Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 89
1
Misschien bied de pivot setting uitkomst zoals individuele origins of active element, of je global setting naar normal.
Ik weet het ook zo effe niet. Of snap(het magneetje). Je kunt de maten ook intypen in dimensions in je N menu. Meter is de schaal dus 0,01 is een cm dat klopt dan. De import unit is2,8837  zet de schaal op ,02887 misschien helpt het.


2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: Vandaag om 10:07:55 »
Geen idee :) ,het projectje was bedoeld om ruimtelijk inzicht te verkrijgen in grote objecten.

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 april 2018, 18:58:19 pm »
Een hal gemaakt,nog in aanbouw.


4
Hoeveel pagina's ga je deze week starten?
O = proportional edit met G dan scrollen
, organic tools=modelleer!

5
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 17 april 2018, 11:53:23 am »
Het is heel simpel met blender of wat voor software je ook neemt maak je objecten ,bij import zal je naar de maatstaven van 3d het moeten corrigeren, ja soms is het veel werk .
Te licht denken over modeleren is niet goed en het dan makkelijker maken met addons of import klinkt leuk en super echter zijn dit  geen oplossingen maar hulp middelen.
Ook als je een object verder uitwerkt met een onjuiste topology krijg je problemen met materiaal of animatie dan wordt je werk pas zichtbaar.
Nu is het ook zo door dit soort dingen te proberen leer je veel je gaat de valkuilen ook zien en daar door wordt je handig met modeleren :P

6
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 17 april 2018, 09:18:37 am »
Re topology is misschien de oplossing?

7
Blender Interface / Re: Beginner Blender. Cntrl+J veranderd mijn Mesh
« Gepost op: 14 april 2018, 09:04:10 am »
Oefenen met het modeleren maakt je meester van dit soort issues :P

8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 april 2018, 10:46:43 am »
De palen zijn opgebouwd uit stenen als je de foto inzoomt zie je dit ook heeft nog wat werk nodig , de texture  is niet afdoende om dit er uit te laten springen ,displacement zal worden gebruikt, Ja cycles maar materialen nog in opbouw. Dit is ook een oudere file die traag werkt die ik nieuw leven inblaas.
OpenGL of internal zijn goed voor de werkvloer of voor cartoons te maken , realisme vereist cycles.


 Hou op met tips geven Jamie niet echt een aanvulling.

Dat bordje is van het net geplukt :P

9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 april 2018, 22:48:30 pm »



10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 april 2018, 21:28:25 pm »
Het werkt prettig doordat het snel renderd , dan is het best leuk om met de instellingen te spelen en te ontdekken wat kan.
Met de compositie nodes kun je het nog verder boosten, nodes zijn best mooi om mee te werken.

11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 09 april 2018, 11:57:46 am »
Klopt Koos tijdens het 5 uren renderen van deze foto dacht ik na over de belichting compositie enz :P.
Het was eigenlijk een test render voor de hdri die ik toevoegde in de oude file,een oog gemaakt en glossy gegeven.
Wat kleine veranderingen ,licht nog niet echt ingesteld.
De muis zijn vacht bevat eigenlijk alle ingredi├źnten al met wat nodes die het laten glitteren, werken aan het licht klopt wat je zegt.
Het laat ook zien dat wat voor node settings je ook maakt alles valt en staat met licht :P
Ook de mix tussen het realisme en ja hoe noem je het tekeningachtig moet nog wat beter  worden gemixt.
Aangezien dit file traag is werk ik er ook niet zoveel aan lol, af en toe.
Inmiddels met een ander file aan het werk met materialen om een huid texture te maken.
2 layers gebruikt en deze 2verschillende colormaps alle mappen gegeven zoals de normal,spec,AO enz, deze apart bewerkt en samengevoegd.
Dit zijn de 2 onbewerkte textures.



En wat resultaten van wat instellingen.



AOmap






De mappen zijn iets kleiner als de UV  , dit moet ik verhelpen door de UV aan te passen hier nog niet gedaan.
Ik heb de mapping node er nu voor gebruikt maar is niet afdoende te snel vervormt je beeld, dus even opnieuw :P
(Al opgelost, de mirror boven de subdivide gezet in het modifier menu )


Dit project gaat ook traag en had niet echt tot doel om een model te maken ja voor de materialen te testen.
Dus geen highpoly model.





12
Blender Interface / Re: Beginner Blender. Cntrl+J veranderd mijn Mesh
« Gepost op: 09 april 2018, 07:56:09 am »
Je pivot punten staan niet goed dat is de oorzaak.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 08 april 2018, 13:39:25 pm »



14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 24 maart 2018, 10:09:30 am »
Het maken van textures en het plaatsen als materiaal oefening.


15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 22 maart 2018, 16:22:25 pm »

Pagina's: [1] 2 3 ... 89