Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 [2] 3
16
Game Engine: resources / godot engine
« Gepost op: 17 april 2018, 09:20:56 am »
Hey leden...

Voor degene die een beetje anti betalen zijn op wat betreft goede game engines en liever
met "open source" werken (aan gezien ik dat ook absoluut ben), hier is een link naar
godot engine... deze is voledig free and open source...

Hier is de Godot Engine


Succes met games bouwen,
Jamie.



17
Hey Blender Testbuild Gebruikers en Animatoren...

Ik vraag mezelf af, of blender's eevee engine ooit "VR 360 Camera" support gaat ondersteunen...
Ik wil EEVEE in de toekomst gebruiken voor 360 degrees animaties voor o.a. youtube en andere
projecten, maar het lukt mij dus niet om bijvoorbeeld een fisheye 360 camera beeld te animeren
of te renderen in blender's nieuwe viewport render engine EEVEE...

Wat is er aan de hand met EEVEE's camera onderstruning ?.... is dat omdat het nog in ontwikelling is,
of heeft het een andere reden ?....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Jamie.

18
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.

19
Modelleren / [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 11:36:03 am »
Hey medeblenders....

Ik heb zomaar een domme vraagje over de "Loop Cut Tool" in blender.....
Hier komt die:

Hoe zorg je ervoor dat je loop cuts in het midden van je mesh (faces) blijft, zodat ze dus
niet verschuiven wanneer je met de buis beweegt, je dus bijvoorbeeld precies een midden
cut hebt ?..... en dus niet iets aan de zijkant verschoven.....

Alvast bedankt voor jullie reacties....,
Jamie.

20
Handleidingen / [Blender 2.8] Eevee - Get Started!
« Gepost op: 12 april 2018, 11:11:15 am »
Hey artisten, animatoren en asset creators...

Voor de mensen die blender's nieuwe "real time viewport render engine" eevee willen uitproberen,
hier heb ik een tutorial gevonden op youtube..... "Get Started in Eevee", al een tijdje gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=DR_uRoKuST8

Deze tutorial is wel engels, maar deze wilde ik even delen!.
Succes met eevee..., Jamie.

21
Handleidingen / [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 11:02:07 am »
Hey medeblenders...

Ik had gisteren een tutorial gevonden op youtube, over charp edges... Volgens deze tutorial zal charp edges
je renders wat realistischer moeten maken.... Hier is deze tutorial, gevonden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=5_yTDdCyRE0

Deze tutorial is wel engels...

Succes met het volgen van deze tutorial.....,
Jamie.

22
Traditionele artwork / [LibreCAD] Mens van 4 Kanten
« Gepost op: 28 maart 2018, 20:36:37 pm »
Hey medeblenders en eventurweile CAD Ontwerpers....

Ik ben momenteel bezig met het technisch tekenen van een
raster, maar dat zal later moeten leiden naar een technische
tekening van een mens figuur, met technisch gezien vier kanten...

Hier ben ik mee bezig..., getekend in LibreCAD...



Als dit slaagt, ben ik van plan om em later te willen gebruiken
voor blender... om deze in 3d om te modelleren en misschien zelfs
te renderen in cycles render.

Je ziet nu nog geen mens, maar ik ben bezig om alvast de afmetingen
te tekenen in LibreCAD...

De technische mens figuur zal dan ook in libreCAD moeten worden
opgeboud (of anders gezegd.... getekend)...

Ik hoop dat dit een succes word, maar ik ben verlopig nog niet klaar.
Ik wil er misschien op paasen nog aan werken...

Jamie.

23
Over Blender / [Blender 2.8] Wat vinden jullie van blender's eevee engine?...
« Gepost op: 07 maart 2018, 13:49:19 pm »
Hey blender testers....

Ik weet niet hoe hij zal zijn als blender 2.8 officieel uit is, maar ik vind voor zover de ontwikelling
tot nu toe, "eevee" best een top engine om in te kunnen animeren... vergeleken met "cycles" is
hij tot nu toe toch wel veel sneller met renderen en dat kost veel, maar dan ook veel minder tijd,
voordat je animatie af is... of het nouw 250 frames is of misschien 1000... het is nog steeds veel
werk en tijd, maar ik vind "eevee" op mijn computer toch veel sneller renderen, vergelijken met
de andere blender's render engines zoals internal en cycles...

Als blender 2.8 officieel uit is, ben ik van plan om "eevee" gelijk voor het echy uit te willen proberen,
om te kijken of ie nog steeds net zo snel rendert als in de blender 2.8 testbuild...

Wat vinden jullie van "blender's real time render engine, eevee" ?.... ik vind hem niet alleen mooi,
omdat hij snel rendert, maar ook omdat er ingebouwde viewport effecten zoals Motion Blure, Volume,
DOF en Bloom mogelijk zijn, die je kunt instellen om je animatie net op een video opnamen te laten
lijken, zonder gedoe met post processing en compositie nodes...

