Topic: tekentablet  (gelezen 10687 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2016, 13:08:07 pm »
Ik heb  deze week even met de wacom Bamboo van iemand kunnen werken. Ik was zeer onder de indruk van de kwaliteit. De eigenaar zegt dat het nadeel van de Bamboo is dat de pen sneller slijt en het eerder aan vervanging toe is.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2016, 14:55:32 pm »
Dat klopt wel. Die ervaring heb ik ook met de pen maar verder werkt hij wel prettig voor die prijs.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 juli 2016, 00:41:20 am »
Werk al jaren met Wacom. Heb zowel een kleine Bamboo (voor onderweg) als een Intuos M (voor thuis). Vermoed, dat ik beide nu zo'n 4 a 5 jaar heb? Nog geen pen of penpunt versleten.. Eerder bang , dat er een defect ontstaat, doordat ik helaas wel eens een pen heb laten vallen.
Nieuw voor mij, dit bericht. Geen herkenning.
Verder..zou niet anders meer willen.
Er zitten reserve punten bij. Geen idee, hoe ik zo'n punt zou moeten vervangen (want nog niet nodig geweest).
Voor de geïnteresseerden , het kan handig zijn andere soort punten in te brengen, afhankelijk van wat je met je pen wil doen (b.v. als airbrush of als stift).
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2016, 00:44:38 am door Maria »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2016, 08:27:31 am »
Ik wist niet eens dat er ook andere punten bestonden  :-[

Ben wel benieuwd waar je die kunt kopen eigenlijk. Net als gewone reservepunten want die ben ik kwijt geraakt.
Vanavond maar eens op zoek op internet.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 juli 2016, 15:13:09 pm »
Dat is balen..
Zelf heb ik bij mijn pen destijds reservepunten gehad. Mijn pen staat op een voet, waarin die punten passen. Heel stom, die punten die ik toen er bij kreeg (kocht dus), heb ik niet in de voet gedaan. Waar die krengen dan nu zijn..geen idee, anders stuurde ik je er wel een op!
O dat is inderdaad balen..
Je hoeft nauwelijks je tablet aan te raken, daardoor heb ik nauwelijks slijtage denk ik..

Er zijn pennen te koop met reservepunten zover ik weet..
Of jij reservepunt(en) bij je bamboo hebt gehad weet ik niet.

Omdat het bij mij lang geleden is, weet ik het ook niet. De Bamboo voor onderweg is al zó lang geleden aangeschaft. Kort daarna de Wacom Intuos M. Kan zijn, dat bij de Intuos de reservepunten waren en niet bij de Bamboo?? Dat zou namelijk ook nog kunnen??
Groetjes,

Maria

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 04 juli 2016, 15:53:11 pm »
Bij mij zitten de reservepunten van de intuos in de "voet"waarin je de pen steekt. Je kunt deze opendraaien. Toevallig deed ik dit dit weekend en daar zaten tot mijn verassing reservepunten in.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 04 juli 2016, 19:20:00 pm »
Die voet is bij mij van binnen leeg. Er zitten 10 'gaten'  in voor even zoveel punten. Die punten liggen vast ergens... heb vergeten ze in de voet te stoppen vermoed ik.
Handig, dat ze bij jou gewoon in de voet al zitten Koos.

Offline halfmonk

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 juli 2016, 11:07:15 am »
Pen punten kun je ook bij mediamarkt kopen. Ik heb wacom bamboo manga M, wacom bamboo fun pen and touch S, en wacom intuos pro S die alle drie nog goed werkt met een complete reservepunten. Ik gebruik nu alleen mijn intuos pro, juist voor de extra knoopjes en de wiel die mij eenvoudiger maakt. Volgens mij kun je, welke wacom je hebt, nog gewoon op mediamarkt kopen. Vraag even een medewerker want het doosje is zo klein en de winkel is te groot :D

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 juli 2016, 17:57:05 pm »
..Even navragen daar of op de site van Wacom kijken: niet elke pen past op elk tablet.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 06 juli 2016, 18:05:41 pm »
Ik wist niet eens dat er ook andere punten bestonden  :-[

Ben wel benieuwd waar je die kunt kopen eigenlijk. Net als gewone reservepunten want die ben ik kwijt geraakt.
Vanavond maar eens op zoek op internet.

Al wat gevonden?
Heb nog wel wat puntjes liggen die ik kan opsturen...of meenemen als het terras weer wordt... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #25 Gepost op: 06 juli 2016, 18:31:29 pm »
Ik wist niet eens dat er ook andere punten bestonden  :-[

Ben wel benieuwd waar je die kunt kopen eigenlijk. Net als gewone reservepunten want die ben ik kwijt geraakt.
Vanavond maar eens op zoek op internet.

Al wat gevonden?
Heb nog wel wat puntjes liggen die ik kan opsturen...of meenemen als het terras weer wordt... ;D

Ja hoor, ik heb de gewone punten gevonden maar ik ben nog op zoek naar de speciale punten (airbrush en stift) waar Maria het over had.
Maar met of zonder puntjes mag het terrasweer losbarsten wat mij betreft.  8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 06 juli 2016, 18:51:39 pm »
Gebruik nu zelf een punt waar een veertje inzit om de druk nog beter te reguleren.
Dat ik ooit zonder gekund heb... ;D

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 07 juli 2016, 01:50:50 am »
..Punt met veertje..
Weer iets nieuws.
Zal het eens in de gaten houden.

Ja, Rozz, zo ervaar ik dat ook. Zou echt niet zonder meer kunnen werken.