Topic: Online trainingen  (gelezen 9859 keer)


Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 juli 2016, 20:28:54 pm »
Goede avond!

Hebben jullie wat ervaringen met online trainingen? Bijvoorbeeld digitaltutors.com , lynda.com , gnomon workshop , uartsy , enz.

afgelopen tijd heb ik overwogen om Modo te gaan leren, maar de tutorials op youtube over Modo zijn niet veel en ze zijn meestal: niet duidelijk, of heeft de tutor onduidelijke, rare accent. Zo ik denk dat ik trainingen ga volgen op digitaltutors.

Gnomon workshop? Ik heb ergens gelezen dat deze workshop meer bedoeld is voor gebruikers die al wat meer weten, maar ze bieden andere 3D apps (Maya, ZBrush).

CGCookie? Ben ik lid van (ik ben niet een paid citizen), maar ze geven alleen Blender en Unity trainingen.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2016, 23:05:27 pm »
Nee ik heb daar geen ervaring mee.
Dat Mondo ziet er wel goed uit maar ik hou het toch maar bij Blender dat is gratis en daar zit nog zoveel in om te ontdekken.  ;)

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2016, 23:51:16 pm »
Ik heb toch besloten om bij digitaltutors te abonneren voor Maya en Modo. Ik heb nu al een paar Maya video serie bekeken en geleerd. Nu even pauze.

En ja, Blender blijf ik ook gebruiken want ik heb een paar add-ons die ik gekocht heb (Zero Brush en Avastar) = Avastar is een goede add-on voor avatar rigging en kleren rigging, een aanrader! Maar Mudbox is wat ik gebruik om te sculpten. Zijn auto-retopology vind ik uitdagend.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2016, 10:34:07 am »
Ik heb geen ervaring met de boven genoemde opleidingsinstituten. Gezien het aantal reacties ben ik niet de enige. Een kleine evaluatie van jouw ervaring met deze online training is misschien dan wel prettig.

Jij hebt dus kennelijk Maya? (Jaloers) Een officiƫle of een "educational" versie?

Modo, Avastar en Zero Brush ken ik niet. Dus dat wordt googelen vanavond. ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2016, 17:57:13 pm »
voor blender is cgcookie echt aan te raden, alleen jammer dat je met creditcard moet betalen, heb ik niet, wil ik niet dus moet ik iemand met credit card inschakelen en betalen.

Offline ludimus

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2016, 12:29:32 pm »
Udemy heeft ook best aardige trainingen voor Blender en andere 3D software.
Geen abo nodig.
Ze hebben heel vaak 40% korting en dan kun je zo 30-40 uur complete training voor 20 euro kopen.

Ik volg nu zelf Creating 3D environments in Blender van Rob Tuytel, erg leuk en leerzaam.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2016, 21:33:18 pm »
@ross
wellicht heb je hier wat aan
Ik wilde ook geen criditcard maar dit is een prepaid oplossing waar je niet van in de schulden raakt
skrill  dat is een prepaidcreditcard
dan heb je wel de voordelen maar niet de nadelen
www.skrill.com
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2016, 10:17:46 am »
@reekje Thnx, ga eens kijken

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2016, 15:43:52 pm »
voor blender is cgcookie echt aan te raden, alleen jammer dat je met creditcard moet betalen, heb ik niet, wil ik niet dus moet ik iemand met credit card inschakelen en betalen.

oo echt waar met CC? Duh! Ik wou net CGCookie abonneren. Jammer.

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2016, 16:15:45 pm »
Wat ik zover heb gedaan:

- Alhoewel ik student versie van Maya 2014 heb heb ik toch besloten om niet verder te gaan met Maya, maar met Modo want Modo kan ik in de toekomst nog betalen voor een volledige versie. Ik heb nu Modo Indie.
- Voor Blender vind ik Blenderguru een goede omdat hij met nodes werkt, maar zijn tuts zijn meestal niet voor game.

---
Modo geleerd via de youtube tutorial van Peter Stammbach, Lynda en digital-tutors. Dit is mijn allereerste object gemaakt in Modo:


Van de tutorial van Peter Stammbach

Ik heb de afbeelding per expres zo klein geupload. Zo blij dat ik naast Blender toch Modo heb gekozen ipv Maya want zowel Modo en Blender zijn er vriendelijke mensen die mij helpen. Maya? Jawel, maar ik ben van mening dat ze kinda 'suspicious' zijn hehehe!
---

Mijn conclusie over Modo vs Blender:
1. Blender is hotkeys heavy! Maar als je goed onthoudt kun je snel werken.
2. Mark seams! Modo heeft het niet! Of je moet projection tool > Atlas kiezen, of je moet de edges selecteren en oppassen dat je niet extra selecteert of per ongeluk deselecteert.
3. Baking en rendering? Met Blender heb ik, na sinds 2012 serieus te hebben geleerd (ik begon met Blender in 2008 versie 247 als ik me niet vergis, maar had het niet serieus genomen/geleerd. Het ging mis met de schoenen die ik probeerde te maken enden? Ik sloot het programma af) kan ik nog niet zo'n realistische texture maken. Met Modo? Zoals wat ik geupload heb...magic! Alhoewel ik nog wat moet editen, is het resultaat, naar mijn mening toch dichterbij realistisch. En dat was mijn eerste object.

Ik werk nu wisselend Blender en Modo. Ik vind beide erg leuk en zoek trainingen om beter verlichting te kunnen geven, en texturing.

Er zijn toch wat mensen die vanuit commerciele softwares overgestapt zijn naar Blender!

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2016, 17:53:12 pm »
@reekje
@ross
wellicht heb je hier wat aan
Ik wilde ook geen criditcard maar dit is een prepaid oplossing waar je niet van in de schulden raakt
skrill  dat is een prepaidcreditcard
dan heb je wel de voordelen maar niet de nadelen
www.skrill.com

Heb net mijn pre-paid credit card aangevraagd, gaan we weer ff bij cgcoockie shoppen..gewoon abootje voor 1 maand en dan kun je de resources downloaden later bestuderen...;)
Maar cgcookie loont de moeite, ook omdat je `examens` moet doen.
Die worden weer beoordeelt door ook medegebruikers en beheerders.
Dat is weer om een level hoger te komen, gamefication, werkt echt stimulerend.

Offline Brain-Damage

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2016, 08:46:02 am »