I Love Photo-Realism!.....

Hebben jullie er al mee gewerkt ?, ik wel en vind hem tot nu toe best goed...

Jamie.


24
Over Blender / [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 13 februari 2018, 11:03:35 am »
Hey Medeblenders...

Na mijn idee willen ze de laatste stap uitvoeren om blender 2.8 officieel uit te brengen...
Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar hier vind je meer informatie over de
blender 2.8 code quest...

Ik zelf zit me al te verheugen op het overstappen van 2.79 (die heb ik momenteel namelijk) naar 2.8...
Ik hoop alleen wel dat blenders nieuwe real time render engine: eevee, als 2.8 straks officieel uit is,
nog net zo snel renderd, als in de testbuild... vergeleken met cycles...

Jamie.

25
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

26
Hey medeblenders...

Ik ben nu eevee aan het proberen in de blender 2.8 testbuild, maar zoals je op
de onderstaande afbeelding ziet, word mijn plane zwart bij target normal map.

Eevee Simple Test zonder Normal Map (Target Space):


Eevee Simple Test met Nornal Map:



Kan iemand zeggen wat het probleem is, of dat het aan de testbuild ligt,
omdat eevee natuurlijk nog in ontwikkeling is ?...

Alvast bedankt, Jamie.


27
Blender Interface / [Blender 2.8] Blender sluit af bij wireframe mode...
« Gepost op: 01 januari 2018, 13:24:34 pm »
Hey blenders...

Ik ben nu blender 2.8 aan het uit proberen, maar als ik wireframe mode
doe in internal render en in edit mode wil gaan werken, ja... dan sluit
blender op eens af...

Weet iemand wat dat is ?...

Jamie.

28
Leuterhoek / Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 31 december 2017, 19:15:18 pm »
Hey medeblenders...

Een gelukkig 2018 en veel blender plezier toegewenst.

Mijn wens voor 2018 is dat blender word verbeterd in
zijn features zoals bijv. de nieuwe eevee render engine
en dat dit ons proiecten zal verbeteren... ik heb tot nu
toe de ervaring dat renderen in eevee sneller gaat,
vergeleken met cycles render... ik wens dat dat zo blijft
en dat wij de komende jaar nog veel projecten zullen doen...

En ja... hebben jullie nog wensen voor 2018 ?...
Mijn wens is om nog beter te worden met modelleren
in CAD en het renderen in eevee !...

Mijn voornamen voor 2018 is om mijn modellen
voortaan in CAD te maken, omdat ik het modelleren
in blender niet altijd even handig vind. Ik heb in blender
vaak last van dubbele faces en bevels die niet
goed lopen... in FreeCAD heb ik daar minder last van.
Howel ik moet uitkijken dat ik de fillet tool niet
tevaak gebruik...

Luks Jamie.

29
Animatie en Rigging / [Animation] Hoe maak ik seamless animaties ?...
« Gepost op: 31 december 2017, 17:10:15 pm »
Hey Animators...

Ik probeer een naadloos animatie te maken, maar echter gebeurt dat niet in blender.
Ik weet niet goed hoe ik het kan laten zien, maar ik probeer een propeller te animeren,
maar op het einde van mijn animaties (deze animatie heeft 60 frames) zie je een naad
als je deze animatie laat afspelen... mijn propeller draait niet gestaagd rond...

Propeller animatie, is niet naadloos:


Weet iemand hoe ik mijn animaties voor bijvoorbeeld game-engines en modellen
naadloos kan maken, zodat bijvoorbeeld mijn propeller gestaagd draait wanneer
mijn animatie in een stuk door herhalend word afgespeeld ?...

Zo ja: kun jij mij dan uitleggen, hoe dat moet... graag in plaatjes s.p.v.

Alvast bedankt voor je hulp, Jamie.

30
Modelleren / [Eevee + Modelling] Waarom is er geen wireframe mode ?
« Gepost op: 30 december 2017, 12:28:00 pm »
Hey blenders...

Ik ben sinds gisteren de 'eevee engine' aan het uitproberen en het bevalt mij
tot de ontwikelling tot nu toe goed... het renderen gaat dus ook veel sneller
dan in cycles render is mij opgevallen, het is alleen even afwachten hoe snel het
renderen gaat als blender 2.8 officieel uit is, maar ik neemaan dat de official
release het renderen niet trager maakt... hoop ik tenminste.


Eevee Simple Test:



Maar als ik een model in wireframe wil zetten, zodat ik goed kan kijken in alle
hoeken en faces om faces aan te kunnen passen, werkt de wireframe mode niet
meer, die is dus weg... (je weet wel, de sneltoets 'Z') en die modes waar dus ook
material, solid, wireframe, bouncing box enzo staat...

Heeft iemand enig idee wat de reden is, dat dit weg is ?...
Alvast bedankt, Jamie.

Pagina's: 1 [2] 3