Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Leuterhoek / Re: Nieuwe windows
« Gepost op: 15 april 2018, 20:34:56 pm »
Succes...

Ik zal op wat betreft mijn laptop ook Rik weer eens moeten bellen,
omdat ik denk dat die weer eens moet worden opgeschoont.

Ik heb o.a. het idee, dat een programmatje er niet meer op werkt of
zo, dat is mij laatst weer opgevallen...

Ook (wat ik al zei in een andere topic, hier) wil ik over een hele poos
weer eens een grafische kaart in mijn computer laten zetten,
voor blender 2.8.... om eventurweil met eevee verder te kunnen oefenen
en misschien nog beter te worden in modelling als met renderen (renderen
namelijk meer trainen voor photorealisme...). Maar heb darnaast ook
Nog andere dingen te doen... blender wil ik voor de weekenden houden.

Jamie.

17
Wat ik begreep is dat er op zijn vroegst aug. 2018 de eerste final release uitkomt.

Ja, dat zal fantastisch zijn...

Vind jij ook dat EEVEE vrij snel renderd, of is jouw dat nog niet opgevallen?...

Ik dacht dat het render proces veel sneller is vergeleken met cycles... het word alleen
tijd dat ik een nieuwe grafische kaart in mijn computer laat zetten...

Ik merk op mijn computer dat EEVEE best nog al hapert... plus dat ik nog een stuk
sneller wil kunnen renderen voor animaties, aangezien dat in EEVEE (dacht ik tenminste)
uit zich zelf al een stuk makkelijker is, vergeleken met cycles.


18
Lijkt mij dat het nog allemaal in ontwikkeling is.

Ja... dat is waar, dan hoop ik dat het nog komt.

19
Andere software / Re: Krita 4.0.0
« Gepost op: 13 april 2018, 21:31:47 pm »
Tja... Misschien kan ik krita in de toekomst ook gebruiken
voor blender... Maar momenteel wil ik in blender oefenen
om mensen te modelleren... ik heb vanavond al een
schets gemaakt voor een mens figuur!....

Edit:

Ik denk eerst dat ik een nieuwe mens figuur wilt schetsen
en simpel beginnen...

Ik vind die mens figuur van gisteren avond iets aan de mislukte
kant.... ik ben dus ook nog niet zo goed in mensen schetsen
op papier....

Maar misschien kan ik krita wel gebruiken voor
mijn textuur bruch in blender om bijvoorbeeld een huid
te kunnen painten op mijn mens figuur in blender, of natuurlijk
voor een ander 3D model die ik misschien ooit maak in blender.

Jamie.

20
Hey Blender Testbuild Gebruikers en Animatoren...

Ik vraag mezelf af, of blender's eevee engine ooit "VR 360 Camera" support gaat ondersteunen...
Ik wil EEVEE in de toekomst gebruiken voor 360 degrees animaties voor o.a. youtube en andere
projecten, maar het lukt mij dus niet om bijvoorbeeld een fisheye 360 camera beeld te animeren
of te renderen in blender's nieuwe viewport render engine EEVEE...

Wat is er aan de hand met EEVEE's camera onderstruning ?.... is dat omdat het nog in ontwikelling is,
of heeft het een andere reden ?....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Jamie.

21
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.

22
Modelleren / [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 11:36:03 am »
Hey medeblenders....

Ik heb zomaar een domme vraagje over de "Loop Cut Tool" in blender.....
Hier komt die:

Hoe zorg je ervoor dat je loop cuts in het midden van je mesh (faces) blijft, zodat ze dus
niet verschuiven wanneer je met de buis beweegt, je dus bijvoorbeeld precies een midden
cut hebt ?..... en dus niet iets aan de zijkant verschoven.....

Alvast bedankt voor jullie reacties....,
Jamie.

23
Handleidingen / [Blender 2.8] Eevee - Get Started!
« Gepost op: 12 april 2018, 11:11:15 am »
Hey artisten, animatoren en asset creators...

