Topic: tuts  (gelezen 4144 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 oktober 2016, 23:56:57 pm »
Weet niet of iedereen het in de gaten heeft maar blijkbaar heeft een grote groep in de gaten dat blender een geweldig iets is en denken dat ze daar op YouTube misschien iets mee kunnen verdienen door middel van tutorials....gaat de kwaliteit van tutorials niet mee vooruit...sjonge jonge wat een hoop rotzooi staat er op YouTube tegenwoordig.
Ook nog meer dan genoeg hele goede, blijft nog steeds mijn number one resource...maar sjonge jonge...gasten die tutorials letterlijk kopiƫren en doen alsof zij het uitgevonden hebben...tutorials die echt nergens op slaan...maar ja, als je dollar tekens in de ogen hebt doe je alles blijkbaar...sorry, moest ik ff kwijt...

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2016, 09:54:44 am »
Ja maar is dit een probleem? Ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel tutorials er zijn. Iedereen legt anders uit immers.
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2016, 10:35:38 am »
Stoort mij dat sommigen met de eer van andere strijken door een tutorial bijna te kopiƫren en dan niet de maker van het origineel benoemen en daar bedoel ik jou zeker niet mee ionwe, jij hebt een zeer originele invalshoek.
Of onverstaanbaar,  slecht geluid,  gewoon snel iets in elkaar geflanst omdat ze dan denken een hoop views te krijgen en lui rijk kunnen worden want ze zien hoeveel views de goede tuts krijgen, snappie.
De focus op YouTube komt steeds meer op kwantiteit dan kwaliteit  te liggen.  Heb gelukkig mijn abo's op goede channels die regelmatig goede tutorial's uploaden (including yours ionwe
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2016, 10:37:57 am door rozz »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2016, 10:48:10 am »
Ik ben van mening dat iedereen een Tutorial mag maken je kunt dan zelf kiezen of de stem en het hoofd je aanstaat, ook het enthousiasme hoe het aan de man gebracht wordt telt voor mij zwaar mee.
Maar hoe dan ook ze helpen er toch nieuwe mensen mee die beginnen met Blender. ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2016, 12:12:41 pm »
Klopt ijp maar ik denk juist dat veel beginnende blenderaars de moed snel zullen opgeven als ze met de `verkeerde` tutorial beginnen.
Maar ook tutorial makers moeten ergens beginnen natuurlijk. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2016, 12:17:59 pm »
9 van de 10 tutorialmakers moeten eerst zelf behoorlijk met Blender om leren gaan i.p.v.  de 'grote jongens'na te praten   en zelf daardoor slimmer te lijken dan ze werkelijk zijn....

Zo, dat is er uit.  ;D ;D ;D

Moet je maar eens kijken van hoeveel tutorialmakers je ook echt degelijk Blenderwerk kan vinden online.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2016, 12:20:51 pm »
Dat er veel slechte tutorials zijn maakt niet zoveel uit, beter te veel dan te weinig tutorials. Het is aan ons als blender community om mensen door te verwijzen naar tutorials die geschikt voor ze zijn.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2016, 12:23:59 pm »
Het probleem is vooral dat al die slechte tutorials ook nog eens over dezelfde onderwerpen gaan omdat die schapen elkaar allemaal nablaten.

Komt deels ook weer door tutorialmakers die roepen dat je vooral tutorials moet maken om op te vallen in CG-land...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2016, 14:20:35 pm »
9 van de 10 tutorialmakers moeten eerst zelf behoorlijk met Blender om leren gaan i.p.v.  de 'grote jongens'na te praten   en zelf daardoor slimmer te lijken dan ze werkelijk zijn....

Zo, dat is er uit.  ;D ;D ;D

Moet je maar eens kijken van hoeveel tutorialmakers je ook echt degelijk Blenderwerk kan vinden online.

Juist, dat bedoel ik....thnx mate...