Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: JvL op 13 maart 2016, 14:16:26 pm
-
Ik ben weer redelijk op stoom op Blendergebied (naast diverse Photoshop projectjes) dus ben ik met een model begonnen dat ik al een tijdje wilde maken.
Vroeger was ik nogal gek van de comic Spawn (en nog steeds eigenlijk ;D) maar dat was een beetje op de achtergrond geraakt tot ik vorig jaar op Comicon wat andere vormen van het originele character tegen kwam en ik op het idee kwam dat ik daar in Blender wat mee wilde doen.
Dit is wat ik vandaag gemaakt heb aan de hand van verschillende aanzichten en het character dat op mijn bureau staat als referentie. Ik wil hem ook riggen zodat ik hem in verschillende poses kan gebruiken.
(http://s28.postimg.org/c5ectwofd/Knipsel.jpg) (http://postimg.org/image/c5ectwofd/)
-
het ziet er prachtig uit, maar lijkt niet op de Spawn zoals ik het in mijn gedachten heb. maar goed je vertelt ook dat het een nieuwe Spawn is.
-
Ziet er bijzonder cool uit maar ook ik had een andere spawn in gedachten...wat menselijker qua figuur en een cape als ik me goed herinner... Hoe dan ook geweldig model..
-
Er zijn aardig wat spin offs geweest van Spawn en op het gebied van collectables is er nog heel wat meer keuze. Deze sprak mij wel aan om te modelleren.
-
Hard surface modeling lijkt mij dit hoewel het wel erg dichtbij organic modeling staat. Gisteren vond ik iets heel aardigs wat volgens mij bij hard surface modeling van pas komt. Dit is wat ik vond. In de edit mode op "w"drukken en dan heb je ondermeer de keus om flat of smooth render te doen. op deze manier kun je in een mesh zowel een deel smooth gerenderd hebben als flat. Maar waarschijnlijk trap ik nu een open deur in. ;)
-
Dit valt inderdaad onder hard surface modeling. Daarom vond ik deze leuk want ik ben meestal organic bezig en dit is een leuke afwisseling.
Het Specials menu ken ik zeker al. Daar zitten wel wat handige dingen tussen.
-
(http://s22.postimg.org/4m50l7ux9/Spawn.jpg) (http://postimg.org/image/4m50l7ux9/)
Dit is de spawn die ik in gedachten had.. ;D
-
Klopt rozz, met deze is het voor mij allemaal begonnen. Toendertijd deel 1 van de eerste serie gekocht en ik was direct verkocht.
-
Het ziet er super uit, hard surface modellen is leuk om the doen.
-
Mooie uitdaging JvL.
Succes.
-
Vandaag weer even verder geknutseld dus even een voor en achteraanzicht. Alle onderdelen zijn nog basisvormen die verder gedetailleerd moeten worden en ze zijn nu nog voorzien van een Matcap materiaal.
(http://s17.postimg.org/9r9y7dlbf/front.jpg) (http://postimg.org/image/9r9y7dlbf/)
(http://s17.postimg.org/5w6k4t25n/back.jpg) (http://postimg.org/image/5w6k4t25n/)
-
Nice...very nice....
-
Thnx!
-
Ziet er strak uit. 8)
-
Met tussenpauzes aan het hoofd en de rug gewerkt. Deze keer zonder Matcap.
(http://s22.postimg.org/k5ipy6dcd/front1.jpg) (http://postimg.org/image/k5ipy6dcd/)
(http://s15.postimg.org/bmuci7qcn/back1.jpg) (http://postimg.org/image/bmuci7qcn/)
-
VET!!!
-
Super strak gemodelleerd, top.
-
Mooi.
-
Weer even verder geknutseld aan het hoofd.
(http://s17.postimg.org/42l6mat9n/front2.jpg) (http://postimg.org/image/42l6mat9n/)
-
Vanavond een beginnetje met de armen gemaakt.
(http://s14.postimg.org/l65bszd8t/front3.jpg) (http://postimg.org/image/l65bszd8t/)
-
The dawn of Spawn.
-
Spawning a Spawn. ;D
-
Die gaat toch niet ook achter miko aan he..... 8)
-
In ieder geval niet achter deze versie van Miko.... ;D ;D ;D
-
Hmmmm.... ::)
-
Dat ziet er gaaf uit en helemaal als hij gaat bewegen.
Top gemodelleerd.
-
En weer een stukje verder met de armen. Als die af zijn ga ik aan de benen beginnen maar dat is een aardige uitdaging door de aparte vormen.
(http://s8.postimg.org/d1egqudrl/front4.jpg) (http://postimg.org/image/d1egqudrl/)
-
Prachtig die bedrading en de hydrauliek voor de aansturing van de armen en handen.
Top!!
