Topic: Archie  (gelezen 2725 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 november 2018, 23:35:28 pm »
Bezig om Archie opnieuw te ontwikkelen.
Het model laat te wensen over bij de ogen mond en de klinknagels, allemaal net niet.
De animatie met Archie is op zich goed op wat kleine issues na die ik niet weg krijg met weight paint .
Het gedrag is verder prima makkelijk om te animeren.
Hij heeft moeite in game modes door zijn hoge resolutie met bepaalde dingetjes over het algemeen goed.
Nu wil ik het via de weg van paint gaan doen met een laag resolutie model en mond ogen en klinknagels in painten in bump en kleur enz.
Het model is een halve capsule met een seam zodat de UV netjes is uitgeklapt.
Nu staan er 2 stippen op de bumpmap image die duiden het linker oog aan.
Zoals je op de foto ziet is dit maar een klein gedeelte waarop je kunt schilderen dus lage resolutie in je scene terwijl het canvas waar je op schildert groot genoeg is.
Aangezien het meeste een gele bijna egale kleur krijgt en strech niet echt van belang is kun je waar je wel wil detaileren groter maken.
Zoals die klinknagels mogen hoog in resolutie.




Tijd om de map aan te passen zodat we ruimte krijgen om te schilderen .






De oude Archie.




En dit moet de nieuwe worden.
Eens kijken hoe het uitpakt :)
« Laatst bewerkt op: 28 november 2018, 23:40:29 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2018, 22:39:06 pm »
Sommige doden zijn onsterfelijk. Bert Bus zit nu met een grote glimlach op en wolkje te genieten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 december 2018, 17:22:01 pm »
Alle mappen gerenderd te zien.
De bumpmap

De bump map is gereed tijd om de colormap te maken en details te geven.
Nog steeds wat onwennig in de omgeving hoewel t steeds beter gaat om de belichting in te tekenen plus details.
Dit projectje heeft tijd nodig en geduld.
De colormap
Zoals je ziet nog veel te doen.

De PBR shader gebruikt en niets gewijzigd. Nu de combinatie bump en color.



En op metalic gezet.




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2018, 08:45:39 am »



« Laatst bewerkt op: 02 december 2018, 10:19:35 am door Ruud »