Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - reekje

Pagina's: [1] 2 3 ... 7
1
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 12:10:42 pm »
Heel erg hartelijk dank

2
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 09:03:39 am »
Ja dat heb ik begrepen
Maar hoe voer je het technisch uit
dus hoe zet je dat ene deeltje van de texture op juist dat deel van dat model?

3
dank je wel ik zet ze op mijn lijstje om te kijken

4
Over Blender / Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 24 december 2017, 19:40:36 pm »
In dit filmpje
op minuut 30.36 zie je texture atlassen en een stad die met behulp van enkele texture atlassen en vertrex colors gemaakt is
nu mijn vraag hoe gebruik je dergelijke texture atlassen in blender?

5
Over Blender / de verschillende manieren om vertrex colors te gebruiken maar Hoe?
« Gepost op: 24 december 2017, 19:20:53 pm »
In dit filmpje
van af minuut 2.30 Heef hij het over vertrex colors
even later laat hij voorbeelden zin in blender maar niet hoe hij het doet
Ik zou graag weten hoe hij het doet
dus een materiaal verkleuren  en of lichter donkerder maken
textures blenden  of in elkaar over laten gaan zoals een zand pad door een grasveld
en met de kanalen van een color meerder texturs mengen zoals in het vooebeeld van de weg

dus het zij drie dingen die ik wil weten
verkleuren en tint veranderen
mengen
en in de kanalen van een kleur

6
Over Blender / Re: transperantie
« Gepost op: 12 december 2017, 18:39:25 pm »
Ja ik ben er achter ,zie bijlage


7
Over Blender / Re: transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 20:23:02 pm »
Ik herinnerde me iets
Dat ik iets bij het importscherm iets moest  instellen en dat bleek.
Links onderaan con ik oa user alfa instellen en ik heb user afa ingesteld en dit is het resultaat.
zie bijlage
achtergrond en aarde is uit de blendercloud



8
Over Blender / transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 18:08:37 pm »
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld

Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?

9
Materialen en Texturing / Re: Human skin textures
« Gepost op: 27 september 2017, 00:20:42 am »
Maak even bij het omkleden een foto van je dijbeen.
Doe die openen in de gimp
pas de canvasgrote aan
dat is rechtsklokken > afbeelding > canvas grote aanpassen
zet die op 1024x1024
schuif dan met je foto over het canvas tot je een mooi deel hebt crop het dan zodat je alleen het stukje over hebt dat je ziet
Sla dit op daarna maak je het seamles
dat kan heel makkelijk maar niet heel mooi daar rechtsklikken > filters > projecyies > naadloos maken
mooier is om het handmatig te doen
fan doe je het volgende rechtsklikken > laag > transformeren > versuiven
dan verschijnet er een venstertje daar in zet je de verschuiving op de helft van het aantalpixels dat je foto texture  breed en hoog is  dis 512 x512
dan zie je de randen
dan kan je met het cloon gereedschap de randen bij werken , hier is op youtube een tuterial van
gewoon even zoeken  op " Hoe gebruik ik het cloon gereedschap in the gimp? "

Hopelijk heb ik je hier mee geholpen

10
Heel hartelijk dank .
ik heb op verschillende plekken dingen gevonden die bruikbaar zijn
in de meeste gevallen zijn het effen wenskaarten die je zelf nog kan berwerken , die zijn van stevig katon
of het zijn vouwblaadjes
ik ben even wezen kijken bij de volgende winkels de action,een kaarten maak set met bruine kaarten en zwarte eveloppen bij de primera 120 grams vouwblaadjes in verschillende maten de primera en een plaaselijke klien hobbywinkel bij de laatste hadden ze inderdaad zwarte dubbel kaarten,dan hoef ik maar een zijde te sneijden
Dus kan ik gelukkig veel kanten uit .
nog maals dank jullie wel

11
voor het naadloos tekenen  is het de bedoeling dat ik de randen een voor een tegen elkaar aan moet kunnen leggen. anders heb je dat je naden ziet bij het op de cubus zetten in blender.
Het is makkelijker als ik ze metteen naadloos  te kunnen tekenen , door de papiertjes op de juiste manier tegen elkaar aan te leggen .
ls er vouwblaadjes in de juiste kleuren zouden bestaan dan zou ik die gebruiken

12
Hallo
Ik wil graag analoog mijn skyboxen en textures en dergelijke tekenen om ze uiteindelijk in blender op de gebruikelijke manier te gebruiken.
Nu weet ik wel hoe ik het moet doen.
6x een vierkant velletje en die tegen elkaar leggen als die naad aan de beurt is om naadloos te maken.
Maar ik heb een uurtje gegoogled naar vierkanstevig papier en dan ook nog voordeling.
Maar ik kwam alleen maar vouwblaadjes tegen in kleuren die ik nou net niet wilde.
Ik wil graag zwart, grijs, bruin, naturel. het liefst 20x20 cm of 30x30cm of er tussen in

Wie weet hier toevallig waar zijn vrouw de vierkante kaarten voor het kaarten maken vandaan heeft of weet toevallig tekenblokken in die maat ? Dat zou ik erg fijn vinden

Anders moet mijn begeleider het voor me snijden, en die heeft haar tijd wel voor andere dingen nodig
en moet ik er steeds op wachten.

In december/ januari ga ik weer verder met de cursussen en zal ik het een en ander laten zien
reek

13
Leuterhoek / Re: Blender voor werk of hobby
« Gepost op: 07 september 2017, 14:29:11 pm »
Ik ben blender nog aan het leren, in december kan ik daar mee verder , de hele zomer heeeft het stil gestaan door verplichtingen.
Ik gebruik het soms als hobby, maar ben het aan het leren omdat ik het wil gebruiken om een film te maken die ik ik via internet wil gaan aanbieden en er hopelijk indirecht ook iets mee te verdienen .
maar dat moet nog onderzocht . eerst indecember verder met de cursus.

14
Materialen en Texturing / Re: Grijp je kans.
« Gepost op: 25 januari 2017, 22:50:22 pm »
Ik kan er niet in komen
er is nergens een knopje om tid te worden
en als je bij het downloaden je mail adres en een wachtwoord op geft kom je er ook niet in en er staat ook geen link om te registreren
Dat is makkelijk om dan hoge kwaltijd aan te bieden die je niet kan binnen halen
of is die link ergens verborgen ?

als iemand een scherm afdruk kan geven met een pijltje naar die link graag

reekje

15
Over Blender / Re: Blender 2.78a
« Gepost op: 06 november 2016, 20:00:20 pm »
dankje
dank je de Linux versie is ook porteble

dank jullie wel

Pagina's: [1] 2 3 ... 7