Coding > Afgeronde scripts en thema's

PHP module om .blend files te lezen

(1/6) > >>

Zaph:
Ter info voor wie er wat mee kan/wil - ik ben bezig een PHP module te maken om .blend files te kunnen lezen. Het idee is om er een freeware gebeuren van te maken.

Je kunt bijvoorbeeld afbeeldingen die in de file zitten weergeven, en verder alle properties van alles wat er in zit. Misschien wat voor Nick's project, bijvoorbeeld.

Als je er iets mee zou willen, dan hoor ik graag wat zodat ik daar een interface voor kan maken!

Nick Van den Broeck:
Ik voel me alvast aangesproken, maar leg misschien eens wat meer uit over de bedoeling.

Ik gok dat het idee niet is om een 3D weergave van je file te maken. Daarvoor heb je dingen zoals blend4web en sketchfab. Of zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om via PHP uit de blendfile een voorbeeld te halen (ongeveer zoals verkenner kennelijk een figuurtje weet te plakken op blendfiles)
Of denk je aan een boomstructuur uit de inhoud te halen? Ongeveer wat je in Blender te zien krijgt als je vanuit een andere blendfile wil importeren?

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken?

Zaph:
Je moet meer richting de boomstructuur denken - en misschien dat het na een tijdje ook lukt om .blend files te schrijven, waarmee je dus in de ene file een selectie zou kunnen maken die je in de andere file weggeschreven wilt hebben. Of zo. Het is allemaal nog heel pril... ;)

IJp:
Als ik het goed begrijp is het een programmatje om heel simpel alles op te zoeken in je blend.file
Als dat zo is lijkt me handig.

Zaph:
De basis is klaar, maar er wordt wel een hoop data ingelezen, zeg!  :o

Een heel simpele .blend van 600KB duurt 20 secondes, maar dan heb ik wel de thumbnail eruit weten te halen. Dat laatste is gelukkig ook te doen zonder de hele file in te lezen - verder zie ik ik eigenlijk op het moment helaas een beetje weinig toepassingsmogelijkheden...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie