Topic: peterd, aangenaam kennis te maken  (gelezen 2644 keer)


Offline peterd

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 juli 2017, 22:15:24 pm »
Hallo hier bekend als Peterd, woonachtig in de provincie Flevoland.
Voor de kost werk ik als CAD tekenaar met Microstation en AutoCAD.

Probeer nu projecten in 3D te maken zodat iedereen begrijpt wat een project wordt. Denk hierbij aan het inrichten van de openbare ruimte. De vraag waar ik antwoord op wil geven is: Hoe gaat dat eruit zien?

Nu nog plaatjes maar straks locatiefoto's van de bestaande en nieuwe situatie. Stip op de horizon is in een game omgeving. Microstation werkt al in 3D sinds 1995 (ongeveer) maar de sneltoetsen zijn niet zo goed als bijvoorbeeld Blender.

Misschien dat het zo ver komt dat ik CAD zelfs in Blender ga doen. Of een Lego (een oude hobby) filmpje.

Het mooie van Blender vind ik dat het me dwingt om anders tot een resultaat te komen. Ik ben nogal precies ingesteld en met Blender kom je vaker op een intuïtieve manier tot (de mooiste) resultaten.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2017, 10:37:42 am »
Welkom, Peterd.

Ik denk dat hier qua Blender informatie zat te vinden is. Hopelijk heb je een leuke tijd hier.
Succes met Blender leren!

Ha, ik kom ook uit Flevoland :)

Groeten
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2017, 10:04:49 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2017, 18:20:43 pm »
Welkom Peterd.

Klopt , door de modulaire opbouw van Blender en de veelzijdigheid van het pakket zijn er vaak , vrijwel zltijd zelfs , meerdere manieren om tot hetzelfde effect of resultaat te komen...
Intuitie speelt daarbij ook een rol. Toch zijn er wel standaard en beste methodes om iets degelijk op te bouwen , maar dat geld slechts voor afzonderlijke modules , nodes of bv. Materials. Wat het geheel betreft is het een echt kunstenaars pakket. Je kunt er alle kanten mee op.

Maar CAD betekent dus zoiets als "Computer assisted design" kennelijk , want ik dacht vroeger dat CAD gewoon AutoCAD was, één pakket dat veel in de industrie gebruikt word dus. Niet dus. Nooit van gehoord , microstation. Maar er zijn dus nog andere CAD pakketten ?

Blender heeft uitbreidingen en speciale add-ons om ook mee technisch te kunnen ontwerpen. Ik weet niet of daar ook draagvlakberekeningen enzo bij horen...
Maar het kent haast geen beperkingen wat stijl of werkmethodes betreft.
Succes Peterd ! :)