Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ezra

Pagina's: 1 ... 12 13 [14]
196
Over Blender / Re: Sneek Peek Blender 2.75
« Gepost op: 30 juni 2015, 19:20:05 pm »
Het werkt alleen op AMD kaarten die GCN architecture ondersteunen, en dat zijn er niet veel.

"Available on select AMD Radeon™ R7 series, R9 series and HD 7000 series graphics cards, the visionary Graphics Core Next (GCN) Architecture is a radically new approach to the design of a consumer GPU, making it a top choice for gamers who expect the best."
Ik heb een R9 270, die zou volgens wikipedia GCN ondersteunen, maar bij de testbuilds crasht blender alleen.

197
Over Blender / Re: Sneek Peek Blender 2.75
« Gepost op: 30 juni 2015, 08:18:05 am »
Ik heb een AMD gpu, en ben dus heel benieuwd naar wat die AMD support werkelijk in gaat houden.

198
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 29 juni 2015, 11:21:14 am »
Nog een vraagje, worden de bots eigenlijk alleen beoordeeld op uiterlijk, of ook nog een beetje op functionaliteit? Mijn shredder ziet er namelijk wel gevaarlijk uit, maar de bladen staan zo gekanteld dat de enige functie die van waterpomp zou kunnen zijn, niet het slopen van ijzer.

199
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 27 juni 2015, 22:56:57 pm »
De basis is af, nu moet ik nog verzinnen hoe de bovenkant van de bot er uit gaat zien. Misschien een compressor ofzo. Weet trouwens iemand een goede manier om van die hydraulische cilinders te riggen? Bijzonder frustrerend als die dingen de hele tijd van plaats verschieten.

200
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 27 juni 2015, 16:02:24 pm »
De extra objects addon bevat een worm gear die er te gaaf uit zag om niet te gebruiken. Met andere woorden: ik ga een shredder robot maken.

201
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 26 juni 2015, 22:40:38 pm »
Join the club! Maar dat geeft niet, het gaat uiteindelijk om het proberen, niet om het resultaat. De challenges zijn juist bedoeld om je te kietelen eens iets te doen wat je anders niet zou doen, dus...  :)
Ik heb al wel een aardig idee van wat ik wil doen, ik ben er alleen achter gekomen dat mijn uv-map skills niet voldoende zijn.

202
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 26 juni 2015, 21:51:42 pm »
Altijd leuk een extra deelnemer.  ;)
Verwacht er niet te veel van, ik heb nog nooit ook maar iets in die richting gemaakt.

203
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 26 juni 2015, 20:38:24 pm »
Ik zal eens kijken of ik in staat ben uberhaupt met iets op de proppen te komen.

204
Materialen en Texturing / Re: The Basics of Good Texturing
« Gepost op: 31 maart 2015, 11:24:51 am »
Inderdaad. Nooit er aan gedacht om speciale textures te maken als normal map en voor reflection. Ik heb altijd maar wat zitter rommelen in de node editor, en dan hopen dat er iets goeds uitkomt.

205
Animatie en Rigging / Re: drivers doen vreemd
« Gepost op: 09 augustus 2014, 21:01:05 pm »
Het probleem zit hem er in dat de driver het vreemd afleest. Ik weet dat de driver het afleest in radialen, terwijl het in de 3d view aangegeven wordt in graden, maar wat er gebeurt is dat de y-rotatie in de 3d view constant oploopt van 0 naar ongeveer 300 graden, terwijl in de driver view hij aangeeft dat het eerst oploopt naar iets meer dan 1 radiaal, dan naar beneden gaat en zelfs negatief wordt, en daarna omhooggaat naar ongeveer 5 radialen.

206
Animatie en Rigging / drivers doen vreemd
« Gepost op: 09 augustus 2014, 18:38:59 pm »
Ik zit een beetje met een probleem met drivers waarbij ik het echt niet meer weet.

Het gene wat ik probeer te doen is simpel:

Ik probeer met behulp van drivers er voor te zorgen dat je beide wielen kunt laten draaien door die pijlvormige ronde bone in het midden van de as te laten draaien. Nou weet ik dat er veel simpelere manieren zijn om dit voor elkaar te krijgen, maar ik probeer het met drivers omdat die ook in iets andere situaties redelijk hetzelfde te gebruiken zijn.

Ik heb het als volgt opgezet:

Ik heb een driver gezet op de y-rotatie van de wielen (allebei 1 object), die de waarde aanneemt van de y-rotatie van de bone die in het midden van de as zit.
Het probleem zit hem er alleen in dat blender kennelijk niet goed in staat is de rotatie van die bone in een variabele te stoppen. Ik heb om het te testen de bone ongeveer een rondje laten draaien over een periode van 100 frames.
De eerste 2 frames gaat het wiel achteruit.
Daarna tot frame 73 vooruit.
En daarna tot frame 100 wéér achteruit.

Bij de debug waarden is ook te zien dat de waarde die blender af leest voor de y-rotatie van de bone absoluut niet even constant oploopt als de werkelijke y-waarde.

Nou is dit hier niet zo'n probleem omdat er betere manieren zijn, maar ik zou erg graag willen weten waarom dit zo vreemd werkt, en wat ik er aan kan doen, voor het geval ik zoiets nog een keer tegen kom waarbij er geen andere oplossing is.
Google heeft werkelijk helemaal niks opgelevert, dus hopelijk weet iemand hier waarom dit zo is en hoe ik het wel kan doen met drivers.

Pagina's: 1 ... 12 13 [14]