Topic: make a piece a day  (gelezen 547169 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2070 Gepost op: 14 augustus 2019, 12:23:50 pm »



Hier weer een oefening met hardsurface en 2.8. Een ruimte auto.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2071 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:20:35 pm »
Mooi koos2.
Ik heb nog wel een puntje van kritiek, bij hardsurface modling zie je wel wat meer harde strakke lijnen.
Dus op naar de volgende strakke oefening ;)

https://www.youtube.com/watch?v=2JLbNwcKYDs
Zo koos2 deze addon even geprobeerd en i moet zeggen hij werkt heel goed en als je daarbij in Blender addons Carver aan zet dan kan je helemaal los.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2019, 20:13:51 pm door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2072 Gepost op: 16 augustus 2019, 10:15:14 am »
Update!!
Carver die standaard in Blender zit hoef je niet aan te zetten dat zit ook al in de addon Fast Carve.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2073 Gepost op: 16 augustus 2019, 19:48:50 pm »
Ik moet nog veel leren. Het houdt me van de straat.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2074 Gepost op: 18 augustus 2019, 01:14:56 am »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2075 Gepost op: 18 augustus 2019, 10:24:56 am »
Gaaf gemaakt Ruud.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2076 Gepost op: 18 augustus 2019, 11:29:18 am »
Was een probeersel toen ik de weg klaar had was even bezig geweest om 2 foto's op 1 plane een beetje te bewerken zodat het een beetje naar elkaar toe komt dat landschappen overvloeien, dus veel draaien met de map node,leuk om mee te prutsen en de rgb curve node voor de kleuren.
Ik dacht laat ik een voertuig neerzetten  daar mee aan het spelen beetje animeren op een eenvoudige werk vloer.
1 grond plane de weg en de horizon plane. Alle op 1 een key frame en op 250 met een vector zodat de snelheid gelijk is over de y as heen.
En de camera later iets bijgesteld met een paar keyframes om er tussendoor the manoevreren.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2019, 11:32:21 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2077 Gepost op: 18 augustus 2019, 12:37:24 pm »
Om het asfalt te maken heb ik deze texture gebruikt,


Vervolgens in texture paint in de UV image editor de nieuwe image bewerkt met een stencil.
Als je dit doet kom je het probleem tegen van een niet seam less texture .
Door het stencil te bewerken in het menu over de x en de y as met offset schuif je het stencil iets op en paint de image met een zachte sterkte herhaal dit een paar keer en je resultaat verbeterd .
je ziet altijd snel vlakken van een texture of belijningen en zo los ik dat een beetje op.
Ik las dit over photoshop "
                                                                                                                                                                   
How to Create Seamless Textures in Photoshop
Step 1: The starting texture. Choose your texture, and crop it so that it fits the Photoshop window – you don't want any of it to hang off the canvas. ...
Step 2: Offset the texture. ...
Step 3: Repeat the texture. ...
Step 4: Repeat again. ...
Step 5: Patch the joins. ...
Step 6: Fix the errors. ...
Step 7: Save the texture. ...
Step 8: Try it out. "

Ik dacht ik probeer deze methode met de stencil en werkt goed dit trucje.
Nu zie je wat zwarte strepen maar dat heeft een andere oorzaak.
https://www.youtube.com/watch?v=-8ZGlBZ2S4Y&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=T_kyglNWy7E&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2019, 14:08:34 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2078 Gepost op: 19 augustus 2019, 10:49:42 am »
Oerend hard.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2079 Gepost op: 19 augustus 2019, 12:24:23 pm »
Eerste track test , open GL render tijd zeer snel paar minuten 423 frames, In evee kun je dit realistic mooi maken met dezelfde render tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=3SIjS7NtRpA&feature=youtu.be

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2080 Gepost op: 19 augustus 2019, 13:43:30 pm »
Dat ziet er snel uit  8) 8) 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2081 Gepost op: 19 augustus 2019, 15:13:53 pm »
Ik heb een teiltje nodig. Het lijkt wel een achtbaan. Leuk om te zien.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2082 Gepost op: 19 augustus 2019, 21:38:31 pm »
De snelheid zit in het schalen de scene is 9 m2 of zo heel klein, Dus 250 frames over een rondje maken gaat snel. Hier zie je een originele cube
in verhouding met de brug(image laad niet wel de url.
Hoe groter je schaalt hoe sneller, voor een grote baan is de werkruimte goed met cm en mm aan het werk :)

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2019, 22:59:36 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2083 Gepost op: 20 augustus 2019, 06:45:34 am »
De foto geeft de maximale resolutie van de bezier weer op 64. in de ronding van de weg  zie je de vlakken niet echt storend wil je het verfijnen dan de resolutie van het viaduct bewerken ,zodat het beter meebuigt met de bezier of in edit mode de bezier meer resolutie geven.
De HDRI vergt meer MB's als de scene  :) een zware foto.


Hier de complete baan in beeld het oogt groot terwijl het klein is ,De camera clipping staat op 10 meter op de foto zie je ook hoe die het weg snijd aan de achterkant.

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2019, 08:25:04 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2084 Gepost op: 20 augustus 2019, 10:43:11 am »