Topic: nieuw projectje...  (gelezen 9746 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 oktober 2015, 23:00:51 pm »
Beste medeblenderaars en retten....,
ben aan een hels karwei begonnen...
Aan de hand van Oliver Villar begonnen aan Jim en Jim gaat straks in mijn tuin lopen...
Dus...modeleren, texturen, riggen, camera tracking, compositing....de hele meuk....denk niet dat dit de relatie danwel de slaap ten goede komt... ;D
Maar hier vast een voorproefje en keep you posted....


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2015, 23:06:54 pm »
Mooi projectje! Daarmee heb je gelijk een hoop mooie onderwerpen te pakken. Succes en ik ga dit zeker volgen!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2015, 11:01:50 am »
De door jou genoemde voor- en nadelen van dergelijke projectjes komen mij bekend voor. Voorlopig heb je weer wat te doen op regenachtige dagen. Veel succes en plezier er mee.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2015, 23:29:52 pm »
valt nog nie mee, een hoofd in de juiste proporties te krijgen..ook al wordt ie cartoonachtig.....


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2015, 12:09:36 pm »
Ziet er al goed uit en als je een beetje de topologie in de gaten houd dan gaat het zeker goed komen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2015, 12:58:05 pm »
Het magische woord...topologie...wat een ellende.... ;D
Maar heb hem aardig getopologeerd nu volgens mij... ;D


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2015, 12:49:19 pm »
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!  8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2015, 11:39:00 am »
Beetje relationele omstandigheden dus wat minder tijd.....maar toch ff tijd gevonden en dit is hoe het er nu uitziet.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2015, 12:26:25 pm »
begint een beetje op een alien te lijken... ;D


wel grappig als ik mijn post bekijk probeer ik met het scrollwiel ingedrukt het plaatje te draaien... ;D
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2015, 12:28:06 pm door rozz »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2015, 14:16:14 pm »
Altijd jammer als dat soort omstandigheden je creatieve activiteiten overhoop gooien. Gelukkig heb je toch wat tijd vrij kunnen maken.  ;)

Beetje relationele omstandigheden dus wat minder tijd.....maar toch ff tijd gevonden en dit is hoe het er nu uitziet.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2015, 16:59:23 pm »
Ja dat ziet er goed uit hele mooie topologie.
Ik zou verdergaan om je karakter zoveel mogelijk lopoly te houden en later als je je karakter helemaal klaar hebt gooi je er een Multiresolution modifier over heen.
Daarna kun je je karakter mooi bewerken met Sculpmode.
Tip: hou wel een copy van je lopoly karakter op layer 2.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2015, 11:46:03 am »
Even een andere aanpak die ik persoonlijk makkelijker(vooralsnog... ;)) vindt van darren lile.
Eerst een plat masker maken over een background image en dan de vertices met de side view op hun plek plaatsen...




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2015, 14:33:26 pm »
Ja dat ziet er goed uit hele mooie topologie.
Ik zou verdergaan om je karakter zoveel mogelijk lopoly te houden en later als je je karakter helemaal klaar hebt gooi je er een Multiresolution modifier over heen.
Daarna kun je je karakter mooi bewerken met Sculpmode.
Tip: hou wel een copy van je lopoly karakter op layer 2.


sculpten ga ik me nog mee bezig houden...komt verderop in het boek van Oliver villar ook ter sprake....maar bedankt voor de tips...het masker nu... ;)




« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2015, 14:35:02 pm door rozz »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2015, 14:38:50 pm »
Ziet er goed uit en die aanpak van Darren lile lijkt me ook heel handig.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:39:26 pm »
valt niet mee om een mooi rond hoofd te maken...maar kom in de buurt..(lijkt een beetje op casper het spookje nu...)... ;D