Dutch Blender Community

Creaties => Traditionele artwork => Topic gestart door: BirdiE op 03 november 2013, 20:03:18 pm

Titel: Golfballen
Bericht door: BirdiE op 03 november 2013, 20:03:18 pm
Hier een eerste creatie: golfballen in het gras
(http://s15.postimg.org/lre51wkob/test.jpg) (http://postimage.org/)
Titel: Re: Golfballen
Bericht door: IJp op 03 november 2013, 20:50:19 pm
Mooi hoor als dat je eerste creatie is.
Maar je hebt wel teveel licht van de lichtbron op de golfbal misschien kun je dat licht wat minder fel zetten en er een Hemi licht bij plaatsen.
Zo krijg een betere lichtval op je golfbal en van het Hemi licht krijg je geen schaduw en dat is weer handig anders krijg je dubbele schaduw in je image.
Titel: Re: Golfballen
Bericht door: BirdiE op 03 november 2013, 21:00:45 pm
Heb de belichting aangepast en mist toegevoegd
(http://s24.postimg.org/5bccan511/Schermafbeelding_2013_11_03_om_20_59_20.jpg) (http://postimage.org/)
Titel: Re: Golfballen
Bericht door: RDL op 03 november 2013, 22:06:01 pm
mooi
Titel: Re: Golfballen
Bericht door: IJp op 03 november 2013, 22:30:05 pm
Misschien zou je de mist wat op de achtergrond houden zodat de golfbal en gras op de voorgrond wat scherper wordt en nog wat spelen met het Hemi licht dat kan wat minder denk ik  :?:

Hier een tutorial over mist
http://www.youtube.com/watch?v=uZeO1Tx87wQ (http://www.youtube.com/watch?v=uZeO1Tx87wQ)
Succes.
Titel: Re: Golfballen
Bericht door: JvL op 03 november 2013, 23:46:40 pm
Een compositie als deze zou ook goed tot zijn recht komen met DOF (Depth Of Field) waardoor de focus op de voorste of achterste bal komt te liggen en de rest wat waziger wordt.