Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JvL

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 12
31
Materialen en Texturing / Normal map online
« Gepost op: 23 april 2015, 11:36:15 am »
Kennen jullie deze al? Ik kwam deze site bij toeval tegen omdat ik op mijn werk geen Gimp of Photoshop op mijn pc heb en ik toevallig een height map nodig had.

Op deze site kun je een (texture)image selcteren van je pc en probleemloos een normal, displacement, AO en specularmap maken, tweaken en vervolgens downloaden.
Ik heb de kwaliteit nog niet getest maar de preview zag er goed uit. In ieder geval makkelijk voor als je eens niet je gebruikelijke software bij de hand hebt.

http://cpetry.github.io/NormalMap-Online/

32
Onderhanden werk / Cernunnos
« Gepost op: 21 april 2015, 23:05:07 pm »
Dit is het projectje waar ik tussendoor aan werk voor een vriend en vriendin van mij. Ik had hun toegezegd een keer een afbeelding van hun keuze te maken op een groot formaat om op canvas te laten afdrukken.
Van te voren wist ik nog niet wat zij als onderwerp zouden kiezen dus dat was best wel even spannend. Wat nu als zij iets zouden kiezen waar ik niet echt een idee bij zou hebben en de inspiratie uit zou blijven....

Afgelopen weekend hebben zij tijdens een feestje bij hen thuis verteld wat ik voor ze moest gaan maken en het onderwerp was Cernunnos, de gehoornde god.
Dit is van oorsprong een Keltische god waarvan geen verhalen te vinden zijn. Gelukkig zijn er wel genoeg afbeeldingen te vinden om een beetje inspriratie op te doen en dit is mijn eerste basisopzet gemaakt in Blender (zonder materialen en textures). Er is nog genoeg te doen en er zal uiteindelijk ook nog genoeg Photoshop werk in gaan zitten want de afbeelding moet een extreem duistere uitstraling krijgen (een wens van hen).



33
Over Blender / Kaligrafie brushes voor Blender
« Gepost op: 19 april 2015, 21:20:52 pm »
Downloadlink staat onder het filmpje. Je kunt de .blend file downloaden waar de brushes in zitten.

https://www.youtube.com/watch?v=0Vf7wBw4JLs

34
Materialen en Texturing / Download Pixar textures
« Gepost op: 16 april 2015, 12:44:12 pm »
Gratis en voor niks textures (inclusief bump en normalmaps) downloaden van Pixar!  ;)


http://www.blendernation.com/2015/04/16/download-classic-textures-from-pixar/

35
Over Blender / ParticleLink Addon
« Gepost op: 14 april 2015, 16:28:10 pm »
Wie maakt er als eerste iets moois met deze gave addon?   8) 
Downloadlink in de beschrijving.

https://www.youtube.com/watch?v=GsIqWtT0B6M

36
Over Blender / 3D Viewport preview in Graph Editor
« Gepost op: 09 april 2015, 19:01:52 pm »
Voor animators is dit dus een erg handige feature omdat je meer ruimte op je scherm overhoudt. Erg prettig omdat met alle verschillende editors je scherm al snel erg druk wordt ook al werk je met twee schermen zoals ik zelf. Er is op Blender Artists een build beschikbaar om deze feature uit te proberen.

http://imovethings.blogspot.nl/2015/04/3d-viewport-preview-in-graph-editor.html

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?360573-Some-ideas-on-making-blender-better-for-Animators-Add-yours/page9

37
Over Blender / Multi view nu officieel in Blender
« Gepost op: 07 april 2015, 12:47:07 pm »
Ik volg dit al een tijdje omdat ik dit een hele interessante ontwikkeling vind. Het wordt steeds 'eenvoudiger' om je eigen animaties en afbeeldingen ook echt in 3D te bekijken.

Miko 3D?  ;D ;D ;D

http://www.blendernation.com/2015/04/07/multi-view-is-now-officially-in-blender/


39
Leuterhoek / Dutch Comic Con
« Gepost op: 26 maart 2015, 12:18:41 pm »
Gaan er toevallig nog meer mensen naar Dutch Comic Con komend weekend?

http://www.dutchcomiccon.com/home​​

Ik ben er zelf de hele zaterdag om lekker de hele dag om lekker inspiratie op te doen.
(en om mijn nieuwe outfit te showen....)  ;D




40
Leuterhoek / WhoBlend
« Gepost op: 24 maart 2015, 12:44:28 pm »
Als je van flauwe Blendergrappen houdt dan moet je deze zien.  ;D

http://whoblend.tumblr.com/

41
Leuterhoek / Op zoek naar inspiratie?
« Gepost op: 19 maart 2015, 13:13:48 pm »
Neem eens een kijkje op de website Artstation. Hier vindt je allerlei 2D en 3D (concept) artworks van hoog niveau.
Het lijkt een beetje op CG artists maar ik vind Artstation persoonlijk leuker. De site is nog een Betaversie dus hijzal in de toekomst alleen nog maar beter worden.  ;)

https://www.artstation.com/artwork?sorting=picks

42
Ik kwam dit net tegen en het is de moeite waard om te lezen als je je verder in cycles wilt verdiepen.

http://www.blendernation.com/2015/03/18/a-recipe-for-precisely-clamping-your-render/

43
Experimenten / Mocap data (BVH files) koppelen aan armature
« Gepost op: 18 maart 2015, 00:55:39 am »
Vanavond heb ik naast het animeren even een experimentje gedaan met het koppelen van een BVH file aan een armature en een rig. Op zich ging het vlekkeloos wat betreft de bewegingen maar er zijn nog wel wat andere "hobbels" in de weg die opgelost moeten worden.
Het vervelendste was eigenlijk dat de armature (of rig) niet meer op zijn origin staat en beweegt. Er vindt dus een translatie plaats die opgelost moet worden want anders werkt dit niet goed om in een animatie te kunnen verwerken.
ik ga er vanuit dat het komt door mijn gebrek aan kennis op dit gebied en ik ook niet genoeg tijd had om alle mogelijkheden uit te proberen.
Maar voor een eerste test ben ik tevreden met het resultaat dus vandaar dit vreugdedansje.  ;)

http://youtu.be/ZfysS2FCIds

44
Over Blender / Snapshot Meshes addon
« Gepost op: 16 maart 2015, 18:46:19 pm »
Deze addon geeft je de mogelijkheid om naar een eerder punt van je mesh te gaan net als wat je normal met een save kunt doen maar dan makkelijker.
http://www.blendernation.com/2015/03/16/blender-addon-snapshot-meshes/

Downloadlink onderaan het artikel.

45
Materialen en Texturing / Alle cycles shaders op een rij
« Gepost op: 10 maart 2015, 20:44:22 pm »
Mooi artikel op Blenderguru.com over alle shaders en waarvoor je toe kunt passen.

http://www.blenderguru.com/articles/cycles-shader-encyclopedia/

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 12