Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2
1
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

2
Hey medeblenders...

Ik ben nu eevee aan het proberen in de blender 2.8 testbuild, maar zoals je op
de onderstaande afbeelding ziet, word mijn plane zwart bij target normal map.

Eevee Simple Test zonder Normal Map (Target Space):


Eevee Simple Test met Nornal Map:



Kan iemand zeggen wat het probleem is, of dat het aan de testbuild ligt,
omdat eevee natuurlijk nog in ontwikkeling is ?...

Alvast bedankt, Jamie.


3
Blender Interface / [Blender 2.8] Blender sluit af bij wireframe mode...
« Gepost op: 01 januari 2018, 13:24:34 pm »
Hey blenders...

Ik ben nu blender 2.8 aan het uit proberen, maar als ik wireframe mode
doe in internal render en in edit mode wil gaan werken, ja... dan sluit
blender op eens af...

Weet iemand wat dat is ?...

Jamie.

4
Leuterhoek / Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 31 december 2017, 19:15:18 pm »
Hey medeblenders...

Een gelukkig 2018 en veel blender plezier toegewenst.

Mijn wens voor 2018 is dat blender word verbeterd in
zijn features zoals bijv. de nieuwe eevee render engine
en dat dit ons proiecten zal verbeteren... ik heb tot nu
toe de ervaring dat renderen in eevee sneller gaat,
vergeleken met cycles render... ik wens dat dat zo blijft
en dat wij de komende jaar nog veel projecten zullen doen...

En ja... hebben jullie nog wensen voor 2018 ?...
Mijn wens is om nog beter te worden met modelleren
in CAD en het renderen in eevee !...

Mijn voornamen voor 2018 is om mijn modellen
voortaan in CAD te maken, omdat ik het modelleren
in blender niet altijd even handig vind. Ik heb in blender
vaak last van dubbele faces en bevels die niet
goed lopen... in FreeCAD heb ik daar minder last van.
Howel ik moet uitkijken dat ik de fillet tool niet
tevaak gebruik...

Luks Jamie.

5
Animatie en Rigging / [Animation] Hoe maak ik seamless animaties ?...
« Gepost op: 31 december 2017, 17:10:15 pm »
Hey Animators...

Ik probeer een naadloos animatie te maken, maar echter gebeurt dat niet in blender.
Ik weet niet goed hoe ik het kan laten zien, maar ik probeer een propeller te animeren,
maar op het einde van mijn animaties (deze animatie heeft 60 frames) zie je een naad
als je deze animatie laat afspelen... mijn propeller draait niet gestaagd rond...

Propeller animatie, is niet naadloos:


Weet iemand hoe ik mijn animaties voor bijvoorbeeld game-engines en modellen
naadloos kan maken, zodat bijvoorbeeld mijn propeller gestaagd draait wanneer
mijn animatie in een stuk door herhalend word afgespeeld ?...

Zo ja: kun jij mij dan uitleggen, hoe dat moet... graag in plaatjes s.p.v.

Alvast bedankt voor je hulp, Jamie.

6
Modelleren / [Eevee + Modelling] Waarom is er geen wireframe mode ?
« Gepost op: 30 december 2017, 12:28:00 pm »
Hey blenders...

Ik ben sinds gisteren de 'eevee engine' aan het uitproberen en het bevalt mij
tot de ontwikelling tot nu toe goed... het renderen gaat dus ook veel sneller
dan in cycles render is mij opgevallen, het is alleen even afwachten hoe snel het
renderen gaat als blender 2.8 officieel uit is, maar ik neemaan dat de official
release het renderen niet trager maakt... hoop ik tenminste.


Eevee Simple Test:



Maar als ik een model in wireframe wil zetten, zodat ik goed kan kijken in alle
hoeken en faces om faces aan te kunnen passen, werkt de wireframe mode niet
meer, die is dus weg... (je weet wel, de sneltoets 'Z') en die modes waar dus ook
material, solid, wireframe, bouncing box enzo staat...

Heeft iemand enig idee wat de reden is, dat dit weg is ?...
Alvast bedankt, Jamie.

7
Hoi medeblenders...

Ik ben zo ongeveer vergeten hoe je de 3d-view moet gaan richten op een bepaald object
in bijvoorbeeld de verte... Hoe moest dat ook alweer ?...

Ik bedoel natuurlijk die tool of sneltoets of dergelijke, om de 3d-view te richten op een
bepaald object die verder weg is, zodat je er niet helemaal naartoe hoeft te gaan, maar
gewoon via die tool er zo naartoe kan richten... Het liefst wil ik die sneltoets weten !.
En die tool s.p.v.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat ook alweer moet ?, ik ben het zo'n beetje vergeten...

Alvast bedankt voor jullie uitleg !, Jamie.

8
Eindresultaten / [Cycles] Speelgoed Propellor
« Gepost op: 27 december 2017, 20:28:36 pm »
Hoi medeblenders...

Dit heb ik gemaakt in cycles... een speelgoed propellor.

