Topic: Rotation  (gelezen 3306 keer)


Offline iDaan

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 oktober 2014, 20:20:15 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel heel wat video's aan het kijken en teksten aan het lezen, om zo mijn vaardigheden binnen Blender te verhogen. Alleen stoot ik op een probleem tijdens het uitvoeren van de volgende tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=nHVYYMG3QVY.
 Rond 4:50 draait hij de bal naar de zijkant. Alleen heb ik waarschijnlijk iets gemist, want wanneer ik dit probeer krijg ik het volgende resultaat:

Nou... dat gaat natuurlijk niet werken ;P

Is er iemand die misschien enig idee heeft van wat ik fout heb gedaan, of ligt het aan de versies? Hij gebruikt als het goed is 2.69 en ik 2.72b.

Met vriendelijke groet,
Daan.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:56:54 pm »
Ik zie dat jou ketting en bal geselecteerd is maar heeft een witte rand.
In het filmpje is de ketting en bal een group en die heeft een groene rand.
In het filmpje resetten ze het Orgin punt met Ctrl Alt Shift C

En ik zie in het filmpje dat Blender Guru daarna zonder iets te zeggen de toetsen combinatie Alt A gebruikt dit is play animatie.
misschien kun je hier mee verder.
Succes.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2014, 21:08:31 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2014, 22:15:22 pm »
Je hebt waarschijnlijk `individual origins` aan staan onderaan je scherm. Daardoor gaan alle objecten om hun eigen origin roteren.



De opmerking van ijp klopt wel want in de video wordt gezegd dat voor alle objecten het originpoint (het puntje) in het midden gezet moet worden en bij jou staan ze niet in het midden dus die stap heb je gemist schijnbaar.