Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - reekje

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
16
Over Blender / Re: blender 2.79bpichup tussen clips doet het niet wat wel?
« Gepost op: 17 augustus 2020, 06:52:38 am »
Ja dat bedoel ik.
en dat zelfde ook voor keyframes .
:-)

17
Over Blender / blender 2.79bpichup tussen clips doet het niet wat wel?
« Gepost op: 16 augustus 2020, 16:59:18 pm »
Hallo  allemaal
 Ik ben bezig met videoediting  en wil de groene curser van het scherm waar je de stips kan aanpassen met een soort snap van de ene clip naar de andere laten gaan .
 volgens de meneer van de cursus die ik volg moet dat met de pijltjes toetsen . maar dat wil niet
 Ik werk in 2.79b  op een Debian machine .
 deze functie heb ik straks ook nodig om van het ene keyframe naar het andere te gaan .

 kan iemand me hier vertellen welke andere sneltoets ik anders kan gebruiken ?
bij voorbaat dank reekje


18
Blender Interface / Re: achtergrond afbeelding schuiven en schalen
« Gepost op: 27 oktober 2019, 07:11:23 am »
Dank jullie wel
vooral Koos2

groet reekje

19
Leuterhoek / Re: Ben je weg van muziek dan is dit wat voor jou
« Gepost op: 21 oktober 2019, 21:57:02 pm »
Heb je ook aan markt plaats  en de verkoop hoeken op facebook gedacht ?
hoe meer plekken hoe meer kans dat je hem verkoopt.

want weg doen is zonde
en als je hem echt niet verkopen kan kan de kringloop het nog proberen .
 Ik woon te klein anders had ik het wel leuk gevonden.
 om gewoon lekker op te invroviseren

20
Blender Interface / Re: achtergrond afbeelding schuiven en schalen
« Gepost op: 21 oktober 2019, 21:26:49 pm »
Ik heb inderdaad dat zij paneel openstaan
 en ik heb alles zo staan dat ik de achtergrond afbeelding kan zien.
 maar welke van de vele boxjes in het zij panel moet ik hebben ?
 kan je een schermafdruk met wat markeringen delen?

reekje

21
Blender Interface / achtergrond afbeelding schuiven en schalen
« Gepost op: 21 oktober 2019, 07:34:02 am »
Nu ben ik bezig met een nieuwe website en wil daar een bepaalde stijl tekeningen op. dus ben ik weer begonnen met Blender.
Ik heb Udemy wat lessen gevonden die toegespitst zijn op een stijl die veel lijkt op wat ik wil
Dus  ben ik een blendercursus aan het doen op ubemy
 daar word een foto van een tekening ingeladen.
 dat lukt me
 maar vervolgens gaat die de tekening verschuiven en schalen .
1 hoe selecteer ik de achtergrond afbeelding?
2 hoe verschuif ik hem en schaal ik hem
 oeps door omstandigheden te lang niet meer met Blender bezig geweest

22
Hier heb ik al gevraagd hoe groot de in verhouding moeten zijn  kwa lente brette en het aantal pixels http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1174.0
maar nu wil ik weten Hoe groot mijn texture moet zijn voor een meter realistische muur van standaard bakstenen ?
Dus hoeveel pixels staat gelijk aan ee meter ?
het is bedoeld voor architectuur

reekje

23
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 12:10:42 pm »
Heel erg hartelijk dank

24
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 09:03:39 am »
Ja dat heb ik begrepen
Maar hoe voer je het technisch uit
dus hoe zet je dat ene deeltje van de texture op juist dat deel van dat model?

25
dank je wel ik zet ze op mijn lijstje om te kijken

26
Over Blender / Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 24 december 2017, 19:40:36 pm »
In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=nEZasf6Mnto
op minuut 30.36 zie je texture atlassen en een stad die met behulp van enkele texture atlassen en vertrex colors gemaakt is
nu mijn vraag hoe gebruik je dergelijke texture atlassen in blender?

27
Over Blender / de verschillende manieren om vertrex colors te gebruiken maar Hoe?
« Gepost op: 24 december 2017, 19:20:53 pm »
In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=nEZasf6Mnto
van af minuut 2.30 Heef hij het over vertrex colors
even later laat hij voorbeelden zin in blender maar niet hoe hij het doet
Ik zou graag weten hoe hij het doet
dus een materiaal verkleuren  en of lichter donkerder maken
textures blenden  of in elkaar over laten gaan zoals een zand pad door een grasveld
en met de kanalen van een color meerder texturs mengen zoals in het vooebeeld van de weg

dus het zij drie dingen die ik wil weten
verkleuren en tint veranderen
mengen
en in de kanalen van een kleur

28
Over Blender / Re: transperantie
« Gepost op: 12 december 2017, 18:39:25 pm »
Ja ik ben er achter ,zie bijlage


29
Over Blender / Re: transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 20:23:02 pm »
Ik herinnerde me iets
Dat ik iets bij het importscherm iets moest  instellen en dat bleek.
Links onderaan con ik oa user alfa instellen en ik heb user afa ingesteld en dit is het resultaat.
zie bijlage
achtergrond en aarde is uit de blendercloud



30
Over Blender / transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 18:08:37 pm »
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld

Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8