Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3
1
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.

2
Onderhanden werk / [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 17 april 2018, 21:33:17 pm »
Hey medeblenders...,

Ik probeer voor het eerst een mens figuur te modelleren in blender
en het gaat tot nu toe redelijk...

Human Body:




Human Legs (Feets must be comming there):



Ik had een hand gemodelleerd, maar die was echter aan de mislukte kant...
Ik had de vingers anders willen doen als de nagels...

Human Hand Mistake



Human Hand Deleted



Ik ben dus van plan dat als ik vanavond tijd heb, nog een poging te
wagen voor die hand...

Realistische Mensen modelleren is dus echt een uitdaging voor mij,
dit is de eerste keer....

Jamie.


3
Over Blender / [Nieuws] The 22nd Annual Webby Awards is Hier!
« Gepost op: 17 april 2018, 13:56:41 pm »
Hey leden,

The 22nd Annual Webby Awards is hier..... ik weet niet wat het is, maar volgens mij heeft het
met animatie films te maken, die (bijvoorbeeld) met blender zijn ontwikkeld, zoals Agent 327...

Hier is de link


Dit wilde ik even posten....,
Jamie.

4
Game Engine: resources / godot engine
« Gepost op: 17 april 2018, 09:20:56 am »
Hey leden...

Voor degene die een beetje anti betalen zijn op wat betreft goede game engines en liever
met "open source" werken (aan gezien ik dat ook absoluut ben), hier is een link naar
godot engine... deze is voledig free and open source...

Hier is de Godot Engine


Succes met games bouwen,
Jamie.



5
Hey Blender Testbuild Gebruikers en Animatoren...

Ik vraag mezelf af, of blender's eevee engine ooit "VR 360 Camera" support gaat ondersteunen...
Ik wil EEVEE in de toekomst gebruiken voor 360 degrees animaties voor o.a. youtube en andere
projecten, maar het lukt mij dus niet om bijvoorbeeld een fisheye 360 camera beeld te animeren
of te renderen in blender's nieuwe viewport render engine EEVEE...

Wat is er aan de hand met EEVEE's camera onderstruning ?.... is dat omdat het nog in ontwikelling is,
of heeft het een andere reden ?....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Jamie.

6
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.

7
Modelleren / [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 11:36:03 am »
Hey medeblenders....

Ik heb zomaar een domme vraagje over de "Loop Cut Tool" in blender.....
Hier komt die:

Hoe zorg je ervoor dat je loop cuts in het midden van je mesh (faces) blijft, zodat ze dus
niet verschuiven wanneer je met de buis beweegt, je dus bijvoorbeeld precies een midden
cut hebt ?..... en dus niet iets aan de zijkant verschoven.....

Alvast bedankt voor jullie reacties....,
Jamie.

8
Handleidingen / [Blender 2.8] Eevee - Get Started!
« Gepost op: 12 april 2018, 11:11:15 am »
Hey artisten, animatoren en asset creators...

Voor de mensen die blender's nieuwe "real time viewport render engine" eevee willen uitproberen,
hier heb ik een tutorial gevonden op youtube..... "Get Started in Eevee", al een tijdje gevonden:



Deze tutorial is wel engels, maar deze wilde ik even delen!.
Succes met eevee..., Jamie.

9
Handleidingen / [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 11:02:07 am »
Hey medeblenders...

Ik had gisteren een tutorial gevonden op youtube, over charp edges... Volgens deze tutorial zal charp edges
je renders wat realistischer moeten maken.... Hier is deze tutorial, gevonden op youtube:



Deze tutorial is wel engels...

Succes met het volgen van deze tutorial.....,
Jamie.

10
Traditionele artwork / [LibreCAD] Mens van 4 Kanten
« Gepost op: 28 maart 2018, 20:36:37 pm »
Hey medeblenders en eventurweile CAD Ontwerpers....

