Dutch Blender Community
Hulp => Modelleren => Topic gestart door: superjamie op 24 maart 2017, 08:31:20 am
-
Hoi medeblenders...
Ik probeerde vanaf vanmorgen iets in de rondte te modelleren middels een empty
en een array modifier... zeer ideaal voor als ik bijvoorbeeld een ventilator of bloem wil
gaan modelleren... of bijvoorbeeld een band...
Ik heb een tutorial (http://www.completeblendercreator.com/blog/rotational-arrays) gevolgt voor een array modifier op empty, maar al doe ik precies
wat er staat, krijg ik dit:
Afbeelding: array modifier + empty, objecten worden elke fixed count groter
(https://www.mupload.nl/img/6bxk1yyaqmneq.png)
Hebben jullie enig idee waarom mijn objecten elke fixed count groter worden ?...
- Zoja: wat doe ik fout ?...
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe en hoe ik het wel moet doen,
misschien herken je dit...
Alvast bedankt voor julle hulp, groetjes Jamie.
-
Op de foto is de cube geselecteerd ,gebruik de empty.
-
Ik denk dat je empty niet juist staat tov je cube. Zet je empty op de positie 0,0,0 en de cube bijv. op 0,14,0. Pas een array toe op de cube, zet de empty als target, roteer dan de empty.
-
Je hebt de Scale van je Empty niet op 1 staan.
-
Je hebt de Scale van je Empty niet op 1 staan.
Nouw... ik had iets erover opgezocht, de empty en het object moeten volgens mij
allebei even groot zijn... ik zal het als ik vandaag nog tijd heb uitproberen en anders
morgen waarscheinlijk... ik moet vandaag nog wel mijn kamer doen...
-
Dan zet je ze allebei op 1. Altijd goed.
-
Het probleem is waarscheinlijk al opgelost, ik heb geprobeert wat ik had gelezen
en wat jullie zeiden en het werkt...
Maar alsnog bedankt voor jullie tips...
Jamie.