Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3
1
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

2
Over Blender / Re: is dit iets?
« Gepost op: 07 januari 2018, 12:16:12 pm »
Blender 2.80 heeft een render engine... eevee.
Het is mij opgevallen dat deze vrij snel rendert,
dus dan kun je als het goed is vrij lange animaties
maken zoals een architectural visualation of
dergelijken.

Ik zal wachten totdat deze official release uit is
en die dan gebruiken voor animeren...

Maar dan wel in eevee, niet in cycles.. En je moet
minimaal wel OpenGL 3.3 hebben...

Jamie.

3
Hey medeblenders...

Ik ben nu eevee aan het proberen in de blender 2.8 testbuild, maar zoals je op
de onderstaande afbeelding ziet, word mijn plane zwart bij target normal map.

Eevee Simple Test zonder Normal Map (Target Space):


Eevee Simple Test met Nornal Map:



Kan iemand zeggen wat het probleem is, of dat het aan de testbuild ligt,
omdat eevee natuurlijk nog in ontwikkeling is ?...

Alvast bedankt, Jamie.


4
Leuterhoek / Re: Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 01 januari 2018, 20:25:41 pm »
Voor iedereen de beste wensen in 2018.

Jij ook...

Maar goed... wil je meer weten over blender's eevee engine,
is hier de link naar de youtube filmpje...

Daar kom je dus ook tegen over het renderen in eevee engine...
Ik ben dus van plan om daar de komende tijd voor te oefenen....

Wat is jouw voornamen voor dit jaar ?, daar ben ik wel benieuwd
naar...


5
Blender Interface / [Blender 2.8] Blender sluit af bij wireframe mode...
« Gepost op: 01 januari 2018, 13:24:34 pm »
Hey blenders...

Ik ben nu blender 2.8 aan het uit proberen, maar als ik wireframe mode
doe in internal render en in edit mode wil gaan werken, ja... dan sluit
blender op eens af...

Weet iemand wat dat is ?...

Jamie.

6
Leuterhoek / Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 31 december 2017, 19:15:18 pm »
Hey medeblenders...

Een gelukkig 2018 en veel blender plezier toegewenst.

Mijn wens voor 2018 is dat blender word verbeterd in
zijn features zoals bijv. de nieuwe eevee render engine
en dat dit ons proiecten zal verbeteren... ik heb tot nu
toe de ervaring dat renderen in eevee sneller gaat,
vergeleken met cycles render... ik wens dat dat zo blijft
en dat wij de komende jaar nog veel projecten zullen doen...

En ja... hebben jullie nog wensen voor 2018 ?...
Mijn wens is om nog beter te worden met modelleren
in CAD en het renderen in eevee !...

Mijn voornamen voor 2018 is om mijn modellen
voortaan in CAD te maken, omdat ik het modelleren
in blender niet altijd even handig vind. Ik heb in blender
vaak last van dubbele faces en bevels die niet
goed lopen... in FreeCAD heb ik daar minder last van.
Howel ik moet uitkijken dat ik de fillet tool niet
tevaak gebruik...

Luks Jamie.

7
Animatie en Rigging / [Animation] Hoe maak ik seamless animaties ?...
« Gepost op: 31 december 2017, 17:10:15 pm »
Hey Animators...

Ik probeer een naadloos animatie te maken, maar echter gebeurt dat niet in blender.
Ik weet niet goed hoe ik het kan laten zien, maar ik probeer een propeller te animeren,
maar op het einde van mijn animaties (deze animatie heeft 60 frames) zie je een naad
als je deze animatie laat afspelen... mijn propeller draait niet gestaagd rond...

Propeller animatie, is niet naadloos:


Weet iemand hoe ik mijn animaties voor bijvoorbeeld game-engines en modellen
naadloos kan maken, zodat bijvoorbeeld mijn propeller gestaagd draait wanneer
mijn animatie in een stuk door herhalend word afgespeeld ?...

Zo ja: kun jij mij dan uitleggen, hoe dat moet... graag in plaatjes s.p.v.

Alvast bedankt voor je hulp, Jamie.

8
Blender Interface / Re: totale beginner in blender heeft inkleur hulp nodig
« Gepost op: 30 december 2017, 19:24:41 pm »
Dit is ook wel handig Textures en deze kun je hier halen.

https://www.textures.com/

Ja zeker... daar haal ik ze ook vandaan. Of ik gebruik de procedural
textures in blender, maar via textures.com vind ik het handiger...


9
Modelleren / Re: [Eevee + Modelling] Waarom is er geen wireframe mode ?
« Gepost op: 30 december 2017, 17:09:25 pm »
Heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar volgens mij moet je dan even terug naar internal.

