Topic: Wie herkent het?  (gelezen 16753 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2015, 13:34:31 pm »
Wat bedoel je met insert?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2015, 13:48:38 pm »
Ruud bedoelt inset face. Het enige insert in Blender heeft met keyframes te maken.

De inset face tool is heel erg handig bij het modelleren.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2015, 14:03:03 pm »
Ja inset face, sorry al die benamingen in Blender :D ,sneltoets I

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2015, 16:31:34 pm »
Dat kende ik niet. Handig. Ik verwijderde altijd de face deed e enter en dan scale. Dit is veel eenvoudiger. Weer wat geleerd. Bedankt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2015, 13:53:06 pm »
Het bovenpanser is bijna klaar wat een werk en inset :)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2015, 14:04:25 pm »
Ziet er netjes uit hoor en ik geloof best dat het een aardig werkje is geweest. maar dan heb je ook wat.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2015, 16:34:00 pm »
Dat is inderdaad een heel werk maar je gebruikt toch wel de mirror modifier?
Dit vraag ik ook omdat de kam van de krokodil niet in het midden zit en ik denk dat het straks niet mooi uitkomt en al je werk voor niets is geweest.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2015, 16:41:10 pm »
Dit vraag ik ook omdat de kam van de krokodil niet in het midden zit...

Hij hoort ook niet in het midden te zitten - krokokdillen hebben er twee!  :)

Verder helemaal mee eens: mirror modifier gebruiken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2015, 16:42:45 pm »
Dit keer geen mirror toegepast en beide zijde mogen verschillen een krokodil is heel grilling in vorm :)
Tevens een les om dit soort vormen eigen te kunnen maken, maar inderdaad saai werk.
De staartvinnen zitten aan de rechterkant nu er komt een tweede.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 16:44:17 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2015, 17:12:08 pm »
Misschien een handige optie om eerst een mirror te gebruiken voor het snel modelleren, daarna apply. Hierna kan je dan beide kanten nog apart bewerken om er wat verschil in te maken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2015, 18:58:23 pm »
Zaph je hebt helemaal gelijk het zijn er inderdaad twee :)
En ik heb het laatste kleine stukje van de krokodil gelijk. ;)



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 16 mei 2015, 12:27:16 pm »
Inmiddels aan het werk met de kop, ik zag er tegenop en al met al valt het mee :)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2015, 12:35:47 pm »
Dat gaat lekker zo Ruud!   8)

De poten lijken mij ook best lastig.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2015, 12:46:48 pm »
Ik stel ze niet voor niets uit lol, Ik pak eerst de zijkanten aan met een schubbendek die moet wat fijner worden in opbouw dat maakt het maken van de poten wat makkelijker denk ik omdat de krokodil dan vorm heeft of tenminste mijn gevoel zegt dat :), het valt mij niets tegen hoe de gehele scene zich houd, tot nog toe geen langzaam werkende blender terwijl er al heel wat  gebouwd is.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #29 Gepost op: 16 mei 2015, 12:56:06 pm »
En anders kun je ook nog werken met linked files om je renderscene sneller te houden. Dat heb ik bij Cernunnos ook weer gedaan met de bomen en planten want die vertragen een scene heel erg.