Topic: make a piece a day  (gelezen 547153 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1080 Gepost op: 18 februari 2017, 01:15:08 am »
Nou ja , misschien dat ik het in dit geval met "branched path tracing afkan , er zitten nauwelijks reflecties of caustics in , ik zal het eens proberen.
Minder samples leid tot ruis in donkere scenes , dus ik ben altijd blij met enige nauwkeurigheid. 200 samples...
Sommige dingen en technieken die ik gebruik verbruiken nu eenmaal wat renderkracht , maar ik vind het zo mooier :)

Soms scheelt wat mooier belichten en caustics uitvinken ineens 4 x de renderkracht.... Kan voor de volgende scene eigenlijk ook wel... 8)


Mijn Piece van de dag ... ::)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1081 Gepost op: 18 februari 2017, 10:49:54 am »
Om wat meer diepte te creëren zou ik de achtergrond wat mistig maken.
Dan komt je Malicero wat beter tot zijn recht. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1082 Gepost op: 18 februari 2017, 11:27:58 am »
Geinig hoor maar ik ben het ook eens met P D.
Misschien is het op te lossen met wat wolken. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1083 Gepost op: 18 februari 2017, 15:56:45 pm »
Werken met displacement op 1 plane waar de kop alleen beïnvloed wordt of een poging daar toe, gerendert in open GL 2 minuten.

 https://www.youtube.com/watch?v=bQQPHU8GzTE&feature=youtu.be

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1084 Gepost op: 18 februari 2017, 16:00:05 pm »
Ik dacht al waar heb je dat hoofd voor nodig. ;D ;D ;D ;)
Mooi gemaakt en super snel.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1085 Gepost op: 18 februari 2017, 16:04:37 pm »
Open GL gaat razend snel, nu is de scene niet echt super maar de gedachten er achter kunnen een breed scala aan toepassing bieden.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1086 Gepost op: 19 februari 2017, 15:04:00 pm »
mijn dingetje van vandaag.




Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1087 Gepost op: 19 februari 2017, 15:12:54 pm »
Lekker bezig op zondag, mijn eerster gedachte is een goed verpakt voorbehoedsmiddel  ;D ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1088 Gepost op: 19 februari 2017, 16:47:26 pm »
Lekker bezig op zondag, mijn eerster gedachte is een goed verpakt voorbehoedsmiddel  ;D ;)
Hoezo  Ijp ? Rotkinderen  ? ;D
Ik zie er gewoon kubussen met torussen in...
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2017, 21:25:42 pm door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1089 Gepost op: 19 februari 2017, 21:30:55 pm »
Hmm , ergerlijk , ik wilde wat vette rokkolommen. Was geen probleem. Maar meerdere rookkolommen met quick smoke in één scene werd dat dus wel.
Bake all dynamics pakte niet goed uit. Invloed van wind en turbulentie weg.... Maar goed , dat deed ik boven , zoals meestal , op mijn PhenomII ...

Ga ik proberen het project op mijn workstation met dubbele six core X5670 Xeon te renderen , ben ik mijn rook kwijt. Dus ik denk , ff opnieuw baken.
Bake all dynamics pakt ineens wel kloppend uit.... Is Blender 2.78b instabiel, of is mijn PhenomII te oud.... renderen doe ik over GPU , maar de smoke baken is CPU werk....
Ik zal dezelfde scene eens op mijn 8-core FX 8320 baken , kijken of het daar wel lukt....




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1090 Gepost op: 20 februari 2017, 01:26:55 am »
Nee, het ligt gewoon echt aan de smoke simulator.
Hij heeft moeite met die bakes , tenminste vanaf drie tegelijk wel.... Hij klapt er zelfs uit steeds....
Ook al heb ik nu de smoke kolommen apart in een lege scene gebaked , en zijn ze vet , 2 verschillende....
Als ik ze "Append" in de scene , en wil afspelen , klapt Blender eruit..... Wie weet er een oplossing voor dit probleem... ?

Ik wil wel graag minstens vier van die rookkolommen ,twee van iedere soort... En waar slaat Blender die caches eigenlijk op , zodat ik ze kan verwijderen.... :P  :o

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1091 Gepost op: 20 februari 2017, 08:31:40 am »
Kun je ze niet apart renderen en dan in een video-editprogramma in elkaar monteren? Of de video sequencer van Blender?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1092 Gepost op: 20 februari 2017, 09:55:12 am »
Werken met layers zal helpen en je cache leeg je door free bake.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1093 Gepost op: 20 februari 2017, 12:49:24 pm »
Misschien kun je de wolken gewoon een image van wolken mixen in de node editor. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1094 Gepost op: 20 februari 2017, 17:43:02 pm »
Bedankt Ruud. Ik zal de wolken in een aparte layer dumpen , en de "smoke high resolution" weergave uitschakelen....
Ook kan ik iedere rookkolom apart baken in zijn eigen project.... Dat scheelt vooral in bake-tijd....
Als het maar werkt in de animatie, in de vieuwport is misschien teveel gevraagd. :) Uiteindelijk is echte rook mooier omdat mijn karaktertje erdoorheen en achterlangs vliegt , en voorlangs ook. Is me in een andere scene met een vogel opgevallen.... Als de rook slechts op de achtergrond hoeft , word het voortaan een gepre-renderde layer. Thnx !