Topic: make a piece a day  (gelezen 546129 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1545 Gepost op: 28 februari 2018, 06:38:12 am »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1546 Gepost op: 28 februari 2018, 06:44:54 am »
Test met licht in openGL en internal en the armature aan het testen voor de eerste keer.  Open gl en internal het komt al dicht bij elkaar de kwaliteit. Diverse renders texture,material en final. Het eerste filmpje is internal.
https://www.youtube.com/watch?v=ipHp0D3a5o8&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2018, 06:55:10 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1547 Gepost op: 28 februari 2018, 08:51:01 am »
Ochtendstond heeft goud in de mond. Een vroege publicatie. Heel leuk dat gebit met oog. Goed bezig. Het blijft uit proberen en als je iets weet dan kan het al gauw weer anders als er een nieuwe update is. Zo blijven we met veel plezier achter de worst aanrennen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1548 Gepost op: 02 maart 2018, 17:29:29 pm »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1549 Gepost op: 03 maart 2018, 13:36:12 pm »
This peace a day makes my day!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1550 Gepost op: 07 maart 2018, 00:12:57 am »
Van alles en nog wat. Bij het eerste filmpje staat de auto stil ,deze is vanavond gemaakt,  https://www.youtube.com/watch?v=7ctXvNeLJz4&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2018, 00:15:06 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1551 Gepost op: 07 maart 2018, 08:48:12 am »
Heel gaaf al die vingeroefeningen. De paarse mensen in het groene veld spreekt mij het meest aan. Indrukwekkend.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1552 Gepost op: 07 maart 2018, 12:42:41 pm »
Dank je wel Koos ik vond het ook indrukwekkend.
De corridor die je ziet is gewoon een vlag en kan leuke effecten maken.
Die camera beelden laten iets groots zien bij het gevecht, imposant alleen het laatste gedeelte ervan was nog niet klaar het moet meer ronding hebben.
Ook door proberen en bezig zijn met de scene kwam dit toevallig tot stand en zeer bruikbaar voor veel scenes.
Dus niet van kijk mij is effe :P
Ik ga er zeker nog wat mee doen nu blender steeds beter loopt op dezelfde hardware.
Waar ik toen niet verder kon kan nu weer een stap verder gebracht worden dankzij het harde werk van de blender developers.
Ik ben aan het werk met veel oude files op het moment erg leerzaam, Nu ik verder in de tijd ben zie ik mijn fouten terug terwijl de scenes waardevol zijn maar niet echt bruikbaar dor teveel geheugen of onjuiste materialen of animaties enz.
En het laat zien hoever ik ben en waar ik nog tegen aan loop ,leuk om te doen omdat het vrij vlot gaat dit soort mankementen te herstellen.
Vandaag een nieuw project

Het concept is het maken van een tijdmachine uit de jaren 1800 1900 het idee is niet zozeer het model maar werken met materialen textures en transparantie en UV.
Ik start met dit kleine hoekje om het materiaal te geven zodat het oud gaat lijken met diverse lagen enz .
Het maken van eigen textures inclusief alpha channel enz.
De eerste texture is aan gebracht (de foto van de getallen)En had ik wel van het net af, maar zelf kun je dit ook snel maken om wat tijd te pakken gedaan.
Met gimp deze jpeg bewerkt en een alpha channel aangebracht en geëxporteerd als png.
Uit eindelijk is het maken van een alpha channel best makkelijk, ik zag er altijd tegen op :P
Door juiste materialen met bump en al kun je low poly werken met een redelijk resultaat dat is het concept wat ik ga proberen.
We zien wel waar het schip strand .
 
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2018, 13:11:18 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1553 Gepost op: 07 maart 2018, 13:08:05 pm »
Je bent goed bezig Ruud je wordt steeds beter in.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1554 Gepost op: 07 maart 2018, 13:17:25 pm »
Wordt tijd ook lol,het 5de jaar gaan we in, het is nu richten op materialen en de scene.
Dus belichting camera werk(blur focus en diverse instellingen) en animatie en modeleren ,En natuurlijk overzicht kunnen houden met wat je aan het doen bent.
Dat snap ik nu een beetje dan werk je ook lekker en vlotter..
Dit is spelen met blender lesstof wordt minder over het geheel heen ,specifieke dingen zijn er nog genoeg om te leren :)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1555 Gepost op: 07 maart 2018, 13:47:17 pm »
Hoewel ik nog tegen veel problemen oploop merk ik wel dat alles vlotter gaat en de resultaten beter. Nog even en we hebben hier een clubje met mensen die heel aardig met Blender overweg kunnen. Ik schat dat ik nu ook ongeveer 5 jaar bezig ben. het blijft moeilijk omdat de lat steeds hoger gelegd wordt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1556 Gepost op: 07 maart 2018, 14:53:23 pm »
De lat gaat niet hoger ,je moet niet naar de addons kijken bijvoorbeeld, ja de basis zoals gear of ivy enz.Later kijk je naar de kneepjes of handigheidjes zo denk ik er over,of substance paint of andere programma's er bij leren ik probeer het te voorkomen omdat blender alles bied of bijna alles.
Dan gaat de studie ook sneller. Eerst het vak leren dan andere dingen :P
 
De camera view met Evee is 2,8 en wordt verder ontwikkeld en open gl in 2,9 werkt mooi  ,evee is gewoon een aparte engine met eigen materialen.
Bomen en bos inderdaad, we gaan toch langzaam aan het licht zien :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1557 Gepost op: 08 maart 2018, 23:28:55 pm »
Materials.

Het hout gemaakt met een zeer eenvoudige texture niet seamless en een mapping node gebruikt om het uit te schalen.

Het randhout is geschaald en het handvat niet.

De metalenplaat.
De brush gemaakt in gimp ,eigenlijk de standaard die al aanwezig is in gimp en er een alpha texture van gemaakt.
Deze vervolgens met een brush in texture paint op de plaat gezet wat gesmeerd en gerommeld in texture paint.
En wat bump en een standaard principle gemixt .
Toch kost mengen met nodes veel mb ,het schiet omhoog met low poly modellen.






« Laatst bewerkt op: 09 maart 2018, 00:10:52 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1558 Gepost op: 09 maart 2018, 11:31:39 am »
Goed bezig. Alleen zie ik in de totale render niet veel terug van de mooie bump texture die je gemaakt hebt van de plaat. Die toont behoorlijk glad en schoon.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1559 Gepost op: 09 maart 2018, 12:16:34 pm »
Ja klopt maar is de bedoeling het moet ook heel subtiel zijn.
Het is een schone ondergrond later wil ik nog wat dirt maps toevoegen als het model wat gevorderd is.
Er vallen nog gedeeltes weg. Wat ik veel zie is een overdaad aan bump op foto's gemaakt met cgi, ik werk nu via de andere kant de image langzaam opbouwen.
In een andere foto met deze kathode wat met de f stop en composite gedaan met het andere model op de achtergrond.
Door een hiërarchie te maken van de diverse onderdelen in de scene met id mask en layers werken met composite kun je alle belichting en effecten glare blur enz naar je hand zetten dmv wat sliders.
Ik denk als je compositie echt klaar is dat dan de bump  om de hoek komt kijken en per shot kan het ook wat variëren, daarom ook deze ontdekkingsreis in de totale omgeving met behoud van overzicht :P Als alle instellingen zijn gemaakt ,een kwestie van instellen met een aantal sliders.Nu ik het een beetje snap dan is het leuk om mee te werken.