Ja dankje... dat was mij ook al opgevallen.
Eevee is zeker nog in ontwikelling... dat dat
zeker de reden is, of niet ?... wat denk jij ?.

Ik denk dat dat het misschien is hoop ik.

Dankje voor je tip... Jamie.

10
Modelleren / [Eevee + Modelling] Waarom is er geen wireframe mode ?
« Gepost op: 30 december 2017, 12:28:00 pm »
Hey blenders...

Ik ben sinds gisteren de 'eevee engine' aan het uitproberen en het bevalt mij
tot de ontwikelling tot nu toe goed... het renderen gaat dus ook veel sneller
dan in cycles render is mij opgevallen, het is alleen even afwachten hoe snel het
renderen gaat als blender 2.8 officieel uit is, maar ik neemaan dat de official
release het renderen niet trager maakt... hoop ik tenminste.


Eevee Simple Test:



Maar als ik een model in wireframe wil zetten, zodat ik goed kan kijken in alle
hoeken en faces om faces aan te kunnen passen, werkt de wireframe mode niet
meer, die is dus weg... (je weet wel, de sneltoets 'Z') en die modes waar dus ook
material, solid, wireframe, bouncing box enzo staat...

Heeft iemand enig idee wat de reden is, dat dit weg is ?...
Alvast bedankt, Jamie.

11
Blender Interface / Re: totale beginner in blender heeft inkleur hulp nodig
« Gepost op: 29 december 2017, 09:57:09 am »
Hey Erwin...

Hier is een handleiding te vinden.
Ik heb ook dingen uitgezocht door youtube filmpjes te bekijken, maar ook door dingen in de
handleiding (blender manual) op te zoeken.


Voor cycles materials, zie de Cycles Encylopedy, Hier kun je alle type (of bijna alle) cycles shaders vinden.

Succes, Jamie.

12
Hoi medeblenders...

Ik ben zo ongeveer vergeten hoe je de 3d-view moet gaan richten op een bepaald object
in bijvoorbeeld de verte... Hoe moest dat ook alweer ?...

Ik bedoel natuurlijk die tool of sneltoets of dergelijke, om de 3d-view te richten op een
bepaald object die verder weg is, zodat je er niet helemaal naartoe hoeft te gaan, maar
gewoon via die tool er zo naartoe kan richten... Het liefst wil ik die sneltoets weten !.
En die tool s.p.v.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat ook alweer moet ?, ik ben het zo'n beetje vergeten...

Alvast bedankt voor jullie uitleg !, Jamie.

13
Eindresultaten / [Cycles] Speelgoed Propellor
« Gepost op: 27 december 2017, 20:28:36 pm »
Hoi medeblenders...

Dit heb ik gemaakt in cycles... een speelgoed propellor.

Hier is die:


Wat vinden jullie hiervan ?.... laat het graag weten,
Jamie.




EDIT:

Had iets meer subdevision moeten gebruiken voor de render... hij is
iets te blokkerig aan het steeltje !... Oja... en voor de node setup naast
mijn glozzy en diffuse shader ook nog een transclusent shader en een
frensel node...

Nouja... voor de volgende keer, als ik het niet vergeet.


14
Experimenten / [Metaballs + Sculpt] Landschappen voor Game-Assets, wie doet er mee
« Gepost op: 26 december 2017, 14:44:23 pm »
Hey game creators...

Ik ben bezig met het oefenen, game assets zoals landschappen te modelleren
met metaballs en sculpten... dit is een van mijn pogingen om landschappen
te creëren...

Een van mijn expirimenten:



Doen jullie ook mee met het experimenteren met metaballs ?... het is leuk,
maar wel even oefenen... ik ben vanplan om vanavond (dan moet ik wel
tijd hebben) weer verder te gaan oefenen.... en straks ook nog.

Jamie.
 

15
Hier is wat informatie te vinden via de blender manual...


Hier wat tutorials:
Vertex Painting en Baking
Vertex Painting
Painting Materials with Masks


Ik zelf heb ook dingen uitgezocht via de blender manual en via blender tutorials.
Ik heb daardoor al wat ervaring op gedaan op voornamelijk cycles render, maar
modelleren is bij mij een iets ander verhaal, die kan ik beter in CAD creëren
dan in blender zelf... omdat als ik bijvoorbeeld met booleans werk, last krijg van
dubbele fases en bevels die lelijk worden... maar goed... dat doet er niet toe.

Succes met deze tutorials, Jamie...


Pagina's: [1] 2 3