Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
16
Over Blender / Re: Goed bezig Blender.
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:15:56 am »
Bij Blender gaat het ook de goede kant op. :)



Ziet er interesant uit!..., maar ik houw mezelf de komende tijd bezig met in elk geval het leren
programeren in 'pure basic', blender laat ik even rusten!.


17
Over Blender / Re: BlenderPro
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:11:36 am »
Hmmm..., ik vind de naam 'Blender Pro' echter wel wat verwarrend met de offlciele blender...,
Blender blijft toch nog wel open source hé?, mag ik hopen!


18
Modelleren / Re: 3d landscaping
« Gepost op: 30 mei 2018, 10:34:53 am »
Zozo..., Nice Tool!...

Ik wist niet dat deze tool bestaat. Maar ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender.
Ik heb net weer een vrijwilliger voor het leren programeren...

Maar dat doet er nu even niet toe. Het klinkt als een mooie tool voor blender landscapes. Maar ik
vraag mezelf af in hoeverre je STL Modellen van bestaande plaatsen mag gebruiken, i.v.m.
copyright... Maar het lijkt mij wel een nice tool voor de basis van blender landscapes..., wanneer
je het een eigen draai geeft voor bijv. fantasie landscapes voor animaties, renders of dergelijken...

Een beetje texture painten, baken en sculpten en zo kun je het een eigen draai geven!.

Succes ermee, Jamie.



19
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 24 mei 2018, 08:57:36 am »
Zullen we even naar boven halen waar dit topic eigenlijk over gaat? Voordat iedereen afhaakt door dat lange off-topic verhaal... ;)


Ik ben de laatste tijd heel druk bezig met Animate cc. Dit omdat het heel handig kan zijn om interactieve infographics te maken. Ik heb in het verleden wel aardig wat met actionscript 3 gedaan. Ben nu bezig om mijn interactie met javascript te maken. Ik probeer verder of ik de door animate gegenereerde html nog meer interactie kan bewerkstelligen. Of bijvoorbeeld, importeer ik een OAM-file in Dreamweaver en probeer of ik het kan laten communiceren met de html pagina waarin ik het heb geïmporteerd. het kost me veel hoofdbrekens. Zijn er mensen die ook aan het experimenteren zijn met deze problematiek?

OK,  mijn excuses!...

20
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 23 mei 2018, 11:45:01 am »
Nee, ik niet...

Maar misschien ga ik binnenkort wel C++ leren, omdat ik al ruim meer dan een jaar iemand zoek,
die mij naast het leren begrijpen van dat, kan leren om geavanceerde software te kunnen ontwikellen
voor wat dan ook, met als eind doel (voor als ik C++ eenmaal begrijp) 3D Visualizatie software voor
Virtual Reality en 3d-geprinte machine onderdelen.

Eerder wilde ik python leren (aangezien ik met python al wat hele simpelle programmetjes kan
schrijven, zoals een calculator / simpele text editor), maar ben er inmiddels achter gekomen, dat
C++ veel meer in de richting is voor mijn eind doel.

Maar ik kan jouw niet helpen met jouw problematiek, aangezien ik nog veel moet leren van C++.
Een begleidster op de soos heeft gezegd, dat haar vader volgens haar ook met C++ werkt en die
vader zag het wel zitten om mijn vrijwilliger te willen worden, op de hoop dat ik eindelijk een
studie maatje hebt om C++ te leren gebrijpen.

Toen ik python wilde leren, had ik eigelijk niet eens goed nagedacht over waarom ik voor python
had gekozen, maar ik weet dat C++ een van de populairste programeer talen is...



Voor andere forum leden:
En denk alstublieft niet dat ik door mijn verstandelijke beperking niet kan leren programeren, mijn
IQ is 82 en ik kan al wat hele simpelle programmatjes schrijven in python en tkinter, maar niet in
blender. Van C++ weet ik al wat van 'for loops' en o.a. 'if startumenten'... maar voor bijv. het
inbouwen van exceptions in C++, moet ik nog verder leren. Maar in python lukt mij het meestal
wel al.

Jamie.

21
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben Arely.
« Gepost op: 21 mei 2018, 12:52:13 pm »
Welkom in de blender club,

Als je vragen hebt over renderen in cycles render (of
eevee, als blender 2.8 officieel uit is), zal ik je misschien
wel kunnen helpen.

Maar mijn modelling is bij mij een wat minder sterke
kant... maar dat komt misschien ook wel omdat ik
blender wel al ongeveer drie jaar gebruikt, maar ook
niet elke dag hebt geoefend.

Maar van cycles heb ik wel wat meer verstand van...
Dus je bent van hart weklom op dit forum.

Succes, Jamie.


22
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mij voor; Minke van Voorthuizen
« Gepost op: 19 mei 2018, 18:21:58 pm »
Welkom bij de blender club...,

Ik gebruik blender in principe al vanaf mij 22e jaar...
Ik ben nu 25 en word 26 oktober 26.

Oorspronkelijk wilde ik blender leren voor de BGE, of
blender game engine, maar in blender 2.8 hebben ze
die verwijderd, maar goed, mijn interesse ligt toch meer
op natuurkunde en anatomische biologie...

Maar goed, blenders internal engine zal vanaf 2.8 worden
vervangen door eevee. Maar aangezien ik meer
geïnteresseerd ben in natuurkunde, ga ik mezelf denk ik
verlopig niet richten op blender.

Ik heb voor mijn natuurkunde hobby nog een hoop
werk aan de boeg, aangezien ik al 4 tot 5 jaar vast loop
in deze hobby....

Maar als jij vragen heb over blender, kan ik je misschien
wel helpen,

Jamie.

23
Misschien moet je met de juiste layers werken, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik heb totaal geen verstand van blender's shadow scatcher, dus kan je ook niet helpen.

Ik heb het de komende tijd ook druk met andere zaken met wat betreft bio-cellulaire
natuurkunde, dus wil me voor de komende tijd vooral op andere software richten,
namelijk VCell, dus heb even geen tijd om het uit te zoeken, misschien even googlen,
of op youtube zoeken indien nodig.

Sorry voor het ongemak!, Jamie.


24
Andere software / Re: [Sciense Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 10:24:44 am »
Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld. Je moet minstens 500 jaar worden om met alles te kunnen spelen. Erg leuk maar ik denk niet dat ik hier aan toe kom.

Ik gelukkig wel, behalve op dinsdag en zaterdag avond... althans, in de meeste gevallen.
Op dinsdag avond heb ik zewmmen en op zaterdag avond meestal soos, behalve in de
zomer.

Zoals ik al zei, ben ik zeer geinetreseerd in natuurkunde met namen biologie / anatomy en
relativatie, maar aangezien ik al ruim vier tot vijf jaar vast loop in deze hobby, heb ik deze
software gisteren op mijn laptop en computer gedownload, op de hoop dat ik een eind verder
kom... en eindelijk verder kan in het hele hobby proces.

Over de jaren dat deze hobby al op gang is bij mij, begin ik steeds logischer na te denken
over o.a. de manier waarop ik deze hobby wil uitvoeren.... gisteren heb ik op mijn laptop
speciaal een account gewijzigt, alleen voor VCell analysis projecten. Maar wel even een
virus scanner erop gedownload (ik gebruik meestal Avast als virus scanner, maar wel de
gratis versie), voordat ik VCell heb geinstalleerd.

Om VCell te kunnen installeren moet je wel 'als administrator' zijn ingelogd, anders krijg je
een foutmelding. Vandaar dat ik eigenlijk mijn laptop account heb gewijzigt of hoe moet ik
het zeggen.

Als ik vanavond nog tijd over houd, na dat ik vanmiddag mijn kamer moet schoonmaken,
wil ik gaan uitvogellen (met zowel vanavond als van het weekend en door de weeks) hoe
het programma werkt...

Dus blender laat ik een hele poos rusten en ben van plan om deze software te willen gebruiken
om de samenhang van zintuigen, zenuwen en chemische processen en alles te analyseren en
de reacties ervan, mij lijkt het zeer intresant om met dat soort dingen bezig te zijn... want dat
is in principe mijn meest grootste hobby, blender staat eigenlijk op de tweede a derde plaats
voor mijn projecten...


25
Andere software / [Sciensific Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.


26
Over Blender / Re: Blender rocket.
« Gepost op: 17 mei 2018, 10:56:59 am »
Om supporter te zijn van de blender 2.8 code quest heb ik deze USB stick aangeschaft.

https://store.blender.org/product/blender-2-8-code-quest-rocket/


The 16GB USB stick will contain several EEVEE demo files and Blender Open Movie content.




Heb hem net binnen, gelijk ff kijken wat er allemaal op staat.

Goed bezig rozz... weer een raket op weg naar blender 2.8!...


27
Leuterhoek / Re: postimage
« Gepost op: 14 mei 2018, 10:11:53 am »
Bij mij ook, deze heb ik zelfs gepost op een oudere computer met Windows XP...,
bij mij op mijn werk, de glazenpui...




Image:





En zo ook:
Post Image Link




Deze images zijn geupload via "MUpload"....
Hier de link: https://www.mupload.nl/



28
Blender Interface / Re: senior noobs eerste stapjes
« Gepost op: 14 mei 2018, 08:55:13 am »
Tja... ik wil later ook met 3d-printers werken, maar ik ben
gelukkig nog maar 25. Maar goed, ik kan je niet helpen,
ik heb alleen nog maar de eerste stap van 3d-printen
gedaan... kijken naar hoe ze werken.

Ik ben daar ook geïnteresseerd in..., succes ermee,
Jamie.


29
Mededelingen / Re: Maak je eigen brush voor sculpten.
« Gepost op: 13 mei 2018, 12:43:38 pm »
https://www.blendernation.com/2018/05/11/quick-tip-diy-sculpting-brushes/


Ziet er cool uit zeg!..., ik denk dat ik dit ook maar eens moet proberen met blender's
Landscape Addon... ik wil mezelf door de weeks meer gaan richten op natuurkunde,
maar voor het creëren van sculpting brushes zal ik dan hoop ik s'weekends mooi de
tijd voor kunnen nemen.

Ik had hier sinds rond kerst al enig sinds een topic gestart met mijn eerste,
zelf gecreeërde sculpt brushes, getekend in GIMP, maar jouw post
ziet er nog veel beter en realistischer uit!...


30
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.
« Gepost op: 09 mei 2018, 09:41:41 am »
Hoi Guus...,

Blender word wel gebruikt voor professionele animaties, het probleem is alleen het renderen in
bijvoorbeeld blender's zogeheten cycles render.... daarvoor zal je jezelf echt moeten inlichten bij
renderfarms.

Er komt binnenkort een nieuwe versie van blender uit, namelijk blender 2.8..., die krijgt een
verbeterde versie van de internal render engine, namelijk eevee. Eevee word binnenkort de
defenitive vervanger van blender's internal render engine... ik dacht dat eevee een stuk sneller
renderd, vergeleken met blender's cycles render... dus misschien dat ik er ook ooit mee wil
werken, aangezien ik em al hebt getest...

Ik heb dan ook al een redelijke ervaring met materials, hoewel het modelleren nog een wat
zwakkere punt is bij mij... dat zal ik nog verder moeten trainen. Maar op het moment ben ik met
heele andere dingen bezig...

Veel succes met blenderen... als je vragen hebt, zal ik je misschien wel kunnen helpen,
Jamie.


Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9