Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - reekje

Pagina's: [1] 2
1
Over Blender / Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 24 december 2017, 19:40:36 pm »
In dit filmpje
op minuut 30.36 zie je texture atlassen en een stad die met behulp van enkele texture atlassen en vertrex colors gemaakt is
nu mijn vraag hoe gebruik je dergelijke texture atlassen in blender?

2
Over Blender / de verschillende manieren om vertrex colors te gebruiken maar Hoe?
« Gepost op: 24 december 2017, 19:20:53 pm »
In dit filmpje
van af minuut 2.30 Heef hij het over vertrex colors
even later laat hij voorbeelden zin in blender maar niet hoe hij het doet
Ik zou graag weten hoe hij het doet
dus een materiaal verkleuren  en of lichter donkerder maken
textures blenden  of in elkaar over laten gaan zoals een zand pad door een grasveld
en met de kanalen van een color meerder texturs mengen zoals in het vooebeeld van de weg

dus het zij drie dingen die ik wil weten
verkleuren en tint veranderen
mengen
en in de kanalen van een kleur

3
Over Blender / transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 18:08:37 pm »
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld

Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?

4
Hallo
Ik wil graag analoog mijn skyboxen en textures en dergelijke tekenen om ze uiteindelijk in blender op de gebruikelijke manier te gebruiken.
Nu weet ik wel hoe ik het moet doen.
6x een vierkant velletje en die tegen elkaar leggen als die naad aan de beurt is om naadloos te maken.
Maar ik heb een uurtje gegoogled naar vierkanstevig papier en dan ook nog voordeling.
Maar ik kwam alleen maar vouwblaadjes tegen in kleuren die ik nou net niet wilde.
Ik wil graag zwart, grijs, bruin, naturel. het liefst 20x20 cm of 30x30cm of er tussen in

Wie weet hier toevallig waar zijn vrouw de vierkante kaarten voor het kaarten maken vandaan heeft of weet toevallig tekenblokken in die maat ? Dat zou ik erg fijn vinden

Anders moet mijn begeleider het voor me snijden, en die heeft haar tijd wel voor andere dingen nodig
en moet ik er steeds op wachten.

In december/ januari ga ik weer verder met de cursussen en zal ik het een en ander laten zien
reek

5
Blender Interface / Mijn blenderleer topic
« Gepost op: 03 november 2016, 14:45:57 pm »
Hoi allemaal
Mijn begelijder en ik hebben afgesproeken dat de donderdag mijn vaste blender dag wordt .
tenzij het heel mooi weer is of dat er verplichtingen zijn.

Nu was ik een tijdje geleden met een ovening van sgcooky begonnen
deze ga ik van begin af op nieuw doen
Daar het in het engels is en niet alles even goed te zien is  zal ik regelmatig vragen hebben bij deze oevening en daar op volgende
daarom begin in maar een eigen draadje voor de lessen waar ik mee bezig ga

Hier zijn mijn eerdere draadjes over deze les:
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1510.msg14773#msg14773
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1516.msg14816#msg14816

nu loop ik al metteen tegen een heel dom beginners vraagje aan :
hoe kan je er voor zorgen dat de als ik dingen verplaats en naast elkaar zet dat ze automatich aansluiten n?
Ik heb het geweten maar ben het even kwijt

aan het begin van deze les:
https://cgcookie.com/exercise/modeling-a-stylized-building/
Geeft hij een plane een mirrormodefire mee  die
dan dupliceerd hij de eerste keer die op de x as
vervolgens verscijnen er twee naast elkaar op de y as
dan klikt hij clipping aan  in het dialoog van de mirror modefire
maar als ik dat probeer krijg is de planes niet aan elkaar  zoals in het filmpje onder aan deze les
Ik heb gedaan wat ik hier boven beschreven heb wat hij deed in het filmpje
Wellicht heeft hij ergens nog een knopje aan geklikt dat ik niet gezien heeft of 
komt het dat ik het voorgaande lesmateriaal niet heb kunnen volgen

kan iemand mij vertellen hoe ik toch bij het rezultaat kan komen wat hij daar heeft ?

reekje

6
Hallo

Ik heb een bestand met partikels geprobeerd te renderen , dat bij die tuterial hoord
echter blender cachte zelfs als ik de reders mode deed

dus ik heb besloten een zo lowpoly mogelijk gras te gebruiken
namelijk deze
echter het orginele bestand is een obj
die krijg ik m wel ge├»mporteerd maar niet de textures en opnieuw textureren met de aanwezige textures lukt me ook niet 
hoe moet je de obj importeren dat de texture mee komt?
hoe kan je hem bewerken dat je hem kan textureren?
hoe kan je hem omzetten in een blendfile?
hoe zet je de nodes als je defuse normel spectal en transperantiemap hebt?

http://opengameart.org/content/grass-pack-01
http://opengameart.org/content/grass-pack-02

7
Hallo
mijn twee andere projecten het huis en het kopje koffie staan even in de koelkast  omdat
er iemand bij mij in het huis weggaat en die persoon wil ik een mooie digitale plaat meegeven
van een bergweide met een springbol wat rotsblokken  veel gras en bloemen
en om die laatste twee gaat het
hoe kan ik van een tiental gras pollen en en tiental bloemen een heel weiland maken ?
ik heb iets gezien  over een partikel systeem  in een tutorial over een eiland
maar kan deze niet meer terug vinden
wie o wie kan me helpen met of die tut terugvinden of mei uitleggen hoe het moet
3 september is die persoon voor het laatst bij ons en deze woensdag het komend weekende heb ik nog tijd om het te maken

reekje 

8
Materialen en Texturing / hoe een circles materiaal exporteren en weer importeren?
« Gepost op: 14 augustus 2016, 23:02:43 pm »
Hallo
Ik ben al even bezig met een kop en schotel die ik wil kunnen renderen in circles
echter ik heb er een waar veel fouten in ziten maar waar een aantal materialen goed gelukt zijn
nu wil ik deze materialen hergebruiken in een andere blendfile waar ik de kop en schotel deels opnieuw moet doen

ook wil ik in toekomstige modellen deels gebruk maken van materialen van anderen

nu heb ik dus twee vragen :
hoe sla ik een materiaal op in een nieuwe blendfile of ander formaat als dat gebruikelijk is?
en hoe krijg ik dat of een ander materiaal vervolgens weer in blender onder de materiaal tab zodat ik de nodes ed kan zien en kan bijstellen ?

reekje

9
Materialen en Texturing / plaatje op dit kopje hoe?
« Gepost op: 11 augustus 2016, 00:03:14 am »
Waar moet ik de imagenode zetten als ik een plaatje op dit kopje wil zetten?
http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105856
reekje

10
Materialen en Texturing / welke moet hier de mappingnode om de texture te schalen?
« Gepost op: 10 augustus 2016, 22:10:05 pm »
hallo ik ben met deze tut bezig

maar ik heb niet de zelfde texture  en de mijne is op een te hoge schaal
welke node kan ik gebruiken om die te schalen en waar moet ik die zetten
zie gelinkte schermafdruk voor hoe mijn nodes staan

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105854

reekje

11
Hallo

IK heb vandaag wat zitten proberen met het gene wat ik uit deze tutorial serie heb geleerd in aflevering 5 6 en 7
de link wijst naar de eerste van acht afleveringen


echter toen ik het model dupliceerde en vervolgens  een van de duplicaten  een andere texture gaf  kregen alle andere die ook
wat kan ik doen om er voor te zorgen dat elke copy van mijn model zijn eigen defusemap heeft ?
de bumpmap os voor allen het zelfde

reekje

12
Over Blender / windows genrator 3 addon, zip broken?
« Gepost op: 10 juni 2016, 00:25:08 am »
in deze draad gaat het over  bovenstaande addon
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=982.msg8224#msg8224

als ik vervolgens naar de github ga die daar genoemd wordt en rechts klik op het zip bestand en het downlad en het vervolgens probeer uit te pakken blijkt dat niet te kunnen

Moet ik het wellicht anders downladen of is het zit bestand echt stuk en moet ik proberen contact op te nemen met de maker????

reekje

13
Over Blender / hoe kan je het beste je resourses libery inrichten?
« Gepost op: 15 februari 2016, 16:30:20 pm »
hallo


In de loop van de tijd verzamel je een heleboel textures en dergelijke
wat is de beste manier om deze materialen te ordenen en geordend te houden ?

voor mijn project map heb ik wel een beetje een idee van inrichten naar de aanwijzingen van bloopanimation.com

maar ik heb het uiteindelijk als volgd gedaan:

projectplekken
 voor de dekoors met een map per locatie
scenes voor de uiteindelijk geadsainde scenes op scene nummer
storybord animatic
caracters voor de caracters en alls wat daar bij hoordt zoals rigs

maar voor de resourses libery heb ik het niet zo helder
is daar een uitleg over of een voorbeeld of moet ik het net zo inrichten als ijvoorbeeld  www.texturemate.com is in gericht ?

rteekje


14
Over Blender / Mijn eerste schene
« Gepost op: 15 februari 2016, 11:59:46 am »
hallo
ik ben met mijn eerste scene bezig en loop tegen enkele dingen aan .
1 hoe plaats ik de onderdelen op precies de juiste plaats?
zodat ik geen kieren of overlappingen krijg in de hoeken van de muren die uit losse planes bestaan krijg?
2 Bij importeren als planes heb ik de instellingen op gebruik transperantie en multyply staan
maar toch  als ik  mijn scene render  worden de transperante delen zwart
Hoe moet ik de instellingen zetten bij het importeren?
Of moet ik de instellingen van mijn wereld / scene anderszetten?

reekje

15
Hardware / Nouveau met Blender?
« Gepost op: 14 december 2015, 18:29:01 pm »
Het lijkt er op dat Nvidia de beste keus is voor Blender. Ik gebruik het
liefst open source drivers onder Linux, in dit geval zou ik dus Nouveau
moeten gebruiken.
werkt cuda samen met Het lijkt er op dat Nvidia de beste keus is voor Blender. Ik gebruik het
liefst open source drivers onder Linux, in dit geval zou ik dus Nouveau
moeten gebruiken.
werkt cuda ook met Nouveau?
Zijn er hier mensen met ervaring met Blender en Nouveau?

Welke kaart is aan te bevelen voor gebruik met Nouveau?

Pagina's: [1] 2