Topic: Re: Opzetten en toekomst community  (gelezen 4128 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 08 juni 2012, 18:27:55 pm »
Ik weet niet waar ik me moet voorstellen, dus doe ik het hier maar.

Hallo allemaal mijn naam is Wil IJpelaar en werk nu een paar maanden met blender, vroeger heb ik met TreuSpace een klein filmpje 3d filmpje gemaak op een Amiga 1200 deze heb ik nu nog op zolder staan.
Ik vond TreuSpace vorig jaar terug op internet ook geheel gratis, aangebode door Microsoft maar de site van Galigari Treuspace is uit de lucht gehaalt en dus geen ondersteuning meer.
Dus vandaar ben ik terecht gekomen bij Blender omdat ik geen 4000 Euro heb voor 3d StudioMax Of Maya.
Naar lang zoeken op internet heb ik een Nederlands Forum 3dhype gevonden en daar was ik blij mee.
Nu weer een nieuw forum dus heb ik me maar gelijk maar aangemeld.
Ik vindt het wel raar dat Blender een Nederlands programma is maar niet is te krijgen in het Nederlands.
Ook het boek Blender for Dummies is niet Nederlands?
Hoe meer blender hoe beter zo leren we nog wat van elkaar.
ik zal mijn eerste 3d images plaatsen.

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Fred

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
    • http://www.fredsteenbergen.nl
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2012, 21:23:39 pm »
Hoi Wil,

hoe herkenbaar, ik had hetzelfde met Sketchup, je verwacht een heel duur programma te moeten kopen en dan kan je in ene zo veel met een gratis programma. De tijd ontbreekt voor mij nog steeds om er mee aan de gang te gaan, maar ik hou het forum in de gaten en hoop er snel mee aan de gang te gaan.
Van Mark weet ik dat hij druk bezig is met het vertalen van enkele Engelstalige handleidingen naar het Nederlands, denk dat daar inderdaad wel behoefte aan is, en hoe meer het gaan gebruiken, hoe beter, hoe meer je weer van elkaar kan leren. (vandaar dat ik ook het verwijderen van Marks bericht op het 3dhype-forum niet snap, lijkt alsof het als reclame/concurrentie wordt gezien terwijl het elkaar zo mooi aan zou kunnen vullen.
Maar goed, wie weet wat de toekomst brengt.
Benieuwd naar je tekeningen!

O ja, er is wel een speciale plek om je voor te stellen, ik heb me ergens op het forum voorgesteld, ergens op de plek waar Mark zich ook voorstelt, maar goed, als het nodig is, verplaatst Mark dit onderwerp wel, denk ik.
(misschien goed teken dat het niet duidelijk te vinden is, verbeterpuntje wellicht. Vind ik leuk want daardoor leeft het forum in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Testexpert begint met een t en eindigt met een e

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2012, 22:43:20 pm »
Citaat van: "Fred"
(misschien goed teken dat het niet duidelijk te vinden is, verbeterpuntje wellicht. Vind ik leuk want daardoor leeft het forum in ieder geval.

Jaja, Ik snap de hint. Apart forum ervoor aangemaakt, als jullie het nu niet vinden...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2012, 23:21:51 pm »
Bedankt voor de snelle reactie en voor het aanmaken van het forum om je voor te stellen.
Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2012, 11:32:26 am »
Blender en Nederlands:
In de versies >= 2.63 is dacht ik een 'internationaal' knopje te vinden
: Preferences, => System-tab en dan beneden rechts aanvinken: probeer maar wat je dan krijgt
Anders moet men misschien meehelpen voor vertalingen ... (die dan iemand kan inbouwen)

Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter