Topic: Even voorstellen: ExLibris(Rob)  (gelezen 17988 keer)


ExLibris

« Gepost op: 09 juli 2019, 11:53:39 am »
Net voor het eerst als lid ingelogd op dit forum. Mijn naam is Rob en ben sinds een aantal jaar bezig met Blender op een eenvoudig amateurniveau. De afgelopen jaren heb ik me vooral bezig gehouden met een VR reconstructie van de stad Eindhoven rond 1560. Dit deed ik met Blender, Substance Painter en Unity. Blender heb ik voornamelijk gebruikt voor het modelleren van gebouwen en andere props. Vorig jaar heb ik mijn Eindhoven in 3D project afgerond.

Helaas zat niemand te wachten op een dergelijke reconstructie, dus ben ik op zoek gegaan naar een manier om mijn opgedane kennis met anderen te kunnen delen. Daarom ga ik dit najaar een cursus Blender voor beginners geven in de bibliotheek van Eindhoven. De cursus duurt 10 keer 2 uur op de zaterdagen en kost in het totaal 30 euro (je krijgt er dan wel elke zaterdag een kop koffie of thee bij  ;) ).

Ik hoop hier op het forum veel te kunnen leren van anderen en mijn opgedane kennis weer met anderen te delen.




Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2019, 12:08:58 pm »
Welkom op het forum Rob
Je bent lekker bezig en wat je hebt gemaakt ziet er goed uit.
Succes met de cursus maar voor mij 42 min rijden net te ver ;)  hopelijk heb je veel aanmeldingen en laat je veel mensen in Eindhoven en omgeving kennis maken met Blender.

ExLibris

« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2019, 12:52:55 pm »
Welkom op het forum Rob
Je bent lekker bezig en wat je hebt gemaakt ziet er goed uit.
Succes met de cursus maar voor mij 42 min rijden net te ver ;)  hopelijk heb je veel aanmeldingen en laat je veel mensen in Eindhoven en omgeving kennis maken met Blender.

Dank je wel! Ik wil best wat reclame maken voor de cursus, maar ik weet niet goed wat de regels zijn op dit forum. Ik geef de cursus overigens vrijwillig, dus heb geen commerciƫle bedoelingen, net zoals de bibliotheek zelf. Er zijn maximaal 10 plaatsen beschikbaar.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2019, 17:47:30 pm »
Als je maar geen spammer bent dan mag het volgens mij wel.
En als het niet zo is hoor je het vanzelf wel ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2019, 18:26:35 pm »
30 euro noem ik gratis. Hopelijk komen veel mensen, ik niet ik woon nog verder weg dan IJp. Wat jammer dat er zo weinig mensen interesse hebben voor je project. Heel vreemd.

ExLibris

« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2019, 19:11:09 pm »
Dank voor je reactie! Die 30 euro is ook vooral symbolisch, omdat er anders mensen zich aanmelden en vervolgens niet op komen dagen.

ExLibris

« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2020, 12:10:21 pm »
Helaas is de cursus wegens gebrek aan belangstelling gecanceld. Er was maar 1 inschrijving. Ik vond 3 cursisten wel het minimum.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2020, 11:38:01 am »
Wat jammer dat er zo weinig cursisten op af komen.

Offline TiVem3D

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2020, 00:34:30 am »
Even voorstellen.... ik denk dat ik die ene cursist was. Ik ben intussen ook al dik 3 jaar bezig met blender. Ik intussen diverse animaties gemaakt van de bouw van een hallenhuis. Ik maak animaties  voor documentaries, die ik zelf opneem en monteer als amateur.
Geen enkel verdienmodel, maar wel heel boeiend. Ik ben wel erg benieuwd wat er zoal in Nederland gaande is tussen blender gebruikers. Of zit iedereen in zijn eentje het wiel uit te vinden? Ik verneem het graag.


ExLibris

« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2020, 07:27:26 am »
Even voorstellen.... ik denk dat ik die ene cursist was. Ik ben intussen ook al dik 3 jaar bezig met blender. Ik intussen diverse animaties gemaakt van de bouw van een hallenhuis. Ik maak animaties  voor documentaries, die ik zelf opneem en monteer als amateur.
Geen enkel verdienmodel, maar wel heel boeiend. Ik ben wel erg benieuwd wat er zoal in Nederland gaande is tussen blender gebruikers. Of zit iedereen in zijn eentje het wiel uit te vinden? Ik verneem het graag.



Leuk om toch wat van je te horen. De bibliotheek wilde je naam niet geven vanwege privacy redenen. Ik kom graag een keer met je in contact, want ik ben het helemaal met je eens dat het er op lijkt dat iedereen zelf het wiel uit aan het vinden is. Ik had met de bibliotheek afgesproken dat ik die zaal 4 uur zou krijgen, waarbij ik hoopte dat na de cursus een soort inloopuur zou ontstaan van mensen die elkaar wilde helpen met Blender. Jammer genoeg is dat er nooit van gekomen.

Offline TiVem3D

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2020, 13:38:24 pm »
Even om een beeld te hebben, hoeveel leden heeft dit forum en hoeveel daarvan zijn er echt actief?

ExLibris

« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2020, 14:26:55 pm »
Even om een beeld te hebben, hoeveel leden heeft dit forum en hoeveel daarvan zijn er echt actief?
Er zijn 345 leden ingeschreven( zie ledenlijst ) maar er zijn maar een paar leden actief op het moment.

ExLibris

« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2020, 09:42:49 am »
Even voorstellen.... ik denk dat ik die ene cursist was. Ik ben intussen ook al dik 3 jaar bezig met blender. Ik intussen diverse animaties gemaakt van de bouw van een hallenhuis. Ik maak animaties  voor documentaries, die ik zelf opneem en monteer als amateur.
Geen enkel verdienmodel, maar wel heel boeiend. Ik ben wel erg benieuwd wat er zoal in Nederland gaande is tussen blender gebruikers. Of zit iedereen in zijn eentje het wiel uit te vinden? Ik verneem het graag.


Ik zie dat er weer een cursus 3D animatie is bij de bibliotheek. Wel commercieel zo te zien aan de prijs (128/160 euro voor 8 uur les ipv 25/30 euro voor 20 uur les voor mijn cursus):

https://eindhoven.op-shop.nl/3898/3d-animation/07-03-2020

Ook kan ik niet zien welke tool gebruikt gaat worden. Misschien lukken duurdere cursussen wel daar...

Offline benb

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2020, 12:25:31 pm »
Rob,

Waar kan ik meer van dit werk zien?
Ik vind het namelijk interessant.

Ben

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2020, 20:05:42 pm »
Welkom op het forum Rob.
 Inspirerend. Ik moet zelf ook weer een nieuw huis bouwen in Blender.
Voor een remake van een oud 3DS max filmpje.

Daar had ik echte dakpannen gebruikt , hoewel zonder randjes , om echte diepte te krijgen.
Pakte heel aardig uit.

Succes en we zien het graag als je wat moois gemaakt hebt !