Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Mortalae

Pagina's: [1] 2 3
1
Eindresultaten / Water simulations
« Gepost op: 19 augustus 2017, 21:40:44 pm »
Pineapple, apple, pineappleapple xD

Ik had niks te doen, dus ja even aan het experimenteren / spelen geweest.
Deze maand ga ik mij alleen met water/fluid simulaties bezighouden en later komt vuur, aarde, lucht (xD) etc.

Opmerkingen zijn zeer welkom :)



2
Materialen en Texturing / Human skin textures
« Gepost op: 18 juli 2017, 10:04:21 am »
Hallo blendaars,

Ik volg op dit moment deze tutorial:
https://cgblender.com/subsurface_scattering
Allemaal leuk en geweldig, maar gelijk ontstaat er een vraag bij mij. Hoe maak je de textures?
Hij geeft zelf aan: "Hi, yes, it is a photo scanned model, I didn't create it though, you can actually download this model with textures on the internet for free."

Ik heb verschillende tutorials gezien, die het anders aanpakken...moeilijk,moeilijk,moeilijk... en uiteindelijk krijg je geen image van, maar een heleboel node setups voordat je aan je skin überhaupt begonnen bent.  Is er iemand die het wel weet?

Ik ben wel zover gekomen om het te weten dat je het moet unwrappen, texture maken... tja, hoe verder?

Groeten

3
Eindresultaten / Planet 'Eros'
« Gepost op: 17 juli 2017, 23:47:00 pm »
Hallo,

Lange tijd hier niks gepost. Vanwege omstandigheden kon ik niet veel met blender doen. Maar vandaag was het: alles of niets... xD
Hieronder mijn resultaat:





Groeten

4
Modelleren / Blender cloth
« Gepost op: 08 februari 2017, 21:41:41 pm »
Beste blenderaars,

Ik word super gefrustreerd met de cloth simulaties. Alles wat ik via internet/youtube kan vinden zijn simpele cloth simulaties...zelfs aantal betaalde tutorials gaan niet echt diep op in.

Wat ik als resultaten / tutorials kan vinden is dit:
https://s3.amazonaws.com/cvproducts/Fabric-2.jpg
http://www.loramel.net/blender_minutes/wp-content/uploads/2010/06/aras_dress.jpg
http://www.3dartistonline.com/news/wp-content/uploads/2013/11/BlenderClothAnimatio6A51FF.jpg
https://i.ytimg.com/vi/2zd1AI198I8/sddefault.jpg

Nou ja, oke. Zelfs dit kan leerzaam zijn. Maar, er moet ooit een stap verder gemaakt worden.

Waar ik nu meer op gericht ben is dit:
http://www.daz3d.com/media/catalog/product/cache/1/image/960x1248/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/y/dynamic-clothing-control-large.jpg
http://www.oljons.com/wp-content/uploads/2016/01/Jacka.jpg
http://www.eklettica.com/pictures/gt/gt_final.jpg

Zijn er adviezen? Hoe bereik ik dit?
Natuurlijk zou je, denk ik, alles gaan sculpten, maar het kost je zelfs voor een T-shirt best veel tijd. Bovendien, zodoende ondermijnd je de functie van de cloth simulaties...

... Help! ...

Groeten,
Simion

5
Belichting en Rendering / How to Render a Complex Scene without it Crashing
« Gepost op: 11 december 2016, 23:04:07 pm »
 Ik heb net dit topic gevonden... en voor sommige kan het verhelderend zijn en anderen juist een uitvinding :P

https://www.blenderguru.com/articles/how-to-render-a-complex-scene-without-crashing/

Groeten,
Mortalae

6
Onderbouwde kritiek / Vampire room - WIP
« Gepost op: 04 december 2016, 15:05:40 pm »
Hallo guys :)

Afgelopen twee dagen keek ik naar Hotel Transylvania 1 & 2 en ja hoor, helemaal geïnspireerd om iets te doen.

Mijn referentieplaatje:



Eigen plaatje:



PS: ik denk dat ik de camera laat iets zakken :)

7
Eindresultaten / Bloemetje
« Gepost op: 27 augustus 2016, 20:20:27 pm »
Holla guys,

Bij dezen post ik mijn poging om een bloem na te maken. :P
Naar mijn mening is het aardig gelukt... het ziet er als een bloem uit... ;D

Groeten,
Mortalae

Foto's:







8
Onderhanden werk / The last samurai
« Gepost op: 27 mei 2016, 19:57:32 pm »
Hi,

Hoewel het niet echt een 3D werk is, denk ik dat het aardig gelukt is :)

Groeten,
Simion



9
Belichting en Rendering / Volumetric light
« Gepost op: 27 april 2016, 20:59:56 pm »
Beste Blenderartists,

Sinds kort ben ik bezig met volumetric light en mijn frustratie neemt alleen maar exponentieel toe.
Hebben jullie tips, ervaring, of zelfs beeldmateriaal te delen?

Hieronder kan je zien wat ik geprobeerd heb te doen -> Mislukt!

Groeten,








10
Onderhanden werk / I caught a ghost on camera
« Gepost op: 10 april 2016, 17:09:56 pm »
Hallo everyone,

Bij dezen mijn experiment :D



11
Onderhanden werk / The end
« Gepost op: 27 maart 2016, 22:21:26 pm »
"Then the end will come, when he hands over the kingdom to God the Father after he has destroyed all dominion, authority and power. For he must reign until he has put all his enemies under his feet. The last enemy to be destroyed is death"

Enjoy!



12
Onderhanden werk / Schaakstukken
« Gepost op: 18 februari 2016, 01:24:37 am »
Ik wou eigenlijk een gave scene creëren en het resultaat laten zien ( zodat ik alle ovaties krijg  ;D ;D), maar ben een beetje ongeduldig hiermee...
Toch maar laten zien  :-[ :o :-[

Is er iets wat ik gemist heb? moet er nog wat verbeterd aan worden?

Groeten,
Mortalae



13
Experimenten / [WIP] The sacred place
« Gepost op: 19 december 2015, 15:33:30 pm »
Hi allen,

Ik was een tijdje weg, maar nu heb ik weer wat tijd om met Blender te gaan rommelen. :)
Gelijk met een nieuw project begonnen ^|^ Hieronder kan je mijn sketch zien.... :)

Groeten,
Mortalae

P.S Dan maar nog hopen dat het ook gaat lukken xD






14
Materialen en Texturing / Blender texturing / materials
« Gepost op: 02 juli 2015, 23:43:27 pm »



http://www.chocofur.com/6-shadersamptextures.html
Er wordt uitgelegd hoe je shaders kan creëren (met foto's per stap):
Basic Glossy / Plastic Shader
Wooden Shader
Glass Shader
Basic Metalic Shader
Diffuse Factor
Reflection Factor
Roughness Factor
Bump / Displacement Factor

15
Onderhanden werk / DBC shrine
« Gepost op: 28 juni 2015, 22:41:35 pm »
De laatste tijd ben ik helemaal op de Japanse cultuur.
Dat komt vanwege mijn nieuwe martial arts ( Iaido) en anime's die ik her en der bekijk.
Zodoende is het idee ontstaan om toch een poging te wagen om een shrine te "bouwen".

Wat is een shrine?
Wikipedia: "Het woord wordt echter ook gebruikt voor een tempel, kapel of ander heiligdom met een zekere aantrekkingskracht op bedevaartgangers."


De ruwe versie: 1920x1080




Pagina's: [1] 2 3