Voor de mensen die blender's nieuwe "real time viewport render engine" eevee willen uitproberen,
hier heb ik een tutorial gevonden op youtube..... "Get Started in Eevee", al een tijdje gevonden:



Deze tutorial is wel engels, maar deze wilde ik even delen!.
Succes met eevee..., Jamie.

24
Handleidingen / [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 11:02:07 am »
Hey medeblenders...

Ik had gisteren een tutorial gevonden op youtube, over charp edges... Volgens deze tutorial zal charp edges
je renders wat realistischer moeten maken.... Hier is deze tutorial, gevonden op youtube:



Deze tutorial is wel engels...

Succes met het volgen van deze tutorial.....,
Jamie.

25
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 april 2018, 09:35:33 am »



OK dan!....

Ik zal zelf de edges van die twee palen bevelen
en vervolgens een bump map gebruiken om het
wat realistischer te laten lijken.

In welke render engine heb je dat gemaakt ?...
Ik neem aan in cycles...


26
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 april 2018, 20:09:43 pm »
Weer een beetje aan het kleien...




Zozo... die kat ziet er goed uit!,
heb je die geschulpt of gemodelleerd?.


27
Over Blender / Re: Macro voor geluid
« Gepost op: 11 april 2018, 17:10:40 pm »
Ken je audacity? Opensource audiosoftware! Top programma.
https://www.audacityteam.org/

Ik heb in blender nog nooit voor animatie met geluid gewerkt (behalve in de bge)...

Maar  ik gebruik dus ook audacity en om mijn animaties later  te ontwikkelen als ik wat verder ben
in blender, zal ik uiteindelijk ook moeten
weten hoe ik met geluid kan werken in blender...

28
Over Blender / Re: Boolean werkt niet zoals ik zou willen
« Gepost op: 10 april 2018, 11:12:43 am »
Heb net gelezen wat  JamieVanCadsand zegt over de boolean operator, dit bracht me op een idee.
Je zou het volgende kunnen doen. Je hebt je bot en het object dat gebruikt wordt voor de boolean.
Als je nu van beiden een gelinkte copy maakt en bij beiden niet de boolean toepast, dan kun je zowel het bot als het boolean object veranderen. Omdat ze gelinkt zijn, is de verandering aan de een ook een verandering aan de gelinkte kopie.

Zou kunnen werken. Maar misschien wel een verwarrende workflow.

Zoals Koos2 zegt...

Ik bedoel inderdaat dat je jezelf aanleert je modifiers altijd te laten staan, dus niet op 'apply' te
klikken. Dan kun je alle aanpassingen nog doen.

Ik denk wat koos2 inderdaad zegt, dat je een copy moet maken van de bot als je er nog niets
aan hebt gedaan, en dat je dan op de copy een diffrence bool (ik weet ook niet alles uit mijn
hoofd, maar ik denk een diffrence bool) of zo moet doen.... en dan met de zelfde uitsnij model
die je dan eerst denk ik moet copiëren voor de orginele stuk bot een gat maken (ook met de
boolean modifier) in de orginele bot (dus niet die copie)....

Ik zal de twee modellen (die uitsnij model voor de uitgezaagde stuk bot en die gecopiëerde
uitsnij model (niet te verwarren met de gecopieërde bot voor de uitgezaagde stukje) voor
de orginele stuk bot) wel parrenten (ik dacht Ctrl + P, in de object mode / keep parrant) met
je orginele bot en de uitgezaagde bot....)....

Maar ik raad je de boolean modifier (of tool) niet aan voor als je bijvoorbeeld een grid model
met gaten wilt creëren of bijvoorbeeld handvaten in een doos... gebruik dan de knife tool of
delete dan je faces en dan bijvoorbeeld "bridge edge loops" om een een gat te maken voor
andere soort modellen zoals een doos of een krat...

