Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - reekje

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8
91
Hardware / Intel graphics?
« Gepost op: 13 december 2015, 21:31:17 pm »
Ik wil graag een nieuwe Linux computer gaan aanschaffen en twijfel over
de videokaart. Is naar jullie mening Intel Graphics zoals dat in een
moderne I5 of I7 processor zit geschikt voor Blender?

Mijn bedoeling is er het volgende mee te gaan doen:
animaties maken van eenvoudige personages in een omgeving gemaakt van mattes en eenvoudige modellen
om wat diepte er in te brengen wil ik wel redelijk wat gebruik maken displacementmaps
de belichting en sweer wordt toneelachtig maar wel behoorlijk helder
in sommige gevallen wil ik effecten toepassen
later wil ik kunnen uitbreiden naar meer 3d materiaal bv makehuman modellen gebruiken in combinatie met mocap files
de youtube kwalietijd renderen doe ik zelf maar de hogere renders wil ik bij renderstreet laten doen
nu wil ik werken met de interne renderer maar later evt met circles
in dit geheel wil ik mijn potloodtekeningen gebruiken als personage en of als textuur

Een alternatief is eventueel AMD/ATI maar dat gaat me wel extra geld
kosten. Nvidia gebruik ik wat minder graag omdat daar geen goede open
source drivers voor zijn onder Linux.

reekje

92
Laat je stem horen

Onlangs publiceerde minister Plasterk het concept voor een nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Hij wil dat de geheime diensten massaal al onze communicatie kunnen afluisteren – of dat nu een telefoontje is, e-mails, berichten in appjes of een bezoek aan websites – en ons gedrag kunnen analyseren. Dit zou de meest vergaande bevoegdheid zijn die de diensten ooit hebben gehad. Bits of Freedom vindt dat onverdachte mensen niet afgetapt mogen worden en wil dat deze bevoegdheid van tafel gaat.

https://wiv.bof.nl/

93
voor de meest Windows programma's zijn er alternatieven
en die zijn met een snelle zoekpoging met de woorden alternatief voor ......... zo geconden
enn dan zoek je ze op in het software center of hoe dat heet bij de door jouw gejoze linux variant  en dan is het met een paar klikken geinstalleerd

voor Windows programms's installeer je Wine en de meeste kan je dan zo instaleren door rechts te klikken op de installer en dan open en met windowsprogrammalader of Wine te kiezen en de rest is vaak als gebruikelijk

ook kan je in de Wine database kijken of het programma er bij staat en daar staan soms wat instructies om het te sinstaleren
dat doe je door googlen op het programma en wine

hopelijk het bik je zo verder geholpen

reekje

94
hoi
ik heb Irfanveiw aan de praat gekregen onder linux
het dill bestandje uit mfc42.dll windows in mijn wine dir gezet en irfanciew geinstalleerd met al de plugins en het werkt

reekje

95
Dankje ijp  dat ga ik zeker proberen

groetjes reekje

96
oeps vergeten te melden dat ik een linux computer gebruik

weet iemand een oplossing die onder linux werkt evt met gebruik van wine?

reekje

97
oeps ik ben vergeten te zeggen dat ik een linux pc gebruik namelijk xubuntu 14.04

iranvieuw werkt niet onder wine onder linux
die andere zou ik kunnen proberen

reekje

98
>Hij zit in filters>projecties>inscene
>dus nu ze allemaal in PNG omzetten zodat ik ze als texture pak >kan aan boeden

maar hoe zet ik ze allemaal tegelijk om in PNG?
heeft gimp daar ook een plugin voor of is er een ander gratis  of free programma voor?

reekje

99
Materialen en Texturing / textures
« Gepost op: 07 juli 2015, 19:50:14 pm »
ik heb een handige site met textures gevonden die in het publiek domijn zijn
http://www.duion.com/art/main

kan deze in het rijtje in het sticky topic worden gezet?
groetjes reekje

100
dank je wel allemaal
ijp ik ga het de komende dagen lezen

reekje

101
ik heb 2 gb geheigen en wat voor processor weet ik niet

ik wek op een xubuntu systeem


maar ik wil textures maken voor de verkoop met namen voor achitectuur en animatie

vandaar dat ik dit alles vraag

reekje

102
dus textures van 512x512 kunnen dus ook gebruikt  die moeten alleen gedubbeld worden  wat eerder in deze draad gezegd is

maar wanneer worden dan textures van 4096 x4096 of hoger gebruikt? die lijken me in elk geval niet geschikt voor games want die hebben een snelle laadtijd nodig daar worden die kleintjes eerder gebruikt

maar goed ik begrijp dat het aan twee dingen ligt het aan tal oxsels en de dpi die voor cgi textures meestal op 72 zal staan

wat is beter512x515 op 150dpi of 4096x4096 op 72dpi?
want ik heb namelijk ook wat textures met een resoliet van 200 tegen gekomen  en weet dus niet of ik die kan gebruiken

groetjes reekje

103
Dus in games gebruiken ze zo klein mogelijk want dat moet on d the fly renderen of in elk geval snelle beeld vervanging zijn anders kan de game niet snel gespeeld
Maar bij animaties kan de omgeving best grote textures bevatten en de modellen ook want die worden beeld voor beeld opgenomen maar ik kan me ook indenken dat grotere textures meer render tijd kost
Bij architectuur voorbeelden  denk ik dat het is hoe groter hoe beter

wellicht is het anders

reekje

104
dankje wel

reekje

105
hallo
hoe groot zijn de texturen voor animatie
voor architectuur door wandelbare modellen van gebouwen?

voor games zijn ze dacht ik doorgaans 1024x1024 of kleiner

maar ik wil graag texturen pakketten maken voor animaties en voor architectuur en art projecten

reekje

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8