Topic: The way of the samurai  (gelezen 387066 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #510 Gepost op: 10 oktober 2014, 23:02:59 pm »
Op het moment ben ik van alles door elkaar aan het doen maar ik ben nu vooral bezig om VFX en bewegende onderdelen in de verschillende scenes te plaatsen.
Een tijd terug heb ik al eens een testfilmpje gepost van opvliegende vogels. Deze heb ik vanavond in de scene geplaatst waarvoor ze bedoelt waren.



Morgen is de kersenbloesem met de vallende blaadjes aan de beurt. Nu even ontspannen en een filmpje kijken.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #511 Gepost op: 12 oktober 2014, 14:17:42 pm »
De kersenbloesem is in ieder geval alvast voorzien van de vallende blaadjes met behulp van een particle system. Nu alleen nog zorgen voor wind zodat de blaadjes opzij dwarrelen en er moet nog rotatie toegevoegd worden aan de blaadjes voor variatie. Helaas nogal druk met allerlei verschillende dingen dus dat zal pas vanavond worden.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #512 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:47:07 pm »
Wat een prachtige image maar Oooooo ik kan niet meer wachten  ;D ;) op de animatie!!!!   ;) ;)

Ps,
Laat je niet opjagen hoor :)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #513 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:00:39 pm »
Veel respect, vooral voor je geduld.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #514 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:12:44 pm »
Super gaaf...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #515 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:23:44 pm »
Bedankt, de images zijn leuk maar ik hoop toch vooral dat de uiteindelijke animatie in de smaak zal vallen waarin alles in actie te zien is.

Super gaaf...

Bedankt, geduld is een schone zaak toch?  ;D Soms is het wel eens lastig hoor maar ik weet waar ik het voor doe.
Veel respect, vooral voor je geduld.

Dank je ijp, ik werk rustig door hoor.  ;D
Wat een prachtige image maar Oooooo ik kan niet meer wachten  ;D ;) op de animatie!!!!   ;) ;)

Ps,
Laat je niet opjagen hoor :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #516 Gepost op: 16 oktober 2014, 22:57:17 pm »
Na de Blendermeeting gisteren weer hernieuwde inspiratie dus vanavond even een test gemaakt voor de vallende blaadjes van de kersenbloesem. De beweging in eerdere tests was nog niet helemaal wat ik wilde maar over deze test ben ik redelijk tevreden. De beweging van de bladeren is ook geschikt voor een close up.
http://youtu.be/srclCHYe258

In eerdere gebruikte ik alleen de standaard rotatie van de particles maar vann dichtbij ziet dit er nogal onnatuurlijk uit. De rotatie is nu geanimeerd terwijl de blaadjes zelf verspreid worden door een particle system.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2014, 22:59:36 pm door JvL »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #517 Gepost op: 16 oktober 2014, 22:59:10 pm »
Looking awesome. ....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #518 Gepost op: 16 oktober 2014, 23:02:48 pm »
Dank je, ben ook wel blij met het resultaat.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #519 Gepost op: 16 oktober 2014, 23:05:13 pm »
Wauw, dat ziet er heel echt uit.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #520 Gepost op: 16 oktober 2014, 23:20:43 pm »
Dank je, ik ben blij dat te horen want soms is het best lastig om dat zelf te kunnen beoordelen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #521 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:05:58 pm »
Ziet er goed.
Het is net alsof ik naar buiten kijk daar zie ik het zelfde effect dus goed gedaan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #522 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:45:44 pm »
Dank je ijp, ik had in ieder geval goed referentiemateriaal buiten.  ;D

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #523 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:08:24 pm »
Wauw, JvL, ziet er goed uit! Mooi dat de blaadjes ook licht en donkere tinten lijken te hebben in de animatie. En dat ze echt dwarrelen. Goed gelukt.
Waarschijnlijk ken je deze al: http://yorik.uncreated.net/tutorials/treemaking.html
Maar zo niet, dan is dat misschien ook nog interessant, omdat je zo veel bomen hebt in je scene.
De bomen op het plaatje hebben nu ofwel groene, ofwel rode ofwel roze blaadjes. Misschien hier en daar beetje kleuren erbij mixen (paar lichtgroene blaadjes bij je roze bloesems bijvoorbeeld en wat verschillende tinten groen in de groene boom), dan komt het nog realistischer over.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #524 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:28:33 pm »
Dankjewel Ellajiw. Die link kende ik toevallig nog niet dus die zal ik vanavond eens op mijn gemak bekijken.
Dat erbij mixen van andere kleuren zal waarschijnlijk ook nog wel gebeuren maar daar wacht ik nog even mee totdat ik wat hulp krijg. Toevallig kwamen kleurnuances pas geleden al ter sprake toen ik met een wolkenlucht bezig was.
Ik heb dus een kleine kleurafwijking in mijn ogen waardoor ik kleine nuances moeilijk kan onderscheiden en alles er voor mij redelijk hetzelfde uit gaat zien (grijstinten)op het scheerm. Vandaar dat ik vrienden mee laat kijken op een bepaald moment die mij dan een beetje kunnen sturen.

De rode blaadjes zijn op dit moment ook de enige die voorzien zijn van een zelfgetekende texture. De roze en groene blaadjes zijn nog "kale" basismaterialen dus in die zin heb je zeker gelijk over het gebrek aan variatie.

Bedankt voor de link!