Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Minke van Voorthuizen

Pagina's: [1]
1
Dag Rezzy777 en dag Ijp,

Dank jullie wel voor de tips; ik ga er verder mee aan de slag!

2
Goedendag allemaal,

Ik ben mijn digitale studio aan het opbouwen. Daarbij werk ik het liefst met echte maten, m, cm en mm dus . Mijn objecten zijn nu aangegeven in cm; Een hoofd is dus 20cm
Mijn standaard camera lijkt dan heel erg klein. Die verschaal ik dan zo'n 50 keer. Het lijkt net alsof Blender liever niet heeft dat ik in deze maten werk.
Vervolgens krijg ik de indruk dat mijn lampen niet aansluiten bij mijn scenery. Alsof alles te klein is. Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken in een virtuele studio met deze maten?
Waar zou ik rekening mee moeten houden? Vroeger werkt ik in True Space, daar was mijn camera ook gewoon een werkelijke maat; 4 meter tot 6 meter van mijn object (zoals een stoel of een mens) Ik hoor graag jullie adviezen om mijn lampen goed te krijgen? Of moet de schaal toch anders? Zonder dat ik mijn objecten daarmee per ongeluk verschaal...?

3
Handleidingen / Re: Logica Shortcuts bij gebruik van Shift, Ctrl, Alt toevoeging
« Gepost op: 13 februari 2019, 18:16:15 pm »
Dag Koos 2, dag IJp!

Hoe hebben jullie dan al die shortcuts geleerd? Voor mij is het makkelijker te onthouden als ik snap waar SHIFT, ALT en CTRL voor staat. Althans ik hoop dat er een logica achter zit.

4
Handleidingen / Logica Shortcuts bij gebruik van Shift, Ctrl, Alt toevoeging
« Gepost op: 13 februari 2019, 13:57:43 pm »
Goedendag beste allemaal,
Zou iemand mij kunnen vertellen of er een logica zit achter de opbouw van shortcuts bij de aanvullingen van de shift toets, of de ctrl toets of de alt toets?
Bij het bedenken van sneltoetsen is er vast een logica. Een letter verwijst bijvoorbeeld naar de eerste letter van het commando.
Maar dan...Is er ook een logica te bedenken wanneer er is gekozen voor shift? of voor alt? of voor ctrl?
Als er een logica is, dan zou ik die graag vernemen, zodat ik de sneltoetsen beter kan onthouden.

Vriendelijke groet,

Minke van Voorthuizen

5
Modelleren / Lattice twist d.m.v. roteren zónder dat model verschaald
« Gepost op: 19 mei 2018, 16:27:47 pm »
Goedendag allemaal,
Ik wil graag een vorm torderen zónder dat deze verschaald. Dus alleen rotatie níet verschalen.
Ik wil de tordering vastleggen in een animatie en daardoor dacht ik lattice te kunnen gebruiken met een key set. Het lukt mij zélfs niet met een simpele vorm;
Als voorbeeld hier een bovenaanzicht van het torderen (twist) van een simpele kubus. Bij het torderen, dmv rotatie 45 graden van het bovenvlak, zie je dat het bovenvlak tijdens het draaien van maat veranderd. Dit is hier weergegeven als zwart draadmodel.
De lichtoranje lijn geeft aan hoe de maat zou moeten zijn, als voorbeeldje in het beeld toegevoegd.





Heeft iemand een idee voor mij?
Ik zag dat member Rozz een vergelijkbare animatie heeft gemaakt in de topic Simple Deform met "Bending Glass"

6
Leden stellen zich voor / Ik stel mij voor; Minke van Voorthuizen
« Gepost op: 19 mei 2018, 14:43:36 pm »
Goedendag beste mensen,
Mijn naam is Minke en ik ben bij jullie op het forum gekomen. Ik ben matig bekend met Blender, ik werk mij er door heen. Ik ben wel bekend met de meer gevestigde tekensoftware zoals Autocad en Rhino en met een programmaatje wat bijna niemand kent, True Space. Daar had ik een hele virtuele studio in gebouwd, voor het presenteren van mijn productontwerpen.
Nog steeds mis ik True Space en ben ik aan het zoeken wat een goede vervanging en verbetering is. Ik ben ook al heel wat jaartjes aan het 3D printen. Ik zit dus helemaal in het 3D werk.

Natuurlijk heb ik nu ook al een vraag maar die moet ik even voorbereiden
Groet,
Minke

Pagina's: [1]