Ik ben momenteel bezig met het technisch tekenen van een
raster, maar dat zal later moeten leiden naar een technische
tekening van een mens figuur, met technisch gezien vier kanten...

Hier ben ik mee bezig..., getekend in LibreCAD...



Als dit slaagt, ben ik van plan om em later te willen gebruiken
voor blender... om deze in 3d om te modelleren en misschien zelfs
te renderen in cycles render.

Je ziet nu nog geen mens, maar ik ben bezig om alvast de afmetingen
te tekenen in LibreCAD...

De technische mens figuur zal dan ook in libreCAD moeten worden
opgeboud (of anders gezegd.... getekend)...

Ik hoop dat dit een succes word, maar ik ben verlopig nog niet klaar.
Ik wil er misschien op paasen nog aan werken...

Jamie.

11
Over Blender / [Blender 2.8] Wat vinden jullie van blender's eevee engine?...
« Gepost op: 07 maart 2018, 13:49:19 pm »
Hey blender testers....

Ik weet niet hoe hij zal zijn als blender 2.8 officieel uit is, maar ik vind voor zover de ontwikelling
tot nu toe, "eevee" best een top engine om in te kunnen animeren... vergeleken met "cycles" is
hij tot nu toe toch wel veel sneller met renderen en dat kost veel, maar dan ook veel minder tijd,
voordat je animatie af is... of het nouw 250 frames is of misschien 1000... het is nog steeds veel
werk en tijd, maar ik vind "eevee" op mijn computer toch veel sneller renderen, vergelijken met
de andere blender's render engines zoals internal en cycles...

Als blender 2.8 officieel uit is, ben ik van plan om "eevee" gelijk voor het echy uit te willen proberen,
om te kijken of ie nog steeds net zo snel rendert als in de blender 2.8 testbuild...

Wat vinden jullie van "blender's real time render engine, eevee" ?.... ik vind hem niet alleen mooi,
omdat hij snel rendert, maar ook omdat er ingebouwde viewport effecten zoals Motion Blure, Volume,
DOF en Bloom mogelijk zijn, die je kunt instellen om je animatie net op een video opnamen te laten
lijken, zonder gedoe met post processing en compositie nodes...

I Love Photo-Realism!.....

Hebben jullie er al mee gewerkt ?, ik wel en vind hem tot nu toe best goed...

Jamie.


12
Over Blender / [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 13 februari 2018, 11:03:35 am »
Hey Medeblenders...

Na mijn idee willen ze de laatste stap uitvoeren om blender 2.8 officieel uit te brengen...
Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar hier vind je meer informatie over de
blender 2.8 code quest...

Ik zelf zit me al te verheugen op het overstappen van 2.79 (die heb ik momenteel namelijk) naar 2.8...
Ik hoop alleen wel dat blenders nieuwe real time render engine: eevee, als 2.8 straks officieel uit is,
nog net zo snel renderd, als in de testbuild... vergeleken met cycles...

Jamie.

13
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

14
Hey medeblenders...

Ik ben nu eevee aan het proberen in de blender 2.8 testbuild, maar zoals je op
de onderstaande afbeelding ziet, word mijn plane zwart bij target normal map.

Eevee Simple Test zonder Normal Map (Target Space):


Eevee Simple Test met Nornal Map:



Kan iemand zeggen wat het probleem is, of dat het aan de testbuild ligt,
omdat eevee natuurlijk nog in ontwikkeling is ?...

Alvast bedankt, Jamie.


15
Blender Interface / [Blender 2.8] Blender sluit af bij wireframe mode...
« Gepost op: 01 januari 2018, 13:24:34 pm »
Hey blenders...

Ik ben nu blender 2.8 aan het uit proberen, maar als ik wireframe mode
doe in internal render en in edit mode wil gaan werken, ja... dan sluit
blender op eens af...

Weet iemand wat dat is ?...

Jamie.

Pagina's: [1] 2 3