Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Mortalae

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 20
16
Leuterhoek / Re: Mensen in Overijssel
« Gepost op: 07 februari 2017, 17:28:12 pm »
Misschien binnenkort Flevoland... en anders NH hier

17
Eindresultaten / Re: Glass Monkey (Cycles)
« Gepost op: 21 januari 2017, 23:29:33 pm »
Word niet al te machtig van jezelf - er is altijd iemand beter dan jou.

Goed - er is progres, je bent iets aan het posten.
En nu iets meer dan suzana, glass shader en een texture verbinden.

Over je talent: Geen idee, tot nu toe heb je niks bijzonders gepost.  Je klik vaardigheden zijn in ieder geval goed!

Over je post: leuk gemaakt, het ziet er goed uit. Wat ga je mee doen? Waarvoor doe je het? Ben je met de glass shader aan het experimenteren? Of met de textures? Ben je een tutorial aan het volgen?

P.S Ga nou niet 100 topics posten over glass, terwijl je alleen maar standaard objecten gebruikt... Ik vind het forum-vervuiling.

Misschien een leuk opdracht:

Maak eens een glass schaakstukken; dus 6 verschillende glass objecten. (Dan kan ik iets over je talent zeggen, want er komt meer bij kijken dan alleen maar shaders verbinden) :)

18
Blender Interface / Re: rode stippellijn
« Gepost op: 12 januari 2017, 17:55:56 pm »
Met de rode stippellijn kan je een bepaald onderdeel in de viewport renderen of als je het via de camera ingesteld hebt, een gedeelte van je uiteindelijke beeld renderen.



ctrl+b - kan je het venster instellen
ctrl+alt+b - wegwerken


19
Beste Jamie,

Wat jij wilt, kan je heel moeilijk vinden. Wat ik zelf op internet kon vinden is: http://pdf.th7.cn/down/files/1312/Blender%202.6%20Cycles%20Materials%20and%20Textures%20Cookbook.pdf
Beter dan dit kan je niet krijgen! Heb je ook zelf gezocht?

Advies:
Het is zo simpel om gewoon even iets in te voeren en hup je krijgt het voor elkaar... zo werkt het niet, misschien met een ander 3d software met veel meer multimedia referentie, maar voor blender is dat niet zo. Alles is min of meer zelf ontdekken... en daarom hebben wij dit forum. Een plekje waar wij ideeën, tips en tricks en ervaringen kunnen delen.

Vanuit de topics die jij opent, concludeer ik dat je best nieuw bent met blender. In ieder geval niet op het niveau wat jij wilt bereiken, laat staan om het nog met een ander software te combineren.
Een huis zonder basis kan niet overeind blijven staan... en zoiets gebeurt met jou.

Langzamerhand, denk ik, begin je wel de frustraties van de forumleden te voelen. Het is niet vervelend bedoeld - wij zijn hier om elkaar te helpen en niet te kwetsen.
Wat jij op dit moment doet, is steeds naar informatie vragen maar wij zelf krijgen weinig feedback noch beeldmateriaal te zien.

Om één van je vragen te beantwoorden moet iemand steeds vanuit de basis alles uitleggen, anders zou je de draad kwijt raken. Zoals je ook zelf kan zien, kost dit allemaal energie, tijd en een vleugje positiviteit. Om veel frustraties te voorkomen, zou je ook zelf een beetje energie kunnen insteken. Ga eens zelf in google zoeken, voordat je het hier post. Wij kunnen ook helpen, maar wij zijn geen blender encyclopedie noch worden wij door google voor betaald. Pas wanneer je het echt geprobeerd hebt om iets te vinden en het lukt niet, is de mens toch wat meer toeschietelijk om ook mee te denken.

Wat Ruud je gegeven heeft, is just heel goed. Alles in blender is opgebouwd aan de hand van reële simulaties. Om ook nog eens fotorealisme te krijgen, moet je ook weten bijvoorbeeld hoe het licht teruggekaatst wordt. Uiteindelijk bepaald dit of je een glossy shader gaat gebruiken of niet...  Ja het klopt dat er niks over blender in staat, maar het gaat om de natuurkundige kennis die je opbouwt, waarmee je verder kan. Hoe kan je anders een wiskundige som oplossen, zonder dat je weet hoe je moet delen / vermenigvuldigen...

Word niet ontmoedigd om met blender (verder) te gaan werken, maar op dit moment ben je een huis aan het inrichten zonder dat je het huis überhaupt hebt.

Succes!

P.S Ik bedoel dit heel vriendelijk - als je zo doorgaat, zou je uiteindelijk niks bereiken. Op zijn hoogst worden je topics gewoon genegeerd.
Ga naar youtube, toets blender tutorials en ga mee oefenen. Laat zien welke tutorial je gezien hebt, wat je resultaat is - zodat wij ook kunnen zien dat je bereid bent om iets te leren. Het hoeft niet creatief, origineel of supergoed te zijn.

Dit is mijn laatste post hierover. Alles wat hierboven genoemd is, heb ik al een keertje geschreven - helaas zonder enige verandering in je (blender) gedrag. Ook al kan ik je vraag beantwoorden, zal ik dat niet doen. Dus! - Doe iets mee!

(ik heb op paar plekken "wij" gebruikt, maar het is puur om stilistische redenen gebruikt - ik representeer de forumleden niet.)

20
Modelleren / Re: [Modelling] Hoe per-vertex de richting van normals veranderen ?
« Gepost op: 04 januari 2017, 05:46:16 am »
Toevoeging aan wat rozz zei:
- links verschijnt bij mij een menu (Make Normals Consistent), waar ik Inside moet aanklikken om de normals te flippen; anders verandert er niks.

Alternatieven:
Nog steeds: edit mode + selecteren:

Linker menu lijkt mij duidelijk - gewoon op klikken...
Om de uitgeklapte menu te krijgen, moet je eerst W drukken.


21
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 28 december 2016, 19:48:59 pm »
Het is een robot :)

Geïnspireerd door wallie and eve met eigen verbeteringen... :P






22
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 28 december 2016, 18:12:18 pm »
Mijn creatie:



P.S Er komt een animatie aan :P

23
Leuterhoek / Re: Mijn Project voor 2017...
« Gepost op: 26 december 2016, 23:21:02 pm »
"Ik heb gisteren en vandaag nog geoefend met het genereren van textures
Ik werk momenteel ook veel in de node editor, net zoals ik dat de afgelopen acht maanden in cycles render hebt gedaan."

Veel valt er niet over te leuteren; zonder beeldmateriaal kan ik weinig iets zeggen dan - succes!
Laat eens zien wat je allemaal hebt gedaan, zodat we tips kunnen geven. Misschien zelfs een makkelijke oplossing voor.
Bij een project gaat het niet om wát je doet (iedereen kan het nadoen), maar meer om hóe je het doet (efficiency, snelheid, gemakkelijkheid, tools etc.)  ... althans dat is voor interessanter...


24
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 december 2016, 17:13:05 pm »
Ik vind 3 uur ook best veel! Heb je je settings wel goed gecontroleerd?
Bedankt voor de tip, ik heb berekend dat het nu ongeveer 50 min sneller gaat. Ik vindt het toch nog lang voor 4 plane's in een lage resolutie. Ik heb al vaker gemerkt, dat als iets transperant is, de rendertijd aanzienlijk word verhoogd. De lucht die ik heb gemaakt zijn 3 transperante pane's boven elkaar en ook nog alle 3 translucent

Ik was met blender bezig toen ik dit zag. Als je het uitzet, verandert er iets?



25
Modelleren / Re: [Modelling] Ik zoek handige Add-on voor Selecting Faces...
« Gepost op: 14 december 2016, 21:43:19 pm »
https://www.blender.org/manual/modeling/meshes/selecting/introduction.html#selection-mode

Het maakt niet uit wat je aan het doen bent, met de basic tools kan je altijd de gewenste face selecteren.

Voor meer selectie mogelijkheden, zie onder:
https://www.blender.org/manual/modeling/meshes/selecting/index.html

Soms is er creativiteit nodig - het gebruiken van H, of juist selecteren van wat je niet wilt en inverse... of ctrl en +

Het klinkt misschien een beetje bot (en zo bedoel ik het dus niet), maar als je het moeilijk ervaart, ligt het niet aan het programma, maar meer aan jou; m.a.w. meer oefenen.
Een addon is meer een functie uitbreiding die standaard erg lastig is om uit te voeren of onmogelijk; neem als voorbeeld de Bisect-tool voor het maken van stones...

26
1. Cycles
2. 1k of 2k
3. Enigszins fotorealisme - of het ook als fotorealisme overkomt, is iets anders xD

8k resolutie etc. heeft geen zin:
- je oog kan op een bepaalde moment geen nuances meer van elkaar onderscheiden
- ook al is je plaatje 8k, als je monitor het niet kan weergeven... zie je alsnog een beeld met lagere resolutie
- het kost tijd die je ergens anders voor kan gebruiken.

Als je idee is om het uit te printen en ergens ophangen etc. (wat ik denk JvL bedoeld heeft) is weer iets anders :)

27
Onderbouwde kritiek / Re: Vampire room - WIP
« Gepost op: 13 december 2016, 13:23:46 pm »
Ik moet je wel zeggen dat het nu veel donkerder oogt, dan wat ik in blender zie...

Correctie met PS:


28
Onderbouwde kritiek / Re: Vampire room - WIP
« Gepost op: 13 december 2016, 13:18:09 pm »
Tot hoever ik nu gekomen ben :)  :o




29
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 december 2016, 13:16:00 pm »
Ik vind 3 uur ook best veel! Heb je je settings wel goed gecontroleerd?






30
Welke websites heb je tot nu toe geprobeerd?
Welke gebruik je als bron?
Heb je al in google gezocht? Zo ja, wat heeft dat je opgeleverd?

Wat heb je precies nodig: pbr shaders? material shaders etc?
Voor wat heb je ze nodig?

Heb je persé een add-on nodig?

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 20