Topic: Schaakstukken  (gelezen 5433 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 februari 2016, 01:24:37 am »
Ik wou eigenlijk een gave scene creëren en het resultaat laten zien ( zodat ik alle ovaties krijg  ;D ;D), maar ben een beetje ongeduldig hiermee...
Toch maar laten zien  :-[ :o :-[

Is er iets wat ik gemist heb? moet er nog wat verbeterd aan worden?

Groeten,
Mortalae


« Laatst bewerkt op: 18 februari 2016, 01:26:42 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2016, 07:23:46 am »
Mooi idee! Met schaakstukken kun je zeker een gave scene maken. Zeker met een bijzonder camerastandpunt en DOF.

Ik vraag mij af of schaakstukken helemaal uit een stuk gemaakt worden want dan zou je de texture van de bovenste rand van de toren meer in de richting van de het onderstuk moeten laten lopen maar misschien worden ze ook wel uit verschillende stukken gemaakt. (ik heb echt geen idee  ;)).
Verder zou ik wel de scherpe randen iets afronden want in het dagelijkse leven komen zulke scherpe randen bijna niet voor.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2016, 07:35:43 am »
Nu al mooi...

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2016, 08:30:38 am »
Ik vraag mij af of schaakstukken helemaal uit een stuk gemaakt worden want dan zou je de texture van de bovenste rand van de toren meer in de richting van de het onderstuk moeten laten lopen maar misschien worden ze ook wel uit verschillende stukken gemaakt. (ik heb echt geen idee  ;)).
Ik heb er net wat schaakstukken bij gepakt, en het lijkt er op dat er bij de meeste stukken halverwege een lijmrandje te vinden is. Dit is echter alleen bij de stukken die vanaf onder naar boven zeer smal worden waarna ze vervolgens opeens breder worden. Torens zijn dik over de hele lengte en bestaan dus uit één stuk.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2016, 10:55:00 am »
Mooi en zo te zien zal dit een mooie scene worden.
Misschien met wat subtiele krasjes lijkt het ook dat er mee geschaakt is verder sluit me aan bjj JvL.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2016, 18:52:43 pm »
Ik kon het toch niet laten om ook een schaakstuk te maken. Ze zien er zo simpel uit..

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2016, 19:42:45 pm »
Beste Ezra,

Je hebt gelijk. In het algemeen is er niets moeilijks aan; rondjes, cilindertjes en proportional editing...
Enige die ik wel moeilijk vind, is het paard. Daar ontkom je niet aan sculpting (denk ik).

Ik vind je foto, super leuk. Hoe heb je de slice bovenaan gemaakt? Zelf heb ik met de vertex's zitten knoeien.


Ave, morituri te salutant.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2016, 20:40:16 pm »
Zou de randen toch graag 'gebeveled' zien....zijn te strak volgens mij...maar verder super gaaf gemaakt....

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2016, 21:40:43 pm »
Hoe heb je de slice bovenaan gemaakt? Zelf heb ik met de vertex's zitten knoeien.

Boolean modifier, gok ik zo...  ;)

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2016, 11:02:49 am »
Zou de randen toch graag 'gebeveled' zien....zijn te strak volgens mij...maar verder super gaaf gemaakt....
Klopt, komt door de boolean modifier. Die is vaak erg praktisch, maar erg slecht voor je geometry. Ik moest de mean crease op 1 zetten voor de randen rond de inkepingen omdat de subsurf modifier er daar anders een potje van maakt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2016, 13:22:02 pm »
Zo goed bezig allemaal stuk voor stuk mooi gemodelleerd, het textuur van de schaakstukken kan bij sommige wat beter.
Maar nu zeur ik een beetje zelf zit ik ook nog steeds te klooien in de UV editor :-[

Hier nog even een tip:
Ik zie dat jullie de Boolean modifier nog gebruiken en daar is niets mis mee maar ik zou toch de addon Booltool gaan gebruiken.  ;)
Bekijk het hier.
https://www.youtube.com/watch?v=2x8SXCgj4Io

https://www.youtube.com/watch?v=_KPBsFvNtOc#t=7174.824335
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2016, 14:44:57 pm door ijp »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2016, 22:55:17 pm »
Ha , ik heb iets tegen de Boolean odifier , hij werkt wel maar creeert vaak een rotzooitje erbij dat je niet wilt....

Dit lijkt ideaal....  ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2016, 16:20:10 pm »
Is zo goed als ideaal.  ;)