-
Dank je ijp, op de rest van het bovenlichaam komen ook nog meer details maar dat bewaar ik even totdat ik de benen ook gemodelleerd heb.
-
Vandaag alvast een begin met de benen gemaakt.
(http://s10.postimg.org/wrlbvqhkl/front5.jpg) (http://postimg.org/image/wrlbvqhkl/)
(http://s18.postimg.org/qd87ueuh1/back5.jpg) (http://postimg.org/image/qd87ueuh1/)
-
De benen nog wat verder uitgewerkt want ik had nog tijd over. ;)
(http://s27.postimg.org/jy1r0x86n/front6.jpg) (http://postimg.org/image/jy1r0x86n/)
(http://s11.postimg.org/uqp6dma27/back6.jpg) (http://postimg.org/image/uqp6dma27/)
-
Ziet er weer super smooth uit Jvl! Strakke modelling.
Hoe gaat het ondertussen met Miko :-* ? Of staat die even 'on hold'?
-
Strak hoor.
-
Geweldig!
-
Bedankt iedereen. ;)
@Ellajiw: Nee, ik heb Miko kort geleden uit de hold gehaald maar ik ben de verschillende omgevingen/achtergronden aan het "upgraden" omdat ik daar nog niet helemaal tevreden over ben. Maar dat is niet zo heel spannend dus vandaar dat ik er niet veel over post.
-
Vanavond aan zijn buik en rug verder gewerkt. Het plaatwerk daarvoor moet hier en daar nog een beetje bijgewerkt worden.
Hierna is het vooral nog toevoegen van meer details voordat ik met de unwrapping en texturing kan beginnen.
(http://s27.postimg.org/ygrnvvofz/front7.jpg) (http://postimg.org/image/ygrnvvofz/)
-
Plaatwerk rond zijn middel passend gemaakt en meer details toegevoegd.
(http://s16.postimg.org/57ukyvssx/front8.jpg) (http://postimg.org/image/57ukyvssx/)
-
That's going to Be a Bad ass m*ther f*cker... :o
-
Dat hoop ik wel in ieder geval. ;D
-
Vanavond niet zoveel tijd maar toch even verder gewerkt aan het borstpantser en de lijnen aan de voorkant van de benen.
(http://s13.postimg.org/h3t3cpphf/front9.jpg) (http://postimg.org/image/h3t3cpphf/)
-
Ik ben er gewoon stil van.
Ik ben straks wel heel benieuwt naar de kleuren.
-
Voor de kleuren probeer ik zoveel mogelijk het origineel aan te houden (rood met wit en zwart) maar wel richting autolak, dus veel glans. Maar ik moet nog even kijken of dat in de rest van het ontwerp past. Er komt ook nog een hele scene omheen.
-
Dat ziet er mooi uit, met je glans en omgevings licht zal het ook wel goed komen er zijn genoeg opties :P
-
3ddy van 3dhype heeft ook een mooie kleur gemaakt en dat kun je hier bekijken.
http://www.3dhype.com/index/onderwerp/5154 (http://www.3dhype.com/index/onderwerp/5154)
-
Dat ziet er mooi uit, met je glans en omgevings licht zal het ook wel goed komen er zijn genoeg opties :P
De speeltuin is geopend! ;) Ik zal ook zeker meerdere opties uitproberen om te zien wat ze doen in de uiteindelijke scene.
3ddy van 3dhype heeft ook een mooie kleur gemaakt en dat kun je hier bekijken.
http://www.3dhype.com/index/onderwerp/5154 (http://www.3dhype.com/index/onderwerp/5154)
Bedankt voor de link ijp, ik had deze even gemist. 3ddy heeft aardig zijn best gedaan.
Dat rode materiaal komt wel aardig in de buurt van wat ik nodig heb al twijfel ik nog over een materiaal met nog iets meer glans of meer richting 3ddy zijn materiaal.
-
Nog druk bezig om de onderrug en armkappen te detailleren maar het einde komt aardig in zicht. Dan kan ik met de shading en texturing beginnen.
(http://s15.postimg.org/fbedwjruf/back7.jpg) (http://postimg.org/image/fbedwjruf/)
-
Super mooi gemodelleerd.
Top.
-
Vanavond de armkappen verder afgemaakt en hij is nu eigenlijk helemaal klaar op enkele hele kleine details na.
Ik ga nu eerst alles unwrappen en voorzien van shaders en textures. Daarna kan ik nog wat details toevoegen op plekken die dat nog nodig hebben.
(http://s30.postimg.org/y75k10a9p/back8.jpg) (http://postimg.org/image/y75k10a9p/)
-
pfff..wou dat ik al zover was..stil my sensei... 8)
-
Domo arigato rozz-san! Wax on, wax off ;)
-
hai mister miagi.... 8)
-
Alvast even een sneak preview om het weekend in te luiden. ;) Prettig weekend iedereen!
