Topic: Nieuw onderwerp suggestie Hardware...  (gelezen 3645 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 april 2013, 20:49:01 pm »
Is het een goed idee om een aparte topic met hardware vragen, hardwareproblemen, en b.v. ideale blender hardware keuzes
te beginnen, zo trek je misschien ook de aandacht van andere blender-enthousiastelingen...

Ikzelf heb heel wat vragen over dit onderwerp....
Zoals, ondersteund Blender ook Multi Processor setups en zo ja, tot hoeveel Procs.
Moet ik dan Blender meerde malen opstarten en in geval van Netrendering, moet ik dan per processor een aparte netwerkaansluiting hebben... Ik heb al wat gezocht op internet en ook veel gevonden maar de vragen blijven...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2013, 23:03:36 pm »
Je hebt wel gelijk dat daar niet echt een subforum voor is.

Dan beantwoord ik je vragen hier maar;
Multiprocessor setups wordt waarschijnlijk wel ondersteund. In elk geval schaalt blender heel goed op multicore cpu's. (2 cores gebruiken is ook 2 maal zo snel renderen, overigens gaan renderen op een nvidia kaart nog sneller)

Netrendering is een heel ander verhaal. Je gebruikt dan meerdere pc's. Hiervoor moet iedere pc een client draaien die blender aanstuurd. Er moet 1 pc zijn die de taken bijhoud. Alle pc's moeten elkaar kunnen 'zien' op het netwerk. Ik zal morgen eens kijken welke software hiervoor handig is. (vroeger gebruikte ik farmerjoe, maar volgens mij is het tegenwoordig standaardfunctionaliteit)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2013, 13:27:43 pm »
...Of we maken het forum gewoon aan. :-)

Onder hulp heb ik een subforum Hardware aangemaakt. Via deze link ga je er direct naar toe!

Leef je uit zou ik zeggen!

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 18:14:48 pm »
Thnx Mark !

Alleen leef je uit... Ha ha. Ik ben geen expert op het gebied van harware, maar ik heb de volgende opzet voor dit onderwerp bedacht.
Zonet.. Ik deel eerst wat ik wel 100% zeker van weet, en dan hoop ik gewoon dat de mensen op het forum die de specifieke kennis over het betreffende onderwerp dit ook delen.
Er zijn wel een paar technische vragen en probleempjes die ik heb. Dat komt omdat ik graag tekenfilms wil maken, dat wilde ik als klein jongetje al.

Ik vind vooral interresant hoe blender de GPU's in renderen/cycles gebruikt, hoewel ik daar op het moment alleen proefrenders mee maak.
Ik heb speciaal daarvoor (en om te gamen) een GTX 660 oc aangeschaft.Dat scheelt echt veel tijd.
(Boven heb ik ook een 9800GTX plud Oc maar Blender wilde een nieuwere CUDA versie...)
Verder wil ik om bepaalde redenen weten hoe blender omgaat met CPU's van AMD en INTEL, ook met opterons en Xeons
Hoe gebruikt Blender de Cache of geldt gewoon, hoe meer hoe beter, zoals bij CPU power...

Ik ga dit forum onderwerp benutten en hoop dat iedereen hier mee helpt om een en ander duidelijk te krijgen...
Ik heb een interessant onderwerp hierover gevonden, maar dat richtte zich vnl. op de beste hardware voor Blender....
Dat hoort er ook bij ...

Ik zal me er verder in verdiepen , en hoop degenen van jullie die dit leuk vinden of nuutig ook...
Grts Blenderbrammetje...
 ;)  ;)  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »