Topic: Het is zo simpel.  (gelezen 10898 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2014, 18:39:47 pm »
Dat ziet er al goed uit hoor. Misschien kun je hier wat mee voor de ogen?


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2014, 18:50:09 pm »
Dat sculpten gaat je al goed af.
Probeer voor de rimpels maar eens de groeven te maken met Fcrease.
Zet bij Stroke/ smooth stroke aan  en stel deze in zodat je er lekker mee werkt.
Ga nu door je rimpel groeven met Polish en daarna wat plaatsen verhogen met Clay.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 14 november 2014, 18:58:48 pm »
Dat ziet er al goed uit hoor. Misschien kun je hier wat mee voor de ogen?



Wat is in dit geval eyecol in attribute
Ik weet wel hoe het werkt met attribute maar ik kan niet zien hoe eyecol  eruit ziet.

Dat sculpten gaat je al goed af.
Probeer voor de rimpels maar eens de groeven te maken met Fcrease.
Zet bij Stroke/ smooth stroke aan  en stel deze in zodat je er
lekker mee werkt.
Ga nu door je rimpel groeven met Polish en daarna wat plaatsen

verhogen met Clay.

Ijp; Ga ik zeker proberen.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 14 november 2014, 19:09:13 pm »
Oh sorry, dat is natuurlijk niet te zien in de afbeelding. Dat is de Vertexcolor op de Object Data tab.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 14 november 2014, 19:26:46 pm »
Oh sorry, dat is natuurlijk niet te zien in de afbeelding. Dat is de Vertexcolor op de Object Data tab.
Dat is in dit geval wel belangrijk om te ziet wat de maker gedaan heeft. Ik ga eens proberen om wat lijnen te tekenene die in de iris lopen

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 november 2014, 14:10:09 pm »
Sculpt met Dynotop lukt niet zoals ik het wil.Niet met zo'n verrimpeld kopje als dit voorbeeld.
Als ik hetzelfde resultaat wil hebben als het onderstaande filmpje kan mijn computer het niet meer aan en dat is toch niet zo'n kleintje.
Nu heb ik het maar weer met sculpt zonder dynotop gemaakt. Dit is wel een veel snellere methode en realistischer.

(Is ze niet lief???)

http://youtu.be/jk8qc3nkIZc



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 15 november 2014, 16:26:07 pm »
Ziet er goed uit zeg! Of ze lief is weet ik niet want ik ken haar verder niet.  ;D

Hoe heb je de ogen nu gemaakt?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 15 november 2014, 18:07:50 pm »
Hoe heb je de ogen nu gemaakt?

Het oog is gemaakt met een foto (mix Shader, diffusse en  emission)
Daarvoor een lens geplaatst met een glass shader

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 15 november 2014, 19:01:49 pm »
Dat is zeer goed gelukt in ieder geval.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #24 Gepost op: 15 november 2014, 21:00:31 pm »
Dat ziet er goed uit is dit weer gemaakt van een image op een plane?
En inderdaad mijn computer kan dat ook niet goed aan maar Sculpten met Dynotop moet je ook alleen gebruiken op plaatsen waar het heel gedilateerd moet zijn.

Ik weet niet of je nu de Multiresolution Modifier gebruikt dat werkt heel goed met sculpten.
Hiermee kun je bijvoorbeeld 3 x subdivide en de render op 3
Nu kun je de prieview op 1 zetten en dan blijft blender beter reageren.
 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 15 november 2014, 23:30:04 pm »
Ik ben ook wat bezig geweest.
Het gaat bij mij ook niet zoals ik wil er gaan steeds vertex open staan en de computer word traag, dus daarom niet zo gedetailleerd.
Dit is het voor mij tot nu toe.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #26 Gepost op: 16 november 2014, 09:40:28 am »
Nounou, iedereen ineens druk aan het sculpten! Zo gauw ik eens wat tijd over heb ga ik toch ook eens een sculptje wagen.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 16 november 2014, 09:57:15 am »
Ik ben ook wat bezig geweest.
Het gaat bij mij ook niet zoals ik wil er gaan steeds vertex open staan en de computer word traag, dus daarom niet zo gedetailleerd.
Dit is het voor mij tot nu toe.
Ziet er goed uit Ijp

Heb ook af en toe last dat er vertex open staan.
Het is wel leuk om met schulpt bezich te zijn maar je kunt er verder wijzig mee omdat het zoveel geheugen gebruikt.
Het is wel geschikt voor wat je gisteren schreef, voor hier en daar wat kleine details uit te werken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 16 november 2014, 18:30:01 pm »
Lekker bezig IJp.