Topic: The way of the samurai  (gelezen 391597 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #435 Gepost op: 12 september 2014, 16:25:43 pm »
Ziet er weer top uit. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat de dennebomen er wat gelijkvormig uitzien. In een park kun je dat verwachten, maar in de natuur lijkt mij dat er meer verschil zou kunnen zijn, bv in grootte of kleurtint. Hopelijk vind je me geen zeur, het is toch al zo'n megaproject. Maar hoe ver moet je gaan in details, vroeg PD zich al af. Ik weet het niet. Als je het zo laat valt het niemand echt op.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #436 Gepost op: 12 september 2014, 17:59:55 pm »
Je hebt op zich wel gelijk hoor Koos. Het is namelijk een gelinked bestand (1 boom) die dus alleen wat in schaal en rotatie verschilt.
De afweging die ik dan meestal maak is hoeveel tijd kost het om de bomen meer te varieren en hoe lang is deze achtergrond in beeld. Als het om dit specifieke shot gaat zal dat hooguit een paar seconden zijn waarin ook nog eens iets gebeurt dat de kijker afleid van de achtergrond. Dus in deze situatie durf ik het wel aan om het zo te laten.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #437 Gepost op: 13 september 2014, 10:27:19 am »
Hier nog een shot uit de openingscene waar ik nog mee bezig ben. De belichting is hier ook nog niet helemaal klaar maar toch alvast een plaatje en deze keer met schaduw (speciaal voor ijp  ;)). Er moeten nog wat kleine dingetjes bij maar dit is alvast de basisopzet.
Let trouwens niet op het materiaal van het jasje de samuraichick want dit is een soort van dummy mesh die ik gebruik om de hoogte van objecten in te kunnen schatten. Er liggen per ongeluk twee meshes over elkaar waardoor dat vlekkerige ontstaat.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #438 Gepost op: 13 september 2014, 22:22:05 pm »
De shots die de openingssccene moeten vervangen zijn nu zo goed als klaar. De huisjes zijn nu allemaal klaar. Het laatste shot moeten nog wat details (planten) bij maar dat zien jullie wel in de animatie zelf.
Hierna poets ik de andere scenes nog een klein beetje op maar daar was ik verder wel tevreden over. Alles sluit nu qua uitstraling beter bij elkaar aan.



« Laatst bewerkt op: 13 september 2014, 22:25:19 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #439 Gepost op: 14 september 2014, 00:01:36 am »
Dat is al heel wat beter met wat schaduw  ;)
Het ziet er goed uit en zo te horen begint het einde nu te naderen maak er wat moois van JvL.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #440 Gepost op: 14 september 2014, 09:48:22 am »
Ziet er heel sfeervol uit, echt een Japanse uitstraling. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #441 Gepost op: 14 september 2014, 10:54:24 am »
Bedankt heren!

Klopt ijp, het einde is in zicht. Het wordt nu vooral nog animeren en de special effects in de scenes plaatsen en afstemmen op de animatie. Dat zal ook nog wel een aardige klus zijn.   ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #442 Gepost op: 14 september 2014, 14:24:40 pm »
Ik had gehoopt dat ik vandaag nog wat verder kon werken maar op dit moment staat mijn pc in delen voor mij voor wat onderhoudswerkzaamheden.
De temperatuur van de processor begon wat te hoog te worden en de ventilators begonnen bij het minste te loeien.
Ik ben nu dus de boel stofvrij aan het maken en de koelpasta op de processor aan het vervangen.
Tja.....dat hoort er dus ook bij als je je pc zo intensief gebruikt.  :(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #443 Gepost op: 14 september 2014, 16:03:35 pm »
Zo, dat is ook weer gebeurt! Had ik dus al veel eerder moeten doen want mijn pc is weer muisstil ,zelf tijdens het maken van testrenders van de scenes waar ik nu aan werk.
Op onderstaande images kun je het verschil zien van wat schoonmaakwerk en wat nieuwe koelpasta.

Voor:


Na:


Het grappige is dat zelfs het navigeren in Blender weer soepeler verloopt in de scenes. De laatste tijd had ik ook nog wel eens last van een freeze als ik te veel had aan had staan maar dat is dus ook weer verholpen.
Ik ben in ieder geval weer klaar voor het werk aan mijn animatie!  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 september 2014, 16:05:18 pm door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #444 Gepost op: 14 september 2014, 20:31:23 pm »
Weet je toevallig ook hoe je de teperaturen van een Mac kun meten. Of moet ik er gewoon van achter een thermometer instoppen :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #445 Gepost op: 14 september 2014, 21:30:56 pm »
Voor een mac zou ik het niet weten want daar heb ik geen ervaring mee maar je zal ook voor een mac wel programma's hebben om informatie over de temperatuur en de ventilatoren te controleren.
Voor windows gebruik ik Speedfan en Speccy. Misschien zijn die er ook voor de mac?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #446 Gepost op: 14 september 2014, 22:33:14 pm »
Ik heb een laptop en die blaast als een gek maar ik ben blij met die warme lucht dan kan ik zo nu en dan mijn handen warmen.  ;D  ;)
Maar jou pc kan er weer tegen aan JvL dus laat de animatie maar komen. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #447 Gepost op: 15 september 2014, 07:34:10 am »
Haha, en dan zet je hem zeker ook nog op je schoot in de winter?
Wel een mooie manier om op stookkosten te besparen.  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #448 Gepost op: 15 september 2014, 13:19:54 pm »
Ik word gewoon warm als ik naar deze prachtige plaatjes kijk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #449 Gepost op: 15 september 2014, 18:10:28 pm »
Bedankt Koos, dan brengt de openingsscene in ieder geval de sfeer over die ik in gedachte had.