De boolean modifier (of tool) kan tot lelijke gevolgen leiden voor je 'topology'... dus kijkuit
voor wat je de boolean modifier (of tool) gebruikt.... ik ken het en heb er dus ook afentoe last
van....

Ik zal het alleen gebruiken om bijvoorbeeld voor arch projecten, een gat te maken voor een
deur of raam.... of een huis of gebouw inbrengen in een stuk grond of terrein....

En wat ik je al zeg.... ik zal modifiers zoizo laten staan (dus nooit op apply klikken), zodat
je er nog altijd (zoals jij wilt) wat aan kunt veranderen....

Succes, Jamie.

29
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 09 april 2018, 11:28:21 am »
Ik zelf gebruik meestal de "Ctrl + B" tool voor het bevellen van edges en vertices, i.p.v.
de bevel modifier...

Maar misschien dat ik mezelf ook wilt aanleren om de "Bevel Modifier" te gebruiken...,
de boolean modifier gebruik ik dan voor arch projecten en dergelijken (een voorbeeld van
waarvoor ik de boolean modifier gebruik is om ramen en deuren in te brengen op gebouwen
en/of huizen die ik met blender modelleer... of bijvoorbeeld om een huis zelf in een stads-vloer
in te brengen of om gaten in een pijp te modelleren).

Ik raad je de boolean modifier dus niet aan, als je bijvoorbeeld handvaten wilt modelleren
voor een doos, of bijvoorbeeld een 'raster model' wilt modelleren.... ik zal dan of faces
deleten en/of de knife tool gebruiken...

De boolean modifier is namelijk schadelijk voor je 'topology'... en kan tot lelijke effecten
leiden als je niet uitkijkt waarvoor en hoe je het gebruikt...

Ik zal je modifiers zoizo niet apply-en, maar gewoon laten staan... dat zie je bij veel addons
ook....

Maar om terug te komen bij jouw vraag... ik gebruik vaak de "Ctrl + B" tool voor het bevellen
van edges en/of vertices... Maar je kunt ook de bevel modifier gebruiken...

Om alleen vertices te bevellen, moet je dan 'Only Vertices' inschakellen of hoe die dan ook
heet....

Succes met blenderen, Jamie.

30
Modelleren / Re: Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 09 april 2018, 11:04:09 am »
Wat ik je wel aanraad... waarvoor je de boolean tool misschien wel kunt gebruiken,
is als je bijvoorbeeld een raam of deur in een huis die je met blender modelleert
wilt maken (een gat erin wilt booleanen)...

Misschien dat de boolean modifier dus wel nuttig is om bijvoorbeeld voor een
blender arch-project te gebruiken en dan je modifiers niet op apply te klikken...
Bij arch addons zie je dus ook dat er een boolean modifier is toegepast voor
ramen en deuren...

Maar als je bijvoorbeeld een gewone gat (een hole) voor bijvoorbeeld handvaten
van een doos of dergelijke wilt maken, zal ik je de boolean modifier (of tool) dus
niet aanraden... je kunt voor dat soort dingen dus beter faces deleten en/of de
knife tool gebruiken!....




Tip voor het gebruik van modifiers:

Ik raad je dus aan om modifiers zoizo niet te applyen...., bij veel add-ons zie je ze dus
ook nog steeds staan (unepplyed).

Bij mij thuis is de vriend van mijn PR (mijn persoonlijke regiseur) Ruth Sanderse
welleens langs gekomen en werkt ook met blender...,

die vriend zei dus ook dat je modifiers nooit moet apply-en.... dus ik raad je dus aan om
dat dus ook niet te doen, en modifiers altijd te laten staan (aangezien  je ze dan ook
nogeens kunt aanpassen, wanneer nodig).

Je moet het zelf weten, maar ik zal mijn modifiers voor blender modellen zelf niet apply-en.
De volgorde waarop je modifiers gebruikt is dan ook van groot belang!

Succes met blenderen, Jamie.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6