Hier is die:


Wat vinden jullie hiervan ?.... laat het graag weten,
Jamie.




EDIT:

Had iets meer subdevision moeten gebruiken voor de render... hij is
iets te blokkerig aan het steeltje !... Oja... en voor de node setup naast
mijn glozzy en diffuse shader ook nog een transclusent shader en een
frensel node...

Nouja... voor de volgende keer, als ik het niet vergeet.


9
Experimenten / [Metaballs + Sculpt] Landschappen voor Game-Assets, wie doet er mee
« Gepost op: 26 december 2017, 14:44:23 pm »
Hey game creators...

Ik ben bezig met het oefenen, game assets zoals landschappen te modelleren
met metaballs en sculpten... dit is een van mijn pogingen om landschappen
te creƫren...

Een van mijn expirimenten:



Doen jullie ook mee met het experimenteren met metaballs ?... het is leuk,
maar wel even oefenen... ik ben vanplan om vanavond (dan moet ik wel
tijd hebben) weer verder te gaan oefenen.... en straks ook nog.

Jamie.
 

10
Game Engine: resources / [Painting] Free Sculpt Brushes
« Gepost op: 20 december 2017, 15:04:46 pm »
Hey Game Developers...

Ik heb hier gratis met GIMP gepainte sculpt brushes... Deze topic is nog niet af, er komt
mogelijk nog meer bij. Tot nu toe alleen landscape voor game environments, waarbij ik ook
nog andere varianten erbij wilt gaan painten.

Alle brushes mogen gebruikt worden en zelfs bewerkt. Ik wil er later misschien ook nog elementaire brushes
zoals cracks, metal en wood erbij gaan painten en misschien zelfs symboolen.

Landscape:
Landscape Brush1
Landscape Brush2
Landscape Brush3
Landscape Brush4
Landscape Brush5
Landscape Brush6
Landscape Brush7
Landscape Brush8
Landscape Brush9
Landscape Brush10
Landscape Brush11
Landscape Brush12
Landscape Brush13
Landscape Brush14
Landscape Brush15
Landscape Brush16




Geen credits vereist... deze mogen jullie gebruiken zonder kosten.
Succes met sculpten, Jamie.

11
Onderhanden werk / [Blender2Godot] Moon Sculpt
« Gepost op: 19 december 2017, 17:08:30 pm »
Hoi medeblenders...

Ik doe een poging om een maan oppervlakte te sculpten als game asset, om te oefenen.
Ik ben momenteel de basis aan het modelleren om te kunnen sculpten.

Dit is mijn werk tot nu toe:


Vanavond wil ik de karates modelleren...





12
Modelleren / [Sculpting] Sculpten naar beneden [OPGELOST!]
« Gepost op: 18 december 2017, 20:38:43 pm »
Hey Blender Gebruikers...

Ik ben net een nieuw project begonnen voor game assents... Ik ben een maan oppervlakten aan
het sculpten als oefening voor 'Godot Engine'...

Maan Sculpt (net begonnen aan oppervlakte):




Ik zit met een probleem...

Ik heb al een poos niet meer gesculpt en ik weet niet hoe ik naar
onder moet sculpten (op de z-as naar beneden)... ik wilde al
een klein sculptje doen, maar het lukt me echter alleen om naar
boven te sculpten, naar onderen ben ik helemaal vergeten...

Kan iemand mij precies uitleggen hoe je ook alweer naar onder
moet sculpten ?... met screenshots graag !...

Alvast bedankt voor jullie hulp, Jamie.



EDIT:

Het probleem is gefixt... voor andere die gedesinteresseerd zijn in "Godot Engine",
hier is de link. Dit wilde ik even vermelden !.





13
Eindresultaten / [Cycles] Raam Oefening... Eerste Keer!...
« Gepost op: 27 november 2017, 21:12:03 pm »
Hey Medeblenders...

Dit is mijn eerste raam in blender's cycles render engine... het ziet er nog beginnelijk uit,
maar het is een oefening met een resultaat:






Zeg alstublieft niet dat het er niet uit ziet... het is een oefening en dat wil ik delen...

Jamie.


14
Eindresultaten / [Cycles] Coloured Schroeven
« Gepost op: 19 oktober 2017, 19:54:28 pm »
Hey Medeblenders...

Ik heb gekleurde reflecterende schroeven gerenderd in cycles...
Dit zijn ze...



Wat vinden jullie hiervan ?... laat het graag weten.
Jamie...

15
Eindresultaten / [Cycles] Chasterfield Bank, Afgerond
« Gepost op: 19 oktober 2017, 17:40:50 pm »
Hoi blenders...

Uiteindelijk is mijn chasterfield bank af... dit is em.




Ik heb em gerenderd in cycles en je ziet dat ik op wat betreft modelling al
begint te groeien...

Pagina's: [1] 2