Topic: hulp bij een logo animatie  (gelezen 6223 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:55:40 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=9QvUOSf067U&feature=youtu.be

Dit is het logo van mijn werkgever. Het is dus een kartonnendoos, waar 12 kit tubes in zitten.

maar eigenlijk zou ik iets willen dat eerst die doos "open gevouwen" word  , maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat doen moet....
misschien mensen met tips...

en nog iets.. aan het einde wil ik eigenlijk naar orthon view achtig beeld toe....  ik heb nu aan het eind als in de diepte verschaald naar heel plat , want als het eenmaal goed gedraaid is, moet die er uitzien eigenlijk als het plaatje in de 3D view.... iemand ideeen hoe ik dat het beste kan doen?


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2015, 00:01:31 am »
Nou , juist omdat het zo'n elementair ding is , moet hier een mooie 3d animatie van maken geen probleem zijn.
Wel jammer dat we meshes eigenlijk niet kunnen animeren.... Niet op Vertex niveau , voor zover ik weet...
In plaats daarvan zou ik die laatste stukken , zijden van de Box , los maken , dan kun je de draaing namelijk heel eenvoudig animeren en de doos openvouwen...

Maar goed , dat zou op dit moment mijn aanpak zijn. Je moet dan even in edit mode alle vertexen van je object of "zijde" met "A" selecteren , zodat je zelf kunt bepalen waar je "Origin" , je controle en draaipunt zit. Daarna kun je gewoon kiezen over welke as je de dingen laat draaien , en dat animeer je dan.

:) SUCCES

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2015, 00:02:48 am »
Oh , ik zie het nu pas , je filmpje. Tof.

Als je dat al kunt , kan de rest ook geen probleem zijn voor je !

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2015, 00:21:22 am »
ja.dat kan ik wel eens proberen.... de doos opbouwen uit 5 lossen boxen.....   ga ik eens proberen....

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2015, 12:09:19 pm »
Ik kom op nog een beter idee. Ik bedenk me nu dat er een verschil is tussen klappen , en vouwen...
Ik weet niet of je weleens met "Bones" gewerkt hebt , maar je kunt je doos gewoon riggen....

Het enige dat je hoeft te doen is een Chain van "Bones" te maken die je in je Front viewport , dus met de doos van voren gezien , in een zijflap plaatst...
Als je vervolgens de "Bones" parent aan de Zijflap , kun je kiezen voor "armature with automatic weights".... Dat gaat werken....
Mocht de flap niet gelijkmatig bewegen , dan moet je ff in "weight mode" zorgen dat de hele flap gekleurd is....
Is niet zo moeilijk , anders kijk je ff een tutorial...

Bovenstaande methode werkt ook wel , maar is wat basic , deze is wat geavanceerder , maar levert een vloeiender openvouwen op , omdat je de hele flap wat kunt buigen , met je "ruggegraatje" :)
Succes , het is een mooi logo om een filmpje van te maken en je bent al en heel eind !

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2015, 22:12:38 pm »
ga ik nu proberen....  wordt vervolgt...

SHIT... DE HELE AVOND BEZIG GEWEEST.... sorry ik zit te schreeuwen....

dus de hele avond bezig geweest.... botten in de doos gemaakt.... tis alleen even moeilijk waar je het hart hou waarover gedraait moet worden...  maar ging dus best goed...  en opeens is heel blender weg... sta opeens op me buroblad.....

en niet gesaved natuurlijk.... nou ja... morgen nog maar eens proberen.....
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2015, 01:02:52 am door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2015, 21:17:07 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=hcjihRTITcE&feature=youtu.be

het begint ergens op te lijken.....  toch?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2015, 22:06:37 pm »
Ja dit wordt al wat je bent goed bezig.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2015, 23:48:23 pm »
geluid er bij?  hoe doe je dat?  kan dat ook met blender?  of heb je daar andere software voor nodig?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2015, 23:54:06 pm »
Geluid erbij kan met Blender... Ik weet ook ongeveer hoe , maar waar ook weer ... ?
Oh ja , in de video-editor. Je kunt zowel video-bestanden plakken en editten als losse sound ,
even een tutorial kijiken helpt. Heb ik ook gedaan :)

Mooie animatie trouwens , ik dacht dat je de twee zijflappen van open naar dicht wilde laten klappen ,
Dit is nog leuker.... Succes verder !

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #10 Gepost op: 03 augustus 2015, 13:36:47 pm »
Ziet er inderdaad al mooi uit. Me dunkt kun je zo'n eenvoudige animatie ook wel met 'shape key's uitvoeren. Daar kan je vast ook wel het vouwen me gedaan krijgen.

Maar ziet er al heel goed uit. Kort, krachtig en duidelijk. Meer moet dat niet zijn voor een intro.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 augustus 2015, 19:49:30 pm »
Mooi.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #12 Gepost op: 03 augustus 2015, 22:59:09 pm »
Dank!!

me baas vond hem ook erg mooi....

 ;)