Coding > Hulp

RenderFarm software opzetten.

(1/2) > >>

Niek_S:
Hoi,

Ik heb een renderfarm staan welke via een netwerk loopt (NAS,Switch). Deze wil ik graag gebruiken voor Blender.
Mijn grote vraag is of er iemand is die weet hoe ik het allemaal aansluit zodat ik vanaf mijn workstation op render druk en dat alles gaat renderen.

Nu installeerde ik Blender op een van de renderslaves, alleen Blender wil niet opstarten zonder videokaart. opengl probleem...
Dit klopt, omdat dit een cpu based farm is zonder videokaart.
via command line heb ik wel een render kunnen opstarten, en weet dus dat het wel werkt.
Ik kan alles handmatig invoeren op alle slaves en zeggen welke frames ze moeten renderen... Echter dit is nogal bewerkelijk en fout gevoelig.
Zijn er leden die ook een renderfarm hebben staan en hiervoor tools hebben gebruikt? Ik heb wat gelezen over Flamenco.. is dit iets wat ik nodig heb en hoe zet ik dat op?

Bijvoorbaat dank voor de reacties

Met vriendelijk groet,

Niek

Niek_S:
Ik heb trouwens wat gevonden op internet betreffende dit topic, LokiRender. Eerste test komt er goed uit.

koos2:
Fijn dat je iets gevonden hebt, want ik weet hier niets van. Helaas. :-\

Niek_S:
Hoe doe jij het renderen dan? Het viel mij op het engelse forum ook op dat ze niet wisten hoe dit moet. Ik zag dat Blender een ingebouwde distributie heeft maar die kon ik niet gebruiken vanwege het feit dat Blender GUI niet kan openen op mijn slaves. geen 3d kaarten ingezet (alleen cpu)

koos2:
Ik werk uitsluitend met Blender internal render en render op mijn eigen PC filmpjes duren hooguit een minuut. Verder moet ik veel geduld hebben. Soms render ik verschillende delen op verschillende computers die ik heb. Met After Effects plak ik alle PNG-sequenties dan aan elkaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie