Topic: materialen tonen zwart in cycles render engine  (gelezen 2600 keer)


Offline vneok

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 juni 2017, 21:52:49 pm »
Dag beste
ik heb een probleem met de cycles render engine in blender 2.78c
Ik modelleer een wagen en wil zien hoe het eruit ziet tot dus ver.
Ik maakte een materiaal glas, wit en rood aan. Deze 3 materialen tonen zwart in de preview waar de bol staat en zwart als ik render met de cycles engine. Als ik render met de blender render engine ziet alles er goed uit mits enige fouten in het model tot dus ver. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn? Ik wil uiteraard mijn model de wagen correct met de juiste materialen zien in de cycles engine. Kan er iemand mij helpen want ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb zelfs al bestaande topics op forums bekeken en geprobeerd te corrigeren maar niets helpt.
Alvast veel dank.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2017, 22:19:14 pm »
Ik heb het idee dat er geen lamp in de scene zit, of anders dat de laag met de lamp er in uit staat.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2017, 22:30:58 pm »
Cycles en Blender Internal zijn 2 total verschillende render engines met incompatibele materialen. Je zult voor cycles je materialen dus opnieuw moeten maken - die dan vervolgens in de Blender Internal niet meer zullen werken.

Offline vneok

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2017, 22:36:56 pm »
Er zitten wel 4 of 5 lampen in de blender file, dus daar zal het niet aan liggen Koos2.
Hier een blender render:



Dank voor de uitleg Zaph. Dan moet ik waarschijnlijk de materialen maken voor de cycles render in de node editor of niet?
Enig idee waar ik uitleg kan krijgen hoe te werken met die node editor want daar ken ik niet veel van hoor?
Dank van vneok!

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2017, 12:15:27 pm »
Enig idee waar ik uitleg kan krijgen hoe te werken met die node editor want daar ken ik niet veel van hoor?
Yep: Google. Da's veel te uitgebreid om hier even uit te leggen. Je kunt trouwens ook met de materials- en textures tabs werken.