Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 118 119 [120] 121 122 ... 136
1786
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 03 februari 2015, 19:26:07 pm »
Bedankt PD voor de milde kritiek. Ik heb zelf een hele waslijst van dingen die anders moeten. Hopelijk gaat de ontwikkeling hiervan gestaag verder.

1787
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 03 februari 2015, 17:48:33 pm »
Als je topologie goed is dan is dat niet zo moeilijk. ;)

1788
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 03 februari 2015, 16:17:39 pm »
Bij deze versie nog geen driver, maar ik ben verder wel aan het uitzoeken wat ik met drivers kan doen. Zie andere publicatie van vandaag. Ben ook aan het experimenteren met motion capture van de mond. Dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben maar is wel te doen voor zover ik het inschat.

In het weekend de uv map voor het haar gemaakt dat is best lastig want het is een complex figuur. Ook ingekleurd, dit zit niet verwerkt in deze video. Ik heb het te gedetailleerd gekleurd, dat valt weg als je er een mp4 van maakt.

1789
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 03 februari 2015, 14:55:54 pm »
https://www.youtube.com/embed/7JTN8KBvr4Q
Weer een stapje verder. Er moet nog heel veel aan gesleuteld worden, maar ik dacht laat ik wat publiceren. Als een ander iets publicerd vind ik het ook altijd leuk om even naar te kijken.

1790
Experimenten / Spline met hooks test
« Gepost op: 03 februari 2015, 14:00:58 pm »
https://www.youtube.com/embed/RgjHumbg464
Even tussen door. Heb om deze benen te maken een spline met een hook modifier gebruikt. De posities van de hooks gemaakt met drivers, deze heb ik gekoppeld aan Bake Sound to FCurve. Alleen het optillen van de voeten en de horizontale verschuiving van het bolletje heb ik handmatig geanimeerd, de rest volgt de muziek. Dit is een eerste test. Mijn zoon gaat een muziekje maken, Daarbij denk ik een kort verhaaltje te maken met dit soort dansende figuurtjes. Hooguit 30 seconde.
Duurt nog wel even voordat ik dat werkelijk ga doen, maar de techniek heb ik nu voor een deel uitgedokterd.

1791
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 03 februari 2015, 10:14:52 am »
Zal ik dan ook maar aansluiten met mijn kinderen. Mijn dochter zat op de Rietveld academie en mijn zoon zit op de HKU afdeling illustratief. Ik heb ze niet hoeven te stimuleren om ze in die richting te laten gaan. Sterker nog, ik heb geprobeerd ze een opleiding te laten doen met meer kans op een baan. Maar welke opleiding geeft dat vandaag aan de dag, dus dan maar iets waar ze plezier aan beleven. Zijn jullie nazaten ook met Blender bezig? Die van mij eigenlijk niet, te druk. Komt waarschijnlijk wel. Het met de hand kunst kunnen maken en verzinnen lijkt mij wel een belangrijke basis voor 3D.

1792
Modelleren / Re: Curve modeling (organic)
« Gepost op: 01 februari 2015, 19:24:58 pm »
Met Blender Nurbs modeling? Nog nooit gedaan. Vroeger met MAx eens geprobeerd maar dat vond ik erg moeilijk. Binnenkort wil ik daar wel eens naar kijken. Welke tutorial heb je gevonden over Nurbs modeling die de moeite waard is?

1793
Eindresultaten / Re: Challenge #1: Sweet - Eindresultaten
« Gepost op: 01 februari 2015, 18:17:34 pm »
Mooi IJp. De keuze wordt wel heel moeilijk. Jammer dat ik geen tijd heb om mee te doen. Maar binnenkort hoop ik wat leuke andere 3d dingen te laten zien waar ik mee bezig ben. Vandaag veel tijd eraan besteed. Het resultaat is voor het grootste deel helaas niet bruikbaar. Volgende week misschien mijn krullekop verder en een animatie met een spline.

1794
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 01 februari 2015, 18:13:41 pm »
Compliment aan je dochter!

1795
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 01 februari 2015, 11:24:52 am »
Ik zie dat er ook een leuke camerabeweging in zit. Subtiel, maar goed.

1796
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 01 februari 2015, 09:39:07 am »
Applaus!!!!!

1797
Eindresultaten / Re: Challenge #1: Sweet - Eindresultaten
« Gepost op: 30 januari 2015, 09:30:04 am »
Nou Rozz, ik heb moeten lachen toen ik het zag. ;D
Die wandelzuurstok hangt daar op een prachtige plek. Wat de een heerlijk vindt vindt de andere smerig. ;)

1798
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 29 januari 2015, 11:11:08 am »
Ja, het is verbeterd. De schouders bewegen nu soepeler.

1799
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 29 januari 2015, 08:27:37 am »
Wat mij betreft kan deze bijdrage ook wel ingezonden worden als lekker snoepje.  ;D Een hele bruikbare tutorial. Ik ben toevallig net aan het experimenteren met de spline IK. Als ik tijd heb publiceer ik een testje. Aan deze mogelijke toepassing had ik nog niet gedacht. Misschien kan ik het wel gebruiken voor enkele haarplukjes van mijn krullekopventje.

1800
Onderhanden werk / Re: Monster
« Gepost op: 29 januari 2015, 08:14:03 am »
Wat een goed idee om het zo aan te pakken. Ga ik zeker ook een keer doen.

Pagina's: 1 ... 118 119 [120] 121 122 ... 136