goed...

Jamie.


40
Onderhanden werk / Re: phjew..
« Gepost op: 06 maart 2018, 10:33:44 am »
cycles, ben nog niet zo bedreven in evee maar ben er zeker mee bezig.

OK... mij lijkt eevee ook top, je hebt best kans dat ik daar straks
mijn animatie projecten in zal doen voor de weekenden...

Ik oefen ook aventoe in eevee!...


41
Onderhanden werk / Re: phjew..
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:34:21 am »
Ben een telefoonhoesje naar het idee van mijn dochter aan het ontwerpen.
Eentje die, als hij valt, en zelfverdedigings mechanisme inschakelt en dan ook nog kan drijven..(toilet ge(val)letje).
De naam heeft ze zelf bedacht, de Phjew, als in dat scheelde weinig.
Staat niet voor niks in dit topic natuurlijk, onderhanden werk maar wilde toch ff iets laten zien.
PC staat nu het volgende, verder gevorderde filmpje te renderen.
Moet toch maar eens meer met Evee gaan werken, scheelt een hoop tijd.




Je ontwerp ziet er goed uit... in welke engine heb je deze gerenderd ?... in cycles of in eevee ?...


42
Materialen en Texturing / Re: Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:27:47 am »
Iedereen dank voor de workarounds (groeperen is inderdaad een stuk overzichtelijker)!
Maar is het mogelijk om een soort 'multi mix'-node als feature request in te dienen bij Blender zodat hier een wat 'modernere' oplossing voor kan komen? Iemand een idee?

Je kunt het natuurlijk vragen... maar ik zal gewoon meerdere mix-nodes gebruiken en die
eventurweil in een group zetten...

Maar succes met je aanvraag!,
Jamie

43
Onderhanden werk / Re: Stitch!
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:23:47 am »
Ziet er goed uit!... ik denk dat ik de komende weekenden ook maar weer met blender
aan de slag moet gaan, oefenen om nog beter te worden!...


44
Hulp / Re: Animation nodes koppelen aan de standaard nodes
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:19:23 am »
Helaas, ik had wel een add-on gedownload voor animation nodes, maar er niet echt
mee gewerkt...

Ik kan je helaas niet helpen!,
Jamie.

45
Over Blender / Re: [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 15 februari 2018, 09:49:43 am »
Volgens mij zeggen ze ergens halverwege dit jaar, maar ze roepen op om mee te werken om dit voor elkaar te krijgen. Dus het is voor zover ik het begrijp nog heel onzeker.

Tja... ok dan.

Maar ik denk dat als blender 2.8 eenmaal uit is, dat ik dan gelijk een test scene wil gaan creëren
om eevee voor het echt uit te proberen... ik zit me er al op te verheugen! 8).


Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6