Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 [2] 3
16
Team projecten / Re: Hulp nodig op gebied van simpele geanimeerde 3d models (Unity)
« Gepost op: 24 december 2017, 16:06:18 pm »
Hoi Toon...

Waarom wil je met unity3d aan de slag ?...

Zal je niet overstappen van unity naar Godot Engine ?... het is
free en open soruce, aangezien er binnenkort een versie 3.0 uitkomt
en deze op wat betreft de mogelijkheden tegenover unity volgens mij
ook nog eens beter is...

Begrijp mij niet verkeerd, je moet het zelf weten... maar ik zal zelf over stappen...
ik heb zelf ook een unity account en ik kwam later deze game engine tegen, hoewel
ik er nog niet veel van weet... maar ik zelf wil het binnenkort misschien wel gaan
bestuderen. Maar als jij liever unity 3d gebruikt moet je dat gewoon doen...
het is maar een tip. Maar unity is eigenlijk voor beginners...

Jamie.



17
Game Engine: resources / [Painting] Free Sculpt Brushes
« Gepost op: 20 december 2017, 15:04:46 pm »
Hey Game Developers...

Ik heb hier gratis met GIMP gepainte sculpt brushes... Deze topic is nog niet af, er komt
mogelijk nog meer bij. Tot nu toe alleen landscape voor game environments, waarbij ik ook
nog andere varianten erbij wilt gaan painten.

Alle brushes mogen gebruikt worden en zelfs bewerkt. Ik wil er later misschien ook nog elementaire brushes
zoals cracks, metal en wood erbij gaan painten en misschien zelfs symboolen.

Landscape:
Landscape Brush1
Landscape Brush2
Landscape Brush3
Landscape Brush4
Landscape Brush5
Landscape Brush6
Landscape Brush7
Landscape Brush8
Landscape Brush9
Landscape Brush10
Landscape Brush11
Landscape Brush12
Landscape Brush13
Landscape Brush14
Landscape Brush15
Landscape Brush16




Geen credits vereist... deze mogen jullie gebruiken zonder kosten.
Succes met sculpten, Jamie.

18
Onderhanden werk / [Blender2Godot] Moon Sculpt
« Gepost op: 19 december 2017, 17:08:30 pm »
Hoi medeblenders...

Ik doe een poging om een maan oppervlakte te sculpten als game asset, om te oefenen.
Ik ben momenteel de basis aan het modelleren om te kunnen sculpten.

Dit is mijn werk tot nu toe:


Vanavond wil ik de karates modelleren...





19
Leuterhoek / Re: Balen Balen Balen
« Gepost op: 19 december 2017, 10:19:32 am »
Ja dat is flink balen laptop met windows 10 gecrasht  :-[ :-[
The boot configuration data is missing or contains boot errors.

AAAA ik heb Geen Windows instalschijf  :-\ omdat de installatie op mijn laptop via internet is afgehandeld  :-[
Dus zoeken bij Microsoft en daar kun je een bestand downloaden voor een install windows 10 usbstick te maken.
Gelukkig doet mijn laptop het nu weer en kan ik weer verder met mijn hobby  :)
Met de hulp van
https://www.microsoft.com/en-in/software-download/windows10

Ik kan me voorstellen, dat je ervan baalt... ik heb thuis twee computers. Een laptop en een computer.
Op mijn computer heb ik "Windows 10" en op mijn laptop geloof ik "Windows 8".

Ik zal als ik jouw was naar de computer winkel gaan en laten zien wat er aan de hand is.
Ik had eens problemen met een programma Awesome Bump, dat het niet deed vanwegen dat
mijn grafische kaart niet goed genoeg was... toen heb ik iemand gebelt, die er naar ging kijken
en daarna naar de "Computer Winkel Fast World" gegaan. Die winkel dat eerst in "Oost Souburg"
was en verhuist is in "Vlissingen", waar ik nu woon. Die heeft er een grafische kaart in gezet,
dat beter werkt op "Awesome Bump".

Maar toen ik er problemen mee had, baalde ik ook.
Wat ik ook eens heb gehad is dat ik een open source desktop recorder had gedownload.
Op mijn computer als op mijn laptop. Ik opende deze recorder en kreeg gelijk een virus
binnen.

Gelukkig had een gastvrouw op mijn woning het nog kunnen redden.

Misschien moet je eerst iemand vinden, die er naar kan kijken, of gewoon naar de computer-
winkel gaan. Ik zal ook balen als ik niet meer aan mijn projecten kan werken van wegen dat
de boel crasht. Of het nouw Blender projecten zijn of voor Godot Engine.


20
Modelleren / Re: [Sculpting] Sculpten naar beneden hoe moest dat ook alweer ?...
« Gepost op: 19 december 2017, 09:34:06 am »
CTRLknop indrukken als je sculpt

OK... maar het probleem is dus al opgelost. Ik had het gisteren nog geprobeerd en het lukte.
Je hebt twee knoppen:
- Add
- Substract

Als je naarboven wilt sculpten moet je op "Add" drukken. Als je naar beneden wilt sculpten,
moet je op "Substract" drukken. Dat was mij gisteren avond al opgevallen na dat ik deze topic
had gestart...

Het probleem is gefixt.

Maar toch bedankt voor jouw tip.
Jamie.

21
Modelleren / [Sculpting] Sculpten naar beneden [OPGELOST!]
« Gepost op: 18 december 2017, 20:38:43 pm »
Hey Blender Gebruikers...

Ik ben net een nieuw project begonnen voor game assents... Ik ben een maan oppervlakten aan
het sculpten als oefening voor 'Godot Engine'...

Maan Sculpt (net begonnen aan oppervlakte):




Ik zit met een probleem...

Ik heb al een poos niet meer gesculpt en ik weet niet hoe ik naar
onder moet sculpten (op de z-as naar beneden)... ik wilde al
een klein sculptje doen, maar het lukt me echter alleen om naar
boven te sculpten, naar onderen ben ik helemaal vergeten...

Kan iemand mij precies uitleggen hoe je ook alweer naar onder
moet sculpten ?... met screenshots graag !...

Alvast bedankt voor jullie hulp, Jamie.



EDIT:

Het probleem is gefixt... voor andere die gedesinteresseerd zijn in "Godot Engine",
hier is de link. Dit wilde ik even vermelden !.





22
Eindresultaten / [Cycles] Raam Oefening... Eerste Keer!...
« Gepost op: 27 november 2017, 21:12:03 pm »
Hey Medeblenders...

Dit is mijn eerste raam in blender's cycles render engine... het ziet er nog beginnelijk uit,
maar het is een oefening met een resultaat:






Zeg alstublieft niet dat het er niet uit ziet... het is een oefening en dat wil ik delen...

Jamie.


23
Over Blender / Re: cycles vs evee
« Gepost op: 23 oktober 2017, 10:43:21 am »
Eevee is nog in ontwikkeling. Voor blender 2.8 wordt de modifiers stack herzien en is nu nog niet beschikbaar voor Eevee. Vandaar dat je ze eerst moet apply-en.

Natuurlijk zal Eevee (wanneer blender2.8 development verder is) gewoon gaan werken met de modifiers stack.

Jeroen

Ja... dat is wel te hopen... maar als jbakker dat zegt zal het wel goed komen.

Ik was 22 toen ik mijn eerste blender vrijwilliger kreeg en ben toen begonnen in blender... als ik wat
verder ben met modelling, zal ik blender's EEVEE engine dus ook misschien willen proberen. I love
photo-realism, dus mij lijkt EEVEE ook wel wat voor als ik verder ben door bestudeert in blender, met
voornamen modelling... ik word donderdag 25, tijd dat ik mijn best doe om nog even flink door te
bijten met blender...

Maar goed... om terug te komen op waarom jouw modifiers niet werken in EEVEE... als jbakker zegt
dat het komt omdat EEVEE nog in ontwikkeling is zal dat wel kloppen. Althans daar ga ik van uit...

Blender 2.8 is dus inderdaat nog in ontwikelling, ik heb nu pas 2.79 gedownload, dus EEVEE zal nu
zeker nog niet af zijn... blender 2.8 is ook nog niet uit... Ik denk dus dat jbakker best gelijk heeft.

Jamie.


24
Eindresultaten / Re: [Cycles] Chasterfield Bank, Afgerond
« Gepost op: 19 oktober 2017, 21:32:59 pm »
Om je bank er uit te laten springen moet je de achtergrond veranderen ,de nuance ervan maakt je bank klein .
En je belichting kan wat boost gebruiken de foto heeft veel noise.

Ja, dat klopt... dat had ik anders moeten doen.
Maar het is een begin van complex modelling,
ik moet nog veel leren.


25
Eindresultaten / Re: [Cycles] Chasterfield Bank, Afgerond
« Gepost op: 19 oktober 2017, 19:58:24 pm »
Kijk je kan het wel.

Ja... ik hoop de komende tijd nog verder te groeien met modelling in blender.

Ik heb nu deze ook gerenderd... en daarvoor
zelf gemodelleert.
 
Ik heb alleen een foutje ontdekt. Als je goed kijkt mis ik een gleufje in de chasterfield gedeelte...
Ik bedoel een van die gleufjes waar de knoopjes tussen zitten. Maar goed. Ik ben nog in de leer-
fase. Het hoeft nog niet altijd maar 100% goed te zijn, als ik er maar van leer... Maar voor serieuse
projecten is dat natuurlijk een ander verhaal... daar moet alles goed zijn, vind ik zelf.

En ik leer dus van mijn fouten. Zo heb ik dus geleert goed te kijken naar de gesellecteerde edges/
faces of verticus... Als ik daar voortaan beter op zal letten in alle hoeken, dan hoop ik te kunnen
weten wat ik fout doe... maar ik denk dat ik morgen avond weer een nieuw project wil beginnen.

Maar dan moet ik morgen middag wel mijn kamer nog schoon maken. En s'avonds tijd hebben.

 

26
Eindresultaten / [Cycles] Coloured Schroeven
« Gepost op: 19 oktober 2017, 19:54:28 pm »
Hey Medeblenders...

Ik heb gekleurde reflecterende schroeven gerenderd in cycles...
Dit zijn ze...



Wat vinden jullie hiervan ?... laat het graag weten.
Jamie...

27
Eindresultaten / [Cycles] Chasterfield Bank, Afgerond
« Gepost op: 19 oktober 2017, 17:40:50 pm »
Hoi blenders...

Uiteindelijk is mijn chasterfield bank af... dit is em.




Ik heb em gerenderd in cycles en je ziet dat ik op wat betreft modelling al
begint te groeien...

28
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 18 oktober 2017, 12:03:28 pm »
Ja klopt het vierde jaar, praktijk oefeningen zijn het belangrijkste wat er is.
Vanuit daar zie je de problemen op je af komen en kun je de oplossing zoeken in de theorie.
Blender leer je door te doen en als je de basis door krijgt wordt de theorie ook makkelijker.
In elk vak is dit zo en blender heeft meerdere beroepen in zich.
Zoals je nu bezig bent gaat goed hard surface modeleren(auto's voorwerpen enz) en organisch is weer een treetje hoger in de ladder, elke keer leer je wat.
Als je de juiste procedure volgt wordt modeleen een fluitje van een cent.
Voor mijzelf heb ik mijn lat lager gezet door de depressies die ik heb dat stokt het leren, pak je eigen tempo niemand veroordeeld je er op.
En welk onderdeel pak je want animatie is ook een hele studie zonder modeleerwerk bijvoorbeeld of camera tracking.
Uiteindelijk werken alle editors nagenoeg hetzelfde en plots zie je het licht door je ervaring na een jaar of wat, eerst je bank afmaken :P
10.000uur zijn er nodig om het programma te leren als een vakman, maar de weg er naar toe bied genoeg ruimte om leuke dingen te maken.

Ja dat zal goed kunnen... zo ben ik nu hier mee bezig.


29
Modelleren / Re: solidify modifier zichtbaar
« Gepost op: 18 oktober 2017, 10:59:52 am »
Hallo,
Ik wou graag weten of je ergens snel kan zien of je ooit een modifier hebt toegepast op een object, ik weet vaak niet meer of ik de modifier solidify hebt toegepast ( dan moet ik heel ingewikkeld naar de normals kijken )
Alvast bedank

De solidify tool is misschien beter dan die modifier... dat is mij gisteren opgevallen. Deze tool kan
een dikkere solide creƫren... althans, dat dacht ik omdat ik dat gisteren merkte...

Hier kun je er over lezen...


30
Modelleren / Re: Help? De Boze Blender in Blender
« Gepost op: 18 oktober 2017, 10:54:30 am »
Dank dank dank!

Ik moest even alle modifiers verwijderen, eerst de mirror plaatsen en daarna pas de subsurf.



Alle modifiers verwijderen ?...

Dat hoeft niet als je de mirror modifier naar boven wilt plaatsen. Je hebt twee pijltjes
in elke modifier om em naar boven of naar onder te plaatsen. Ik weet niet zeker of dit werkt,
maar je kunt het proberen...



Pagina's: 1 [2] 3