(http://s15.postimg.org/na6fptlbb/Test.jpg) (http://postimg.org/image/na6fptlbb/)
-
Bruut!!!
-
Het is super man.
-
Resultaat tot nu toe.
(http://s21.postimg.org/5ff03t3j7/front12.jpg) (http://postimg.org/image/5ff03t3j7/)
-
Awesome....
-
In een woord gezegd Gaaf!!
-
Heel mooi gemaakt, maar als ik in deze outfit op mijn werk kom vrees ik dat ze de GGZ inschakelen. :o
-
Gaaf gemaakt, de reflectie van het paarse wapen slaat terug op het lichaam terwijl paars naar voren schijnt, dat had ik met de thunderbird ook met de spiegels, clamp direct indirect moeten helpen denk ik.
Ik ben er tijdens het schrijven mee bezig vandaar dat ik er aan denk :P
Een lastig probleem en dat is editen of zo . Mooi gemaakt ,maak je een animatie?
-
Bedankt allemaal!
Nee, het wordt een image die ik al langere tijd wilde maken maar waar ik nog niet aan toe gekomen was.
-
Vandaag even aan de achterkant gewerkt en die is nu ook zo goed als klaar. Hier en daar nog wat kleine dingetjes aanpassen maar dat stelt niet zoveel voor.
Daarna nog textures er op en dan kan ik de scene gaan bouwen.
(http://s21.postimg.org/ko4z5cewz/back9.jpg) (http://postimg.org/image/ko4z5cewz/)
-
Dit render je met Cycles?
-
Ja, dit projectje heb ik opgezet in cycles. Waarom? Omdat het kan! ;)
Nee, de reden dat ik voor cycles gekozen heb is puur vanwege het feit dat ik weer eens tijd vond om daar een beetje mee te spelen.
-
Vanavond niet heel veel tijd maar toch maar een beginnetje gemaakt met de texturing en het maken van de textures.
(http://s9.postimg.org/mwl9vgjvf/untitled.jpg) (http://postimg.org/image/mwl9vgjvf/)
-
Goed bezig. Mooi hoor.
-
Dank je Koos, ik hoop dat de eindafbeelding ook een beetje mooi wil worden.
-
Ik ben eens aan het googelen geweest, maar kan deze versie van Spawn nergens vinden.Met welke zoektermen kan ik het figuur vinden waarop je dit bazeert?
-
Zoeken op Manga Spawn voldoet. ;)
Dan kun je zien dat ik hem over het algemeen wat "slanker" gemaakt heb om hem wat "realistischer" te maken.
-
Het is een imposant figuur. Een soor super Samourai.
-
Ja klopt, en ook daar zijn weer verschillende versies van die allemaal weer binnen de robotseries vallen.
Genoeg keuze dus voor als je eens een robot wilt maken.
Mijn bedoeling is om de mangaversie van Spawn weer de uitstraling van Marvel te geven, vandaar de keuze voor glanzende autolak.
Soort van kruisbestuiving dus.
-
So far so good, het ziet er top uit.
-
Dat heb je goed bestoven. ;)
-
ziet er echt super uit.,... wordt altijd gelijk jaloers... :-)
-
De texturing zit er op (op een paar kleine details na) dus nu wordt het tijd om er een simpele armature in te zetten om hem in pose te kunnen zetten. En natuurlijk een decortje bouwen. ;)
(http://s22.postimg.org/4l863kcv1/untitled2.jpg) (http://postimg.org/image/4l863kcv1/)
-
Dit ziet er echt top uit.
-
Ik hoor de hydrolische zuigers, of hoe heten die dingen hun werk doen en het geklik van de pantser onderdelen tegen elkaar. ;D
-
Alvast een kleine preview op de scene.
(http://s28.postimg.org/hngql6uh5/City.jpg) (http://postimg.org/image/hngql6uh5/)
-
Dat heb je eventjes snel gedaan.
-
Dat is inderdaad weer snel en mooi gemaakt.
Top.
-
Valt wel mee hoor. De gebouwen zijn allemaal eenvoudige, lowpoly blokkendozen en de lantaarnpalen heb ik uit de oude doos opgevist.
Ik ga nog wel wat meer detail toevoegen aan de gevels om de rechte lijnen een beetje te doorbreken en wat "leven" toe te voegen.
De rest moet uit de textures komen.
-
Even een testrender tussendoor. Ik ben nog druk bezig met de texturing van de omgeving. Ik moet er ook nog een aantal dingen bij modelleren (bv.een stoep) dus ik ben nog wel even bezig ;). Daarna komt nog het posen, de belichting en compositing.
(http://s1.postimg.org/xes42ninv/WIPpng.jpg) (http://postimg.org/image/xes42ninv/)
-
Bouwterrein :D
-
Dat omschrijft het precies.
-
Dit is al heel mooi.
Je gaat er nog een aantal dingen bij modelleren, misschien is een vijand erbij modelleren een idee dat is voor jou zo gepiept. ;)
-
Dank je ijp!
Die tegenstander laat ik even zitten als je het niet erg vindt. ;)
Spawn komt in een soort van superhelden-/gevechtspose naar de kijker toe te staan. De kijker neemt dus min of meer de rol van tegenstander aan.
-
Mooi hoor. Ik vind de lucht ook bijzonder mooi.
-
Bedankt koos. Ik vind hem zelf ook wel geslaagd al weet ik niet of hij al af is maar ik wil er ook weer niet teveel aan veranderen. Keuzes, keuzes, keuzes..... ;D
-
Deze week tussendoor nog wat aan de achtergrond en deze is nu redelijk naar mijn zin. Verdere aanpassingen doe ik met compositing.
Komend weekend wil ik Spawn zijn armature geven zodat hij volgende week eindelijk "in actie" kan komen.
(http://s31.postimg.org/feu16b31z/Test2.jpg) (http://postimg.org/image/feu16b31z/)
-
Looking good.
-
Mooi hoor. Die lucht, heb je die met de sky generator gemaakt of ....
-
Bedankt heren!
@Koos: nee hoor, de basis is gewoon een image die ik zelf nog wat nabewerkt heb. En in de node editor heb ik een light falloff node tegenaan gegooid om de intensiteit van het wolkendek te beinvloeden. Daardoor knalt die lucht er zo uit. ;)
-
gewoon heel mooi kan niet anders zeggen.
Nu al Top.
-
Bedankt ijp. ;)
-
Spawn can dance! ;)
De armature zit er in en ben nu bezig met het maken van de vlam voor de raketten want die zijn nog niet naar mijn zin.
De scene wordt hier alleen verlicht door de lucht.
(http://s31.postimg.org/3olsmis07/WIP5.jpg) (http://postimg.org/image/3olsmis07/)
-
De scene ziet er tof uit ,maar na al die inslagen weet ik niet hoe de scene er uit gaat zien :p
-
Tik Tak Tik Tak de tijd zal het leren.
Maar het komt goed na de inslagen. ;)
-
Ondanks een ernstig gebrek aan tijd heb ik deze week toch nog wel wat dingen gedaan. Zo heb ik bv. de setup voor de renderlayers en scenes gemaakt voor de compositing en heb ik voor Spawn zelf nog wat onderdelen van weightpaint voorzien zodat alles goed beweegt tijdens het posen.
Ik moet nu jammer genoeg naar een verjaardag (i.p.v. genieten van het mooie weer op mijn favoriete terrasje ::)) maar met een beetje geluk kan ik aan het eind van de week het eindresultaat posten.
-
Dan zal ik vrijdag weer eens kijken. ;)
-
Oeps, ik ben "iets" later met mijn eindresultaat dan beloofd... :-[
Ik moet eerlijk bekennen dat het door het lekkere weer komt. De terrasjes zijn ook gewoon te verleidelijk na een dag hard werken. ;D
Ben inmiddels wel bezig met de compositing dus het duurt nu echt niet lang meer en ik heb inmiddels al weer meer dan genoeg inspiratie voor nieuwe projectjes.
-
Dit is voor nu mijn eindresultaat van dit project. Zelf zie ik nog wel wat verbeterpunten maar die blijf je zelf natuurlijk altijd zien dus ik trek hier nu even de grens. ;)
De resolutie van deze afbeelding is 1920x1080 maar ik ga hem zeker nog op een hogere resolutie renderen om hem op een canvas te laten afdrukken.
(http://s32.postimg.org/dovj8kbsh/Final.jpg) (http://postimg.org/image/dovj8kbsh/)
-
Mangalisous.... 8)
-
Thnx!
Er zit ook nog een "verborgen" boodschap in... ;)
-
JvL wat je nu hebt gemaakt kan ik alleen nog van dromen gaaf gemaakt.
Maar!!
Ja Ja daar heb je mij weer met Maar, om de image nog wat meer power te geven zou ik aan de gebouwen ook wat vernietiging aanbrengen. ;)
-
Thnx!
Er zit ook nog een "verborgen" boodschap in... ;)
Moet ik japans kunnen lezen voor die boodschap?
Of wil je gewoon een bakje koffie ;)
-
Bedankt ijp, dat is dus een van mijn verbeterpunten op mijn lijstje voordat ik het op can vas laat drukken.
Doe mij maar een lekker bakkie rozz ;)
-
tja... weer super mooi....
wou dat ik het zo kon... :-)
-
Dank je, gewoon een kwestie van oefenen hoor.
Ik leer zelf ook nog steeds nieuwe dingen bij elk project.
Gewoon de lat hoog blijven leggen voor